چگونه سرخ نشویم؟

چگونه سرخ نشویم؟

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که صورتتان فورا سرخ می‌شود؟ البته خجالت نکشید. پژوهش‌ها نشان داده که به این دسته از آدم‌ها می‌توان اعتماد کرد.

کد خبر : ۱۳۱۱۱
بازدید : ۷۸۴۵
چگونه

فرادید | آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که صورتتان فورا سرخ می‌شود؟ البته خجالت نکشید. پژوهش‌ها نشان داده که به این دسته از آدم‌ها می‌توان اعتماد کرد.

به گزارش فرادید به نقل از پریونشن، برخی می‌گویند که سرخ شدن گونه‌ها به عنوان سیگنالی عمل می‌کند که به غریبه‌ها می‌گوید «احساسات شما کاملا واقعی است.» گرچه این پیام ارزش والایی دارد، اما اگر هنگام شروع کار در شغل جدید و یا حتی اولین قرار عاشقانه صورتتان سرخ شود، چه؟ آیا این مسئله به اعتماد به نفس شما لطمه‌ای وارد نمی‌کند؟

در ادامه قصد داریم برخی روش‌های کاربردی برای پیشگیری از سرخ شدن گونه‌ها را به شما معرفی کنیم.

ژست بگیرید!
سرخ شدن گونه توسط فوران احساسات (اغلب خجالت) به وجود می‌آید. اما برای اینکه به شما احساس خجالت دست دهد، نیاز است که آسیب پذیر باشید. به همین دلیل است که هنگام حضور اعضای خانواده‌تان، حتی در صورت انجام کاری گستاخانه، سرخ نمی‌شوید! اما اگر در محل کار و در حضور همکاران و افراد غریبه، کوچکترین اتفاقی بیفتد، صورت شما تماما سرخ می‌شود.

در چنین حالتی توصیه می‌شود تا دستانتان را مشت کرده و بر روی پهلوهایتان بگذارید. البته فراموش نکنید که پاها را نیز کمی با فاصله بر روی زمین بگذارید. حالت دیگر نیز این است که دستانتان را بالای سرتان ببرید. هر دو حالت در تصویر زیر نشان داده شده است.

چگونه

با پوستتان مهربان باشید
از محصولات جوان کننده پوست و پمادهای حاوی اسید گلیکولیک دوری کنید. این دسته از محصولات می‌توانند پوست را حساس و سرخ شدن گونه‌ها را شدت دهند.

نوشیدنی یا غذای گرم نخورید!
اگر باید به جایی بروید که برایتان مهم است سرخ نشوید، از مصرف نوشیدنی‌های گرم و حتی تند بپرهیزید. زیرا تمام این موارد می‌تواند منجر به ترشح هیستامین در داخل بدن شود که سرخ شدن گونه‌ها را در پی دارد. البته اگر احساس می‌کنید که خیلی وقت است سرخ شدن گونه‌ها را تجربه نکرده‌اید و می‌خواهید کمی طرف مقابلتان را تحت تاثیر قرار دهید، پس بهتر است غذای تندی میل کنید و سپس راهی مقصد خود شوید.

چگونه

پارچه خیس
پیش از قرار خود، یک پارچه را خیس کرده و آن را به مدت 10 دقیقه بر روی صورتتان بگذارید. سرمای ناشی از آب پارچه می‌تواند رگ‌های خونی را فشرده کند. این کار به شما کمک خواهد کرد.

محلول سبز رنگ
الیزابت برایدن، دانشیار و متخصص پوستِ دانشگاه مینه‌سوتا می‌گوید: «آن پارچه خیس را به محلولی سبز رنگ آغشته کنید. رنگ سبز موجود در آن محلول می‌تواند قرمزی گونه‌ها را خنثی کند.»

منبع: Prevention
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید