تصاویر/ آخرین نقطه مسکونی زمین

تصاویر/ آخرین نقطه مسکونی زمین

مجمع الجزاير "سوالبارد"، سرزمينی خشن و سرد، آخرين نقطه مسکونی کره زمین قبل از یخچال های قطبی است که امروزه به پناهگاه مردمانی از 30 کشور جهان بدل شده است.

کد خبر : ۱۳۳۹۳
بازدید : ۸۱۸۵
فرادید | مجمع الجزاير "سوالبارد"، سرزمينی خشن و سرد، آخرين نقطه مسکونی کره زمین قبل از یخچال های قطبی است که امروزه به پناهگاه مردمانی از 30 کشور جهان بدل شده است.

به گزارش فرادید، اين مجمع الجزاير که متعلق به نروژ است، منطقه ای استراتژيک به شمار می رود که دارای ترکيبی از معدنچيان روسی و نروژی و پناهنده های رانده شده از دیگر نقاط دنیا و محققان بين المللی از جمله دانشمندان علاقه مند به گرم شدن زمين است.
در سوالبارد سگ و سورتمه تنها وسیل حمل و نقل داخلی است و سرمای هوا در فصول سرد سال به کمتر از 20درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد. با حال این جزیره کوچک درجه حرارت بیشتری نسبت به مناطق هم عرض جغرافیایی اش دارد. با توجه به پدیده خورشید نیمه شب، روزهای تابستانی در سوالبارد ممکن است بیشتر از 100 دوره بیست و چهار ساعته تقویمی طول بکشند و این یعنی اسوالبارد شانس بهره مندی از پوشش گیاهی را دارد.
این منطقه محل زندگی انواع گونه‌های مرغ‌ دریایی، گوزن‌های شمالی، پستانداران دریایی و خرس‌های قطبی است و جالب است بدانید که در آن 7 پارک ملی هم وجود دارد. اگر برای تماشای این نقطه برفی اما تمیز کره زمین به اندازه کافی انگیزه پیدا کرده اید، باید بگوییم که برای ورود به سوالبارد نیازی به ویزا و اجازه اقامت نیست و مدت مجاز اقامت خارجی ها هم نامحدود است. روایت تصویری زیر "سوالبارد"،"آخر دنیا" را به شما نشان می دهد.

{$sepehr_album_313}

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید