توصیه نوروزی وزیر برای خانه‌تکانی

وزیر نیرو با اعلام اینکه در روزهای پایانی سال که اغلب مردم به شستشو و خانه تکانی می پردازند باید از هم اکنون به فکر تابستان باشند، گفت : هنوز در ادامه خشکسالی های گذشته هستیم و این پدیده استمرار دارد.

کد خبر : ۱۳۵۲۱
بازدید : ۱۰۰۲
وزیر نیرو با اعلام اینکه در روزهای پایانی سال که اغلب مردم به شستشو و خانه تکانی می پردازند باید از هم اکنون به فکر تابستان باشند، گفت: هنوز در ادامه خشکسالی های گذشته هستیم و این پدیده استمرار دارد.

به گزارش تسنیم، حمید چیت چیان افزود: اگر در نیمه دوم سال آبی ( بهار و تابستان) به ویژه روزهای باقیمانده اسفند و فروردین و اردیبهشت بارش های بهتری داشته باشیم شاید بتوانیم بر شرایط خشکسالی غلبه کنیم.

وی گفت : فقط در ماه های آبان و دی بارش های خوبی داشتیم اما در ماه های مهر، آذر، بهمن و اسفند میزان بارش بسیار کم بوده است.

چیت چیان افزود: بارش های بهمن و اسفند کاهش قابل ملاحظه ای دارد و در 47 سال گذشته در دو ماه بهمن و اسفند به طور متوسط 40 میلی متر بارش ثبت شده در حالی که امسال 10 و 11 میلی متر بوده است.

وزیر نیرو درباره میزان بارش از ابتدای سال آبی جاری (مهر) تا 18 اسفند گفت: تاکنون 151 میلی متر بارش ثبت شده است که نسبت به درازمدت 7 درصد کاهش و نسبت به پارسال 25 درصد افزایش نشان می دهد.

چیت چیان گفت: شرایط اقلیمی کشور ایجاب می کند که همیشه صرفه جویی را رعایت کنیم اما این به معنای پاسخ ندادن به نیازها نیست بلکه درست مصرف کردن آب در بخش های مختلف از جمله آشامیدنی، بهداشت، کشاورزی و صنعت است.

وی با اشاره به اینکه باید به حداقل مصرف آب اکتفا کنیم ، خطاب به کشاورزان افزود: ظرفیت بالایی برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی وجود دارد و این ظرفیت در بخش های شرب و بهداشت نیز است.

وزیر نیرو گفت: در روزهای پایانی سال که اغلب مردم به شستشو و خانه تکانی می پردازند باید از هم اکنون به فکر تابستان باشند.

چیت چیان ادامه داد: کمتر آب مصرف کنیم تا آن را برای روزهای گرم سال ذخیره کنیم و تابستان آینده را بتوانیم بدون کمبود آب سپری کنیم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید