نتایج انتخابات مجلس در مشهد اعلام شد

کد خبر : ۱۲۷۰۸
بازدید : ۴۹۵۲

فرماندار مشهد از آمار تفکیکی نتایج انتخابات مجلس در مشهد خبر داد.

رضا منصوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اتمام انتخابات، شمارش در شعب حوزه انتخابیه حدود 19 ساعت به طول انجامید که بلافاصله به محض ورود صندوق‌ها به فرمانداری، اقدامات لازم انجام شد.

فرماندار مشهد افزود: بر اساس دستورالعمل، صورت جلسه نهایی هر شعبه باید هم در سامانه هیئت نظارت و هم تجمیع هیئت اجرایی که سامانه تجمیع وزارت کشور بود، وارد و تأیید می‌شد که این موضوع تا ساعات اولیه بامداد امروز به طول انجامید.

وی ادامه داد: به لحاظ اینکه برگه صورت جلسه نهایی تک تک هر حوزه به امضاء فرماندار رسیده و در سامانه وزارت کشور قرار می‌گرفت هزار و 159 صورتجلسه که 2 صورتجلسه برای هر شعبه بود تا ساعت 15:30 امروز طول کشید که این موضوع سبب شد تا اسامی کمی با تاخیر اعلام شود.

منصوری بیان کرد: بعد از ورود و تأیید آخرین تعرفه صندوق، صورتجلسه نهایی و نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و کلات صادر شد و در جلسه مشترک با هیئت نظارت و اجرایی مورد بررسی و تطبیق قرار گرفت و نتیجه انتخابات دهمین دوره مجلس اعلام شد.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: کل تعرفه که به نام رأی‌دهندگان صادر شده یک میلیون و 166 هزار و 827 برگه بود که از این تعداد برگه‌های مأخوذه صحیح و باطله یک میلیون و 163 هزار و 339 برگ رأی صحیح ملاک محاسبه قرار گرفت.

وی با اشاره به آراء نهایی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیرحسین قاضی‌زاده با 384 هزار و 77 رأی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با 337 هزار و 734 رأی، حجت‌الاسلام حسین حسین‌زاده بحرینی با 353 هزار و 118 رأی، رضا شیران خراسانی با 343 هزار و 722 رأی و جواد کریمی قدوسی با 324 هزار و 450 رأی به عنوان منتخبین مردم مشهد و کلات به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

منصوری افزود: نفرات ششم تا بیستم نیز به ترتیب حسین امینی 272 هزار و 70 رأی، نسری یوسفی، 251 هزار و 185 رأی، علیرضا شهریاری 240 هزار و 219 رأی، محمدرضا کلایی 235 هزار و 695 رأی، سالاری 226 هزار و 645 رأی، جواد آرین‌منش 74 هزار و 793 رأی، مجید خدایی 47 هزار و 574 رأی، سیدجواد حسینی طباطبایی 43 هزار و 623 رأی، توسلی زاده 33 هزار و 801 رأی، سید هادی طباطبایی 30 هزار و 489 رأی، قنبری 29 هزار و 170 رأی، برادران خلخالی 25 هزار و 215 رأی، سید حسین کامیاب 20 هزار و 532 رأی، سیدمحمد مرتضوی 16 هزار و 193 رأی و الهام شاکری 16 هزار و 104 رأی را کسب کردند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی موظفند تا دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات، شکایت واصله را بپذیرند و حداکثر ظرف 7 روز به این شکایات رسیدگی می‌شود.

وی در ارتباط با تاخیر در اعلام نتایج تصریح کرد: در شعبات ثبت‌نام برای اخذ رأی حالت الکترونیک داشت و در هر شعبه پس از پایان اخذ رأی، صورت جلسه باید به سامانه برگشت زده شود بنابراین چون از طریق سامانه بوده و به طور دستی امکان محاسبه وجود نداشت تا سامانه اجازه ندهد، امکان مشاهده جمع‌بندی نتایج و اعلام آن وجود نداشت.

منصوری با اشاره به اینکه جمع بندی نهایی برای حوزه مشهد و کلات در سامانه قابل دسترسی نبود، گفت: زمانی قابل دسترسی شد که آخرین صندوق در سامانه تأیید شد و سامانه جمع‌بندی خود را اعلام کرد، درنتیجه دلیل دیر اعلام شدن نتایج، زمانبر بودن پروسه ثبت آراء در سامانه است.

فرماندار مشهد در ارتباط با تخلف انتخاباتی نیز اظهار کرد: مورد تخلف در حرم مطهر رضوی داشتیم که بلافاصله بعد از گزارش تخلف در توزیع لیست در حرم، به قاضی کشیک اعلام شد و در محل حاضر شدند که مقداری از برگه‌ها جمع و برخورد قانونی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: هیچ صندوقی ابطال نشد و در داخل شعبه‌های اخذ رأی هیچ موردی که بتواند در رأی‌گیری خللی ایجاد کند نداشتیم.

منصوری در پایان یادآور شد: عده‌ای طبق گزارش‌هایی که از شبکه‌های مجازی به دست آورده بودند توقعی برای آنها در انتخابات ایجاد شده بود که کاملا غیر واقعی بود و در جلسه‌ای که استاندار داشتند توضیحات لازم برای این موضوع داده شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید