صندلی خالق «هری پاتر» حراج می‌شود

صندلی چوبی که «جی‌.کی. رولینگ» برای نوشتن دو کتاب اول از مجموعه «هری پاتر» روی آن می‌نشست در یک حراجی در آمریکا به فروش می‌رسد.

کد خبر : ۱۳۱۷۵
بازدید : ۱۳۰۲
صندلی چوبی که «جی‌.کی. رولینگ» برای نوشتن دو کتاب اول از مجموعه «هری پاتر» روی آن می‌نشست در یک حراجی در آمریکا به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، صندلی ساده و ساخته‌شده از چوب بلوط که «جی.کی‌. رولینگ» نویسنده مشهور انگلیسی برای نوشتن دو کتاب اول از مجموعه داستان‌های «هری پاتر» از آن استفاده می‌کرد، گرچه دارای قدرت جادویی نیست اما به عنوان یک یادمان ادبی می‌تواند حداقل 45 هزار دلار به فروش برسد.

45 هزار دلار قیمت پایه این صندلی در حراجی «هریتیج» ماه آینده در نیویورک خواهد بود که به نیابت از فردی ناشناس در منچستر انگلیس مسئولیت فروش آن را بر عهده دارد.

«رولینگ» پس از نگارش دو کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» (1997) و «هری پاتر و تالار اسرار»، در سال 2002 صندلی‌اش را به یک حراجی کوچک اعطا کرد تا عواید حاصل از آن برای کمک به انجمن ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان استفاده شود و در نهایت این صندلی در این حراجی خیریه با قیمتی بیش از 23 هزار دلار به فروش رفت.

صندلی «رولینگ» در سال 2009 نیز به صورت اینترنتی به حراج گذاشته شده و مالک کنونی‌اش آن را به قیمتی بالغ بر 29 هزار دلار خرید. این سومین باری است که این یادمان ادبی از مجموعه داستان‌های معروف «هری پاتر» به فروش گذاشته می‌شود.

مجموعه رمان «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال 1997 به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند.

به گزارش گاردین، کتاب «هری پاتر و فرزند ملعون» که براساس نماشنامه‌ای نوشته «رولینگ» است نیز قرار است از تاریخ 31 جولای به عنوان هشتمین کتاب از این مجموعه راهی بازار شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید