ویلاهای شمال گران‌تر از تور کامل استانبول!

ایام نوروز برای خانواده ها چه فقیر و چه غنی بهترین فرصت برای سفر و گشت و گذار است و شهرهای شمالی کشور بهترین گزینه برای سفرهای نوروزی ایرانیان محسوب می شود.

کد خبر : ۱۳۴۶۸
بازدید : ۱۴۵۰
ایام نوروز برای خانواده ها چه فقیر و چه غنی بهترین فرصت برای سفر و گشت و گذار است و شهرهای شمالی کشور بهترین گزینه برای سفرهای نوروزی ایرانیان محسوب می شود.

به گزارش ابتکار، مسافرت در میان خانواده های ایرانی به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی طرفداران زیادی دارد و اگر شرایط لازم برای مسافرت فراهم باشد خانواده ها مسافرت را به خانه نشینی ترجیح می دهند. عموما خانواده های ایرانی از چند روز قبل از تعطیلات سفر نوروزی خود را آغاز می کنند و تا آخرین روزهای تعطیلات نوروزی به سفر ادامه می دهند.

شهرهای شمالی و سواحلی آرام و طبیعت اش عموما مقصد بسیاری مسافران در ایام نوروز است. شهرهایی همچون چالوس، نمک آبرود، رشت، ساری، گرگان و ... به لحاظ داشتن طبیعتی زیبا و دریایی آرام برای بسیاری از شهرنشینان به خصوص تهرانی ها بهترین مکان برای تفریح و فراغت از چهاردیواری شهر محسوب می شوند، به علاوه اینکه شهرهای شمالی با تهران مسافت کمی دارند و همین ویژگی ها سبب می شود تا شهرهای شمالی به یکی از قطب های بزرگ گردشگری در کشور تبدیل شود.

اما از آن جایی که مسافرت به هر شهری هزینه هایی نیز در بر دارد، سفر و اقامت در شهرهای شمالی نیز از این مورد بی بهره نیستند و این هزینه ها در ایام نوروز حتی چندین برابر هم می شود. سفرهای نوروزی تنها به هزینه های رفت و آمد و خورد و خوراک ختم نمی شوند بلکه مهمترین بخش سفر تهیه مکانی برای استراحت و اقامت است.

حتما شما هم با دلالان اجاره ویلا هنگام ورود به شهرهای شمالی کشور روبرو شده اید. افرادی که با در دست داشتن تابلوهای کوچکی که بر روی آنها ویلا و سوییت اجاره ای نوشته شده با تعاریف خاص خود ویلاها و سوئیت های مختلف را پیشنهاد می کنند.

حداقل هزینه سوئیت های نوروزی
هزینه اقامت در سوئیت ها و ویلاهای شهرهای شمالی کشور بستگی به نوع انتخاب شما دارد. اینکه بخواهید منظره ویلا یا سوئیت شما رو به دریا باشد یا جنگل. این گزارش که بر اساس مشاهدات خبرنگار «ابتکار» بدست آمده، نشان می دهد که کمترین هزینه اقامت نوروزی متعلق به ویلاهای جنگلی است.

براساس مشاهدات بدست آمده کمترین هزینه متعلق به ویلای جنگلی در قلعه رودخان فومن است که هزینه هر روز اقامت در آن برابر با 60 هزار تومان البته در روزهای عادی است. البته این مبلغ همراه با افزایش تقاضا در ایام نوروز و افزایش تعداد افرادی که قرار است در این ویلا اقامت کنند بالا می رود. هزینه اجازه این ویلا در ایام نوروز روزانه حدود 200 تا 300 هزار تومان است.

براساس اطلاعاتی که صاحب این ویلا در اختیار خبرنگار گذاشته است، این ویلا 150 متر مربع مساحت و 2 اتاق خواب دارد و ظرفیت پذیرش در آن 5 نفر تعیین شده است. تمام مبله است و از امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت برخوردار است. هزینه ویلاها یا سوئیت ها مطابق نزدیکیشان به دریا و ساحل گران تر می شوند. ویلاهایی که یا به ساحل نزدیک هستند یا ساحل اختصاصی دارند، هزینه های بالاتری دارند.

حداقل هزینه یک شب اقامت در ویلایی نزدیک به دریا برابر با یک میلیون و 200 هزار تومان است که آن هم متعلق به شهر ایزدشهر، یکی از شهرهای استان مازندران است. براساس اطلاعاتی که صاحب این ویلا در اختیار ما قرار داده است، این ویلا 130 متر مربع مساحت دارد. 2 اتاق خواب دارد و حداکثر ظرفیت آن 4 نفر است. ساحل اختصاصی دارد و تمام مبله است.

البته در چالوس و نمک آبرود نیز ویلاهایی وجود دارند که ساحل اختصاصی ندارند اما قیمت اجاره آنها تفاوتی با اجاره ویلا با ساحل اختصاصی ندارد. حداقل قیمتی که می توان یک ویلا در نزدیک ساحل اجاره کرد بین 900 تا یک میلیون تومان در ایام عید متغیر است که بسته به تعداد افراد و امکانات آن بالاتر می رود.

هزینه های نجومی اقامت نوروزی در ویلاهای شمال
در میان ویلاهای و سوئیت های شهرهای شمالی کشور هستند ویلاهایی که اجاره های نجومی به همراه دارند. بالاترین هزینه اجاره ویلا متعلق به ویلایی در فومن است که هزینه اجاره آن هر شب برابر با سه میلیون و 300 هزار تومان است. این باغ ویلا 8 هزار متر مساحت دارد. مشرف به منطقه است و به قول صاحبش چشم اندازی زیبا دارد.

مجهز به استخر رو باز و سر پوشیده، سونا و جکوزی، میز بیلیارد، فوتبال دستی، وسایل بدن سازی، قهوه خانه سنتی و سینمای خانوادگی است. هر چند کسی که این ویلا را اجاره می کند، علاقه ای به آشپزی ندارد اما داشتن آشپزخانه مجهز و مدرن نیز از دیگر ویژگی های این ویلای لوکس است.

تفاوت فاحش اجاره بهای ویلاها پیش از نوروزی و پس از نوروز
هرچند اقامت چند شب در ویلایی با کمترین هزینه و یا بیشترین هزینه خرج کلانی را روی دست می گذارد اما آنچه قابل توجه است، تفاوت فاحش میان اجاره بهای این ویلاها قبل و پس از نوروز است. نوروز نه تنها به بازار اجناس شب عید رونق می دهد بلکه تاثیر بسیاری در بازار مسکن و اجاره ویلاها نیزدارد.

اجاره بهای ویلایی که تا پیش از نوروز 49 هزار تومان بوده است، پس از نوروز با تفاوت بالایی اجاره داده می شود و اجاره بها از 49 هزار تومان به 200 تا 300 هزار تومان افزایش پیدا می کند. سایر ویلاها نیز به همین ترتیب است.

ویلایی که شبی 250 هزار تومان پیش از ایام عید به مشتریان اجاره داده می شد، در ایام نوروز این قیمت به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. اما دلیل افزایش اجاره بهای ویلاهای شهرهای شمالی چیست؟ تنها یک دلیل برای این افزایش قیمت وجود دارد و آن هم افزایش میزان تقاضا و هجوم گردشگران برای اقامت در شهر های شمالی کشور است که پول کلانی را به جیب صاحبان ویلاهای شمالی می ریزد.

هزینه اقامت در ترکیه به صرفه تر است
براساس آنچه که مشاهدات ما نشان می دهد، هزینه اقامت 2 نفر در یک ویلا در یکی از شهرهای شمالی کشور به مدت 7 روز در بهترین حالت بدون در نظر گرفتن هزینه خوراک و رفت و آمد برابر با 8 میلیون و 400 هزار تومان است در حالی که هزینه سفر به ترکیه و 7 روز اقامت در شهر استانبول از طریق تور گردشگری برای 2 نفر به همراه بلیت پرواز 5 میلیون تومان آب می خورد.

هر چند که گردشگری داخلی در سال های اخیر رونق بیشتری گرفته و سازمان گردشگری و نهادهای متولی امور گردشگری بیش از گذشته بر روی قیمت ها و اجاره بهای ویلاها و سوئیت ها نظارت دارند اما باز هم هر ساله شاهد افزایش نجومی اجاره بهای ویلاها و سوئیت های شهرهای شمالی در ایام نوروز هستیم.

از سوی دیگر آنچه که قابل توجه است نظارت بر عملکرد هتل ها و هتل آپارتمان ها در ایام نوروز و غفلت از اجاره های ویلاها و سوئیت هایی است که چه با مجوز و چه بدون مجوز در ایام نوروز فعالیت می کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید