"سه ستاره" و نامزدهای بی ستاره در تبلیغات!

"سه ستاره" و نامزدهای بی ستاره در تبلیغات!

امکانات بعضی نامزدها در برنامه سه ستاره که به بررسی و در نهایت نظرسنجی از افکار عمومی در مورد تولیدات یکساله صداوسیما در هشت بخش می پردازد؛ نسبت به بقیه نامتعارف و تبعیض آمیز است.

کد خبر : ۱۳۶۰۵
بازدید : ۱۱۵۴
امکانات بعضی نامزدها در برنامه سه ستاره که به بررسی و در نهایت نظرسنجی از افکار عمومی در مورد تولیدات یکساله صداوسیما در هشت بخش می پردازد؛ نسبت به بقیه نامتعارف و تبعیض آمیز است.

به گزارش ایرنا، در حالی که با گذشت هفت شب از برنامه سه ستاره رقابت ها بین نامزدها برای دریافت عنوان برتر شدید شده است؛ به نظر می رسد نامزدها از موقعیت یکسانی برای تبلیغات برخوردار نیستند.

برنامه سه ستاره به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی امسال با شکل و شمایلی متفاوت از سال قبل تولید و از شنبه 15 اسفند از شبکه سه سیما پخش شد.


در این برنامه ابتدا همه تولیدات تلویزیون در همه شبکه ها در هشت بخش اجرا، برنامه های ورزش و سرگرمی، گزارشگران برنامه ای، مجموعه های داستانی و نمایشی، بازیگران مرد، بازیگران زن و دو بخش جنبی ورزشکاران بر تر زن و مرد به هیات داوران متشکل از 33 شخصیت حقیقی و حقوقی معرفی و بعد از نظرسنجی از آنان هشت نامزد در هر رشته معرفی شدند.

در ادامه سه ستاره هر شب مهمان بعضی از نامزدهاست و همزمان از مردم می خواهد با ارسال پیامک فرد برتر را در هر یک از این رشته ها معرفی کند. به همین دلیل این شب ها احسان علیخانی و مهمانان برنامه بارها گفته اند که در واقع داور اصلی آثار مردم هستند. نامزد نهایی در هر رشته در برنامه ویژه سال تحویل معرفی خواهد شد.

اما به نظر می رسد نامزدها از امکانات همسانی برای تبلیغات برخوردار نیستند. مثلا در شرایطی که بعضی از برنامه ها مانند خندوانه به تهیه کنندگی و اجرای رامبد جوان و محله گل و بلبل به تهیه کنندگی مسلم آقاجانزاده و اجرای داریوش فرضیایی که هر دو در بخش برنامه های ورزش و سرگرمی نامزد شده اند، از مدت ها قبل پخش تلویزیونی ندارند؛ برنامه های نود و فوتبال 120 همچنان پخش می شوند و آنتن تلویزیون به عرصه خوبی برای تبلیغات برای این برنامه ها تبدیل شده است.

گذشته از این به طور کلی برنامه ورزشی 90 و فوتبال 120 که به بررسی فوتبال روز اروپا می پردازد به اندازه کافی بیننده دارد و شاید به همین دلیل در برنامه پنج شنبه گذشته مجری این برنامه روی آنتن زنده به تبلیغ در مورد آن پرداخت و از بینندگان خواست در نظرسنجی سه ستاره به آن رای دهند، بنابراین به نظر می رسد آنتن زنده تلویزیون به عرصه خوبی برای تبلیغ این برنامه و برنامه 90 تبدیل شده؛ امکانی که برنامه های دیگر از آن محروم اند زیرا زمان پخش آن پایان یافته است.

شاید تهیه کنندگان سه ستاره باید در این برنامه که قطعا به دنبال کسب نظر مردم برای تعیین برترین های تلویزیون در یک سال گذشته است، ضوابطی را برای تبلیغ رسانه ای تولیدکنندگان هر برنامه ای تعیین کنند؛ تا در شرایط منصفانه بهتر بتوان فهمید مردم کدام برنامه ها را بیشتر پسندیده اند و به این شکل مسئولان صداوسیما راحت تر در مورد تولید برنامه های سال آینده تصمیم بگیرند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید