شگفتی‌های اسکار 2016

هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار به عنوان یکی از غیر قابل پیش‌بینی‌ترین دوره‌های این رویداد سینمایی در اغلب بخش‌ها به کار خود پایان داد.

کد خبر : ۱۲۷۳۷
بازدید : ۵۱۸۹
هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار به عنوان یکی از غیر قابل پیش‌بینی‌ترین دوره‌های این رویداد سینمایی در اغلب بخش‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، همانطور که پیش‌بینی می‌شد؛ «لئوناردو دی کاپریو» ،‌ «بری لارسن» و «آلیسا ویکاندر» سه جایزه شاخه‌های بازیگری را کسب کردند و «ایناریتو» برنده جایزه انجمن کارگردانان آمریکا نیز برای دومین سال پیاپی اسکار کارگردانی گرفت اما مراسم امسال با شگفتی‌های نیز همراه بود.

** شاید مهمترین شگفتی امسال جوایز اسکار انتخاب فیلم «اسپاتلایت» به عنوان بهترین فیلم بلند بود.

گرچه این فیلم توانسته بود، جایزه مهم بهترین تیم بازیگری را از جوایز انجمن بازیگران آمریکا و چندین جایزه دیگر از جوایز منتقدین کسب کند اما امسال رقابت غیر قابل پیش‌بینی و سختی در شاخه بهترین فیلم در جریان بود.

فیلم «کسری بزرگ» برنده جایزه انجمن تهیه کنندگان آمریکا در حالی از رسیدن به اسکار بازماند که این اتفاق برای اولین‌بار در 10 سال اخیر است که برنده جوایز انجمن تهیه کنندگان و اسکار بهترین فیلم همخوانی ندارند.

فیلم «بازگشته» نیز با کسب جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شانس زیادی برای کسب جایزه بهترین فیلم داشت اما در نهایت رقابت را به فیلم «کانون توجه» از «تام مک کارتی» روایتگر داستان گروهی از خبرنگاران افشاگر واگذار کرد.

** انتخاب «مارک رایلنس» به عنوان برنده بهترین بازیگر نقش مکمل را نیز می‌توان تا حدودی از شگفتی‌های امسال دانست.

او رقبای قدرتمندی چون «تام هاردی» و «کریستین بیل» و البته «سیلوستر اساتلونه» پیش رو داشت. زمانی که جایزه انجمن بازیگران آمریکا به «ادریس آلبا» اعطا شد که نامزد جایزه اسکار نبود، همگان آن را نشانه‌ای خوب برای «سیلوستر استالونه» برنده جایزه گلدن گلوب قلمداد کردند و در کمتر پیش‌بینی نام او به عنوان برنده این شاخه دیده نمی‌شد. اما در نهایت «مارک رایلنس» جایزه را به خانه برد تا پس از «دنیل دی‌لوئیس» دومین بازیگر برنده اسکار بازیگری فیلم‌های «اسپیلبرگ» باشد.

** «جنگ ستارگان؛نیرو بر می‌خیزد» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2015 میلادی و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در تمامی پنج شاخه نامزد شده ناکام ماند و حتی جایزه بهترین جلوه‌های ویژه بصری را نیز دریافت نکرد. آکادمی اسکار سابقه طولانی در نادیده گرفتن فیلم‌های پرفروش در گیشه دارد.

** فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته «جورج میلر» گرچه با شش جایزه،‌ بیشترین جوایز امسال را از آن خود کرد اما تمامی جوایز در بخش‌های نه چندان اصلی و قابل پیش بینی چون تدوین،‌ چهره‌پردازی‌، تدوین صدا و صداگذاری کسب شد و جایزه طراحی لباس و طراحی تولید نیز به این فیلم رسید.

**امسال سال فوق العاده‌ای در زمینه فیلمبرداری بود و هر پنج نامزد اسکار از چهره‌های مطرح این عرصه بودند. در حالی که «امانوئل لوبزکی» فیلمبردار چیره دست فیلم «بازگشته» کاملا شایستگی کسب سومین اسکار پیاپی را داشت اما «راجر دیکنز» فیلمبردار «سیکاریو» برای سیزدهمین بار دست خالی مراسم اسکار را ترک کرد.

** در شاخه بهترین جلوه‌های ویژه با حضور فیلم‌های پرهزینه‌ای چون «جنگ ستارگان»، «بازگشته»، «مریخی» و «مکس دیوانه» در نهایت جایزه اسکار به یک فیلم مستقل با هزینه تولید 15 میلیون دلار به نام «اکس مشینا» اعطا شد.

** فیلم‌های «کارول»، «مریخی» و «بروکلین» که در مجموع در17 شاخه نامزد کسب اسکار بودند در نهایت با دست خالی مراسم اسکار را ترک کردند.

در حالی مرور شگفتی‌های اسکار قابل توجه است که برخی خبرگزاری‌های داخلی، دو ساعت قبل از ساعت 5 بامداد و آغاز مراسم، خبر را منتشر کردند!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید