بوگاتی همچنان در رویای چهار در!

بوگاتی همچنان در رویای چهار در!
کد خبر : ۱۳۴۵۸
بازدید : ۴۱۰۷
دت‌ها پیش شایعاتی در رابطه با تصمیم بوگاتی برای ساخت خودرویی چهار در بر سر زبان‌ها افتاده بود که با معرفی بوگاتی مدل شیرون به‌عنوان جانشین ویرون از حجم این خبرها آنها کاسته شد، اما در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2016 با اعلام ولفانگ دورهیمیر، رئیس شرکت بوگاتی مبنی بر اینکه پروژه بعدی احتمالا ساخت بوگاتی چهار در است گمانه‌زنی‌ها در رابطه با این خودرو شدت گرفت. او با اعلام این مطلب که نمی‌تواند تصور داشتن لیموزینی چهار در با روح و جسم بوگاتی را از ذهن خارج کند و به‌عنوان گزینه‌ای برای پروژه بعد از شیرون، احتمالا ساخت آن را غیر‌ممکن ندانسته است.

شرکت بوگاتی پیش از این هم در میان مدل‌های مفهومی خود مدل بوگاتی گالیبیر را که خودروی 5 در بوده است در سال 2009 معرفی کرده. این خودرو چیزی از ویرون کمتر نداشت و با موتور 8 لیتری و 16 سیلندر مجهز به تویین توربو شارژر (دوقلو) می‌توانست 1000 اسب‌بخار قدرت را به هر چهار چرخش منتقل کند. این شرکت در نظر داشت تا 3000 دستگاه از این خودروی فوق‌العاده را تا سال 2013 وارد بازار کند که با تعویق مواجه شد تا تغییراتی در طراحی آن داده شود و تا امروز این موضوع نهایی نشده است. حداکثر سرعت این خودرو 378 کیلومتر در ساعت تخمین زده شده بود. با توجه به تعدادی که بوگاتی قصد تولیدش را داشت و در مقایسه با 300 دستگاه ویرون به نظر می‌رسد تعداد 3000 دستگاه خودرو با این ویژگی نوعی تولید انبوده به‌حساب می‌آمده است.

با اعلام خبر ساخت لیموزینی فوق مدرن و سریع و البته تشریفاتی، مدیران بوگاتی ویژگی‌های پیشرانه شیرون را برای این خودروی چهار در مد نظر قرار داده‌اند که از نظر مشخصات موتور به احتمال زیاد شبیه شیرون خواهد بود. این روزها بوگاتی با رونمایی از شیرون در صدر اخبار بوده است. خودرویی با حجم موتور 8 لیتر و 16 سیلندر مجهز به چهار توربوشارژر که می‌تواند نزدیک به 1500 اسب بخار نیروی مهار نشدنی تولید کند که این قدرت امکان رسیدن به سرعت 450 کیلومتر در ساعت را برایش به‌راحتی فراهم می‌کند که بالاترین سرعت در میان خودروهای مفهومی و تولیدی تا به امروز است.

بنابر اعلام خبر از سوی مدیران بوگاتی، این خودرو چهاردر درصورت ساخته شدن از موتور پر‌سرعت‌ترین خودرو جهان استفاده خواهد کرد. ولفانگ دورهیمیر همچنین از علاقه بوگاتی برای داشتن خودرویی الکتریکی پرده برداشته است که به احتمال زیاد مربوط به برنامه‌های آینده و دور این شرکت خواهد بود. این مسوول همچنین اعلام کرده است برنامه‌ای برای تولید خودروهای همه جا رو در دست ندارند و تمرکزشان روی خودروهای سوپر اسپرت روی همین پلت‌فرم است. در حالی که رقبای بوگاتی مانند بنتلی و رولز رویس به سمت ساخت اولین کراس اورها روی آورده‌اند که این موضوع را نوعی پاسخ به درخواست‌های مشتریانشان می‌دانند. اما بوگاتی با سوپر اسپرت‌هایش چنان محبوبیتی را برای خود رقم زده است که نمی‌خواهد تصور افراد از موشک‌های زمینی خود را عوض کند و به سمت همه جا رو‌های عضلانی رو بیاورند. بوگاتی به خوبی می‌داند داشتن عنوان سریع‌ترین خودروی جهان بقای آن را تضمین می‌کند.

بوگاتی همچنان در رویای چهار در!

به نظر می‌رسد شرکت بوگاتی در ساخت مدلی تولیدی و چهار در همواره مردد بوده است و با وجود موفقیت‌های رسانه‌ای که شیرون داشته است انتظار می‌رود این شرکت تمام تلاش خود را به کار ببندد تا این مدل مفهومی به خط تولید دستی بوگاتی برسد و برای شکستن رکورد سرعت باید بر اساس استانداردهای موجود، ادعای بوگاتی به اثبات برسد و این خودرو باید بتواند خود را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت کند.

ثبت سرعت در پیست و در دو جهت مخالف هم برای در نظر گرفتن تاثیر باد با حضور نمایندگان گینس و کارشناسان بین‌المللی خودرو صورت می‌گیرد. بوگاتی مدل چهار در خود را به‌عنوان مدلی تشریفاتی و گران‌قیمت در نظر خواهد گرفت. در حال حاضر مدل‌های معروف و محبوب این شرکت دو در و سوپر‌اسپرت هستند و از نظر ساخت نسبت به رقبای خود از ظرافت‌های بسیار بیشتری برخوردار است که علاقه‌مندان باید قیمت بالایی را برای نشستن در این موشک چهار چرخ بپردازند. در سال 1909 اتوره بوگاتی هیچگاه تصور نمی‌کرد شرکتی که تاسیس می‌کند تا این اندازه به رشد و پیشرفت دست پیدا کند که عنوان‌دار سریع‌ترین خودروی جهان باشد. شرکت بوگاتی بارها دچار بحران مالی شده و هر بار نجات پیدا کرده است. فولکس واگن هم‌اکنون مالک این شرکت سوپر اسپرت‌ساز به‌حساب می‌آید و بوگاتی موفقیت‌های زنجیره‌ای خود را مدیون مدیریت فولکس واگن است.

بوگاتی همچنان در رویای چهار در!

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید