معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

شرکت‌های مشهور جهان هنگام طراحی لوگو تلاش می‌کنند تا طرحی را انتخاب کنند که به شکلی نامحسوس در ناخودآگاه مشتریان جای بگیرد. اما آیا شما قادرید هدف لوگوها را شناسایی کنید؟

کد خبر : ۱۳۴۷۸
بازدید : ۸۶۶۳
معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

فرادید | شرکت‌های مشهور جهان هنگام طراحی لوگو تلاش می‌کنند تا طرحی را انتخاب کنند که به شکلی نامحسوس در ناخودآگاه مشتریان جای بگیرد. اما آیا شما قادرید هدف لوگوها را شناسایی کنید؟

به گزارش فرادید به نقل از میرر، البته برخی در این بین دوست دارند تا نظر شخصی خودشان را اعمال کنند. این اتفاق در خصوص لوگوهای مشهورتر نظیر آمازون و ویکی‌پدیا امری رایج است. ظرافت‌های هر لوگو و خطای دید از جمله موانعی است که هنگام نگاه کردن به یک لوگو به چشم می‌خورد.

حال اگر شما بخواهید واقعا پیام یک لوگو را متوجه شوید، باید با نگاهی ژرف به آن بنگرید. در ادامه قصد داریم چند لوگو را به شما معرفی کنیم. آیا می‌توانید پیام آن‌ها را استخراج کنید؟ بهتر است اول به تصاویر نگاه کنید، اما اگر نتوانستید نگران نباشید؛ ما جواب را در زیر هر قسمت برای شما نوشته‌ایم!

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

تابلرون
تابلرون (Toblerone) نام یک شرکت شکلات‌سازی است که امروزه متعلق به موندلیز، شرکت صنایع غذایی آمریکایی، است. این شرکت توسط تئودور تابلر در برن سوئیس در سال ۱۹۰۸ ایجاد گردید. اگر شما به خوبی به لوگوی تابلرون بنگرید، احتمالاً به دنبال شکلات خواهید بود! اما در لوگوی این شرکت، چیز دیگر نهفته است.

خب اگر موفق نشدید، ما جواب را به شما می‌گویم. در دل کوه ماترهورن (یکی از بلندترین قله‌ها در آلپ که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار دارد) تصویر یک خرس مشاهده می‌شود. دلیلش نیز وجود خرس در محل اولین کارخانه این شرکت بود.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!
آمازون
آمازون (Amazon) نام یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در شهر سیاتل در ایالت واشینگتن آمریکا تاسیس شد. این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو و دست دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون در حال حاضر کالاهای بسیاری را عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

در طرح ساده این شرکت، دو پیام نهفته است. آیا می‌توانید آن را شناسایی کنید؟ نکته اول لبخندی است که به خاطر وجود خط نارنجی رنگ به وجود آمده و نکته دوم نیز به لطف وجود فلش، نشان دهنده جامع بودن سرویس این شرکت است، زیرا همه موارد از A تا Z را پوشش می‌دهد.

تور دو فرانس
تور دو فرانس (Tour de France) یا تور فرانسه معتبرترین مسابقه دوچرخه‌سواری جاده دنیا است که هر ساله به مدت سه هفته در جاده‌های کشور فرانسه و در فصل تابستان برگزار می‌گردد. این مسابقه از مرکز شهر پاریس شروع شده و در همان‌جا به پایان می‌رسد.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

در این لوگو احتمالا بدانید که باید به دنبال چه چیزی بگردید؟ اما اگر متوجه نشدید، بهتر است خوب به طرح حرف R نگاه کنید. این حرف در واقع به شکل یک دوچرخه سوار طراحی شده است.

فدکس
فدکس (FedEx) شرکت پست آمریکایی است که در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک اسمیت در آرکانزاس تحت نام فدرال اکسپرس تاسیس شد و سپس در سال ۲۰۰۰ نام آن به فدکس تغییر پیدا کرد. شرکت فدکس امروزه بعنوان یکی از بزرگترین ارائه کنندگان خدمات لجستیکی و انتقال بسته‌ها و محموله‌های پستی در ایالات متحده و جهان محسوب می‌شود.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

لوگوی فدکس ده‌ها جایزه را برده، زیرا بسیار حرفه‌ای طراحی شده است. روزنامه ایندیپندنت درباره این طرح مشهور گفته که «مرموزترین لوگوی جهان است.» آیا شما می‌توانید راز آن را برملا کنید؟

اگر خوب بین دو حرف E و X را نگاه کنید، متوجه وجود فلشی به سمت راست می‌شوید. این فلش نشان از سرعت، دقت و جهت خدمات این شرکت است.

کونتیننتال آ گ
کونتیننتال آ-گ (Continental AG) که با نام «کونتی» نیز شناخته می‌شود، بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات خودروهای سبک و سنگین در کشور آلمان است. این شرکت متخصص در تولید انواع لاستیک‌ها، سیستم‌های ترمز، سیستم‌های کنترل پایداری خودرو و طیف وسیعی از قطعات و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی، در صنایع خودروسازی و حمل و نقل است.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

لوگوی این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌ها، محصولش را تبلیغ می‌کند. به دو حرف ابتدایی آن توجه کنید؟ آیا شبیه چرخ اتومبیل نیست؟

ویکی‌پدیا
ویکی‌پدیا (Wikipedia) یک دانشنامه اینترنتی چندزبانه با محتویات آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند مقالات آن را ویرایش کند. نام ویکی‌پدیا واژه‌ای ترکیبی است که از واژه‌های ویکی (وب‌گاه مشارکتی) و انسایکلوپدیا (دانشنامه یا دائرة‌المعارف) گرفته شده است. هدف ویکی‌پدیا آفرینش و انتشار جهانی یک دانشنامه آزاد به تمامی زبان‌های زنده دنیا است.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

تقریبا تمام افراد با ویکی‌پدیا آشنایی دارند. این پایگاه از محبوبیت فوق‌العاده بالایی بین کاربران اینترنتی برخوردار است. اما شما معنای نهفته در لوگوی آن را متوجه شده‌اید؟

لوگوی این شرکت بیش از علم ریاضیات به دانش زبانشناسی شما بستگی دارد. ویکی‌پدیا می‌گوید: «بر هر قطعه نمادی است که متعلق به یک زبان است و حاکی از چندزبانه بودن این پایگاه داد. حرف W در انگلیسی کاملا واضح است، اما نکته این است که حروف دیگر نیز یا برابر حرف W هستند و یا بخشی از واژه ویکی‌پدیا را نشان می‌دهند. فضای خالی بالای لوگو نیز نشان از «کامل نبودن پروژه ویکی‌پدیا» دارد که قرار با افزوده شدن مقالات و زبان‌ها دیگر کامل شود.

پیکاسا
پیکاسا یک ابزار برای منظم کردن و مشاهده عکس است. برای سازمان‌دهی کردن و ویرایش عکس‌های دیجیتالی به همراه یک وب سایت برای به اشتراک گذاشتن است که اصالتا برای ایدیالب است که از سال ۲۰۰۴ به مالکیت گوگل در آمده است. پیکاسا از اسم پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی گرفته شده است.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

برای دانستن این نشان نیاز است کمی اسپانیایی بلد باشید. این لوگو هم از نظر واژگانی و هم از نظر بصری ایده دارد. دقیق‌تر نگاه کنید. آیا متوجه شدید؟

تکه‌های رنگی سمت چپ نشان دهنده دیافراگم «دوربین» است. علاوه بر این مسئله، در زبان اسپانیایی، واژه casa معنای خانه می‌دهد که در سمت راست، اگر قسمت اول را حذف کنید به آن خواهید رسید.

سونی وایو
وایو (vaio) نشان رایانه‌های سونی است، که در سال ۱۹۹۷ توسط تیموتی هانلی شروع به کار کرد. شرکت سونی در دهه ۱۹۸۰ شروع به تولید کامپیوتر نمود، ولی تنها در بازار ژاپن محصولات کامپیوتری خود را عرضه می‌کرد. تولید و عرضه بین‌المللی کامپیوترهای سونی، در سال ۱۹۹۶ آغاز شد. نخستین تولیدات سونی شامل رایانه‌های شخصی بود که توسط شرکت زیرمجموعه آن تولید می‌شد. آن شرکت زیرمجموعه وایو ((Video Audio Integrated Operation به معنی «عملیات یکپارچه سمعی بصری» در ام داشت.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

نام وایو کاملا در طرح مشخص است، اما نیاز است کمی بیشتر به آن دقت کنید. اگر متوجه نشدید اشکالی ندارد!

دو حرف ابتدایی V و A نماد آنالوگ و دو حرف انتهایی نیز نماد دیجیتال است. بنابراین طرح وایو کاملا جامع و زیبا است. ایندیپندنت می‌گوید: «لوگوی وایو کاملا هوشمندانه تاریخ و تکامل تکنولوژی از آنالوگ به دیجیتال را بیان می‌کند.

سیسکو
شرکت سیسکو سیستمز (Cisco Systems)، شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات شبکه است که مرکز آن در شهر سن خوزه و در ناحیه معروف به «سیلیکان ولی» در این ایالت قرار دارد. این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می‌رساند.

معنای پشت این 9 لوگو را شناسایی کنید!

در لوگوی شرکت سیسکو، سرنخی کوچک وجود دارد. آیا شما می‌توانید ارتباطات بین این دو را متوجه شوید؟

بنیان گذران شرکت در مسیر رفتن به اداره مربوطه برای ثبت نام شرکتشان در سان فرانسیسکو، شیفته پل معروف این شهر یعنی پل گلدن گیت شدند. به همین دلیل، آن‌ها این طرح را در لوگویشان استفاده کردند!

منبع: Mirror
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید