بدون موبایل و تبلت چه کنیم؟

بدون موبایل و تبلت چه کنیم؟

آنلاین بودن مداوم نه تنها بر خواب شما تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر سلامت روان شما نیز تاثیر منفی گذاشته و از بازدهتان در محیط کار بکاهد.

کد خبر : ۱۳۰۹۷
بازدید : ۳۵۶۲
بدون موبایل و تبلت چه کنیم؟

فرادید | اینترنت و تکنولوژی را کنار بگذارید تا بفهمید زندگی هنوز هم خوب است.

به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون پست، آنلاین بودن مداوم نه تنها بر خواب شما تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر سلامت روان شما نیز تاثیر منفی گذاشته و از بازدهتان در محیط کار بکاهد.

اما بدون اینترنت چه می‌شود کرد؟ فهرست زیر را بخوانید تا بفهمید اینترنت چقدر از لذتهای زندگی را از شما می‌گیرد.

بیرون بروید و قدم بزنید
قدم زدن برای خلقیات و ذهن شما خوب است. پژوهشها نشان داده‌اند که قدم زدن در طبیعت از اثرات افسردگی می‌کاهد. استراحت دادن به مغز و زمان گذراندن در بیرون به شما در حفظ اطلاعات کمک می‌کند. ضمن اینکه قدم زدن، ورزش هم هست.

با حیوان خانگی خود بازی کنید
پژوهشها نشان می‌دهند که حیوانات خانگی باعث می‌شوند تا شادتر و سالمتر باشید. علاوه بر این، پژوهشها نشان داده‌اند که حیوانات خانگی به انسانها به چشم اعضای خانوادۀ خود نگاه می‌کنند و از آنها انتظار محبت دارند.

به گذشته بروید
به عکسهای قدیمیان سر بزنید. ترجیحاً آنهایی را که روی گوشیتان است را بی خیال شوید و سراغ عکسهای واقعاً قدیمی بروید. پژوهشها نشان داده‌اند که نوستالژی باعث تقویت حس خوش‌بینی می‌شود.

کار داوطلبانه انجام دهید
انجام کار داوطلبانه هم به نفع جامعه است و هم به نفع سلامت خودتان. تحقیقات میان کار داوطلبانه با افزایش طول عمر و کاهش استرس رابطه پیدا کرده‌اند. پژوهشا همچنین نشان می‌دهند که اعمال محبت‌آمیز موجب تقویت سطح رضایت و شادی شما می‌شوند.

با کسانی که دوستشان دارید غذا بخورید
با دوستانتان به ناهار بروید و واقعاً همدیگر را ببینید، نه اینکه مدام سرتان در گوشی باشد. پدر و مادرتان را به شام دعوت کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که با هم غذا خوردن باعث تقویت ارتباط میان طرفین شده و مزایای فراوانی برای سلامت دارد.

یک کلاس ورزش ثبت نام کنید
فعالیت بدنی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای مغز و بدنتان انجام دهید. با انجام ورزشهای جدید می‌توانید این فواید را بیشتر حتی بیشتر کنید. پیشنهاد می‌کنیم که زومبا یاد بگیرید یا مسیری جدید را برای دویدن انتخاب کنید.

دلنوشته بنویسید
بنویسید که برای چه چیزهایی شکرگزار هستید یا به صورت خلاصه حس خود را بنویسید. پژوهشها نشان می‌دهد که نوشتن افکار منفی و بیرون انداختن آنها به صورت فیزیکی، می‌تواند به شما در تخلیۀ ذهن کمک کند.

به موزه بروید
خود را غرق فرهنگ کنید و با رفتن به موزه چیزهایی تازه راجع به هنر و تاریخ یاد بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهند که یادگیری به بهبود حافظه کمک می‌کند. یادگیری را تنها به مدرسه و دانشگاه محدود نکنید.

مدیتیشن انجام دهید
در سکوت بنشینید. همین کار می‌تواند باعث کاهش استرس شما شود و روی مغز شما تاثیرات مثبتی بگذارد تا با دیگران بیشتر همدردی داشته باشید.

رنگ‌آمیزی کنید
رنگ‌آمیزی این روزها فقط مختص بچه‌ها نیست. این فعالیت باعث کاهش استرس و آرامش ذهن می‌شود. مداد رنگی‌هایتان را بردارید و قدری خلاقیت نشان دهید.

آشپزی کنید
وقتی که فیتیلۀ اینترنت را پایین بکشید، وقت یاد گرفتن روش پخت غذاهای جدید را پیدا خواهید کرد. همچنین با این کار کالری کمتری مصرف خواهید کرد و رژیم غذاییتان سالمتر خواهد بود.

به مردم توجه نشان دهید
اگر چشم از صفحۀ گوشی بردارید و قدری به مردم توجه نشان دهید، ممکن است اتفاقات جالبی برایتان بیافتد و آشنایی‌های تازه‌ای برایتان رخ دهد. کنجکاوی نسبت به جهان اطراف و مردم پیرامون می‌تواند موجب بهبود سلامت احساسی شود.

برای مسافرت برنامه‌ریزی کنید
کویری را که همیشه دوست داشتید بروید ببینید را بالاخره بروید ببینید. یا اگر مدتهاست به دوستتان که در شهر دیگری زندگی می‌کند، قول داده‌اید که بهش سر خواهید زد، به قولتان وفا کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که برنامه‌ریزی برای مسافرت می‌تواند باعث افزایش شادی شما شده و لحظه‌شماری برای سفر، باعث افزایش لذت شما می‌شود.

یوگا
چند حرکت یوگا یاد بگیرید و در وقتهای بیکاری انجام دهید. یوگا برای سلامت بسیار مفید است و پژوهشها نشان داده‌اند که یوگا فواید بسیاری برای سلامتی ذهن و جسم دارد.

کتاب بخوانید
خود را غرق در یک روایت خواندنی کنید و اجازه دهید تا کتاب شما را از واقعیت جاری قدری دور کند. خواندن کتاب فواید بسیاری دارد. مطالعات نشان می‌دهند که کتاب خواندن باعث آرامش مغز و حفظ چابکی آن می‌شود. وقتی که این فایدۀ کتاب خواندن را به صورت عملی ببینید، دیگر این عادت را کنار نخواهید گذاشت.

محل خوابتان را نونوار کنید
بالش راحت و زیبا برای خود بخرید. تخت را با عوض کردن بالشها، استفاده از لحافهای راحت و مرتب کردن آن، از این رو به آن رو کنید. این کار باعث شادی بیشتر شما خواهد شد و باعث می‌شود تا شبها بیشتر به خوابیدن میل نشان دهید.

بافتنی کنید
بافتنی هم هنر است و هم روشی برای ریلکسیشن. متخصصان می‌گویند که مهارتهایی نظیر بافتنی، می‌تواند حسی همچون مدیتیشن را در شما بوجود بیاورد. ضمن اینکه دست آخر، لباسهایی زمستانی باب میلتان را هم می‌بافید.

بازی کنید
کندی کراش را بریزید دور. دوستانتان را جمع کنید و بازی‌ای کنید که به همه خوش بگذرد. فایدۀ بازی جمعی این است که خنده در آن زیاد است و فوایدی نظیر کاهش فشار خون و بهبود اخلاق را در بردارد.

غروب خورشید را تماشا کنید
زمانی را صرف تماشای پدیده‌های اعجاب انگیز نظیر همین غروب خورشید کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که اعجاب باعث تقویت سلامت احساسی شما می‌شود. غروب خورشید را تماشا کنید و بدون اینکه فکر و ذکرتان عکس گرفتن از آن برای گذاشتن در اینستاگرام باشد، از آن لذت ببرید.

خانه‌تکانی کنید
با مرتب کردن کمدتان، مغزتان را هم مرتب کنید. خودتان را از شر چیزهایی که نیازی به آنها ندارید نیز خلاص کنید.

یک زبان جدید یاد بگیرید
این یکی قدری بلندپروازانه است، اما اگر حالا نه، پس کی؟ اگر این فعالیت را عصرها انجام دهید، عملکرد و یادگیری بهتری خواهید داشت. پژوهشها نشان می‌دهند که اطلاعاتی که شبها یاد می‌گیرید، بهتر در ذهن می‌مانند.

بخوابید
کنار گذاشتن تبلت و گوشی و فبلت و لپتاپ، یعنی اینکه استراحتتان به هم نخواهد خورد. پژوهشها نشان می‌دهند که گوشی تلفن همراه باعث به هم خوردگی خواب می‌شود. خواب خوب بر همۀ جوانب دیگر زندگی نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. در نتیجه شبها، وسایل ارتباطی را خاموش کنید و به خوابی عمیق بروید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید