زورگیری که با گریه و آه و ناله طلاهای دزدی را می فروخت، بازداشت شد

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو زورگیر که با شیوه‌های مختلف اقدام به زورگیری از عابران پیاده و مسافران کرده‌ بودند، خبر داد.

کد خبر : ۱۳۶۶۲
بازدید : ۱۱۵۸
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو زورگیر که با شیوه‌های مختلف اقدام به زورگیری از عابران پیاده و مسافران کرده‌ بودند، خبر داد.

15 دی ماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به مأموران اعلام کرد زمانیکه به عنوان مسافرسوار از بومهن به مقصد سه راه تهرانپارس سوار یک دستگاه خودرو پژو پارس شده، توسط دو سرنشین پژو مورد تهدید و سرقت طلا و جواهرات، گوشی تلفن همراه و دیگر اموال همراهش قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه با سلاح سرد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و زن جوان مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 19 روز 15 دی ماه از بومهن به مقصد سه راه تهرانپارس سوار یک دستگاه خودرو پژو پارس با دو سرنشین شدم ؛در طول مسیر سرنشین خودرو به سمت صندلی عقب ماشین متمایل شد و با تهدید چاقو و ضرب و شتم اقدام به بریدن 9 عدد النگوی طلا، سرقت یک عدد انگشتر طلا، مدارک شناسایی، عابر بانک و گوشی تلفن همراه از من کرد و نهایتا مرا در بزرگراه شهید زین الدین از ماشین به بیرون پرتاب کرد و از محل متواری شدند.

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه سارقان با تهدید چاقو اقدام به گرفتن رمز عابر بانک وی و برداشت مبلغ 2.5 میلیون تومان وجه نقد داخل آن کرده‌اند، کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که سارقان در ساعت 21 همان روز اقدام به برداشت تمامی پول داخل حساب در قالب خرید لباس و کفش کردند.

با شناسایی یک مرکز خرید پوشاک در منطقه شمیران نو، کارآگاهان به این محل مراجعه و در بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته و همچنین اظهارات فروشنده مغازه موفق به شناسایی تصاویر دو جوان حدودا 30 ساله شدند که با یک دستگاه خودرو سواری پراید نوک مدادی به محل مراجعه و اقدام به خرید لباس کرده بودند.

با شناسایی آخرین مالک خودرو پراید نوک مدادی به‌نام سعید.ع متولد 1363 در شهر جدید پردیس و شناسایی تصویر وی از سوی شاکی پرونده به عنوان راننده خودرو، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه متهم اقدام به دستگیری وی کردند. در زمان دستگیری سعید.ع جوان دیگری به‌نام امید. ع متولد 1363 نیز در مخفیگاه سعید حضور داشت که با حضور کارآگاهان قصد فرار از محل را داشت که در نهایت دستگیر شد.

هر دو متهم پس از مواجه حضوری با مالباخته صراحتا به زورگیری و سرقت طلا و جواهرات وی اعتراف و عنوان داشتند که طلا و جواهرات را به مبلغ سه میلیون و 500 هزار تومان به یک مغازه طلافروشی در منطقه شمیران نو فروخته‌اند؛ با شناسایی مغازه طلافروشی، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات از فروشنده مغازه، اظهارات متهمان تأیید شد.

فروشنده مغازه طلافروشی که به اتهام خرید اموال مسروقه دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شده بود، در خصوص علت خرید طلا و جواهرات مسروقه گفت: سعید به مغازه مراجعه و با حالتی گریان اظهار داشت که مادرش در بیمارستان بستری است و برای انجام عمل جراحی نیاز به پول دارد، این شخص وعده داد که کاغذ خرید طلا و جواهرات را نیز می آورد و طی این مدت مرتب گریه می‌کرد؛ بنده نیز صرفا از روی دلسوزی، طلاها را به قیمت واقعی آنها خریداری کردم.

در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری و سرقت از مسافران در مناطق شرق تهران به‌ویژه در مسیر تهران پردیس و بالعکس، شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با بررسی پرونده‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری، تهدید، ضرب و شتم و سرقت قرار گرفته بودند؛ تعدادی از مالباختگان نیز پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتا هر دو متهم را مورد شناسایی قرار داده اما در بررسی اظهارات آنها مشخص شد که متهمان از انواع خودروهای سواری ال 90 ، پژو 206 ، پژو پارس سفید برای انجام سرقتهای خود استفاده کرده‌اند‌.

مالباخته‌ای در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 22 تاریخ 23 دی ماه از سه راه تهرانپارس به مقصد حکیمیه سوار یک دستگاه خودرو 206 سفیدرنگ شدم؛ پس از دوربرگردان خیابان جشنواره ، راننده 206 نیمچه قمه‌ای را از زیر در راننده بیرون آورد و با نشان دادن آن شروع به تهدید کرد؛ در همین زمان، فردی که در پشت صندلی راننده خودش را مخفی کرده بود از زیر صندلی بیرون آمد و به سمت من حمله ور شد و از پشت سر گلویم را گرفت؛ با چاقو مرا مجبور به سکوت کردند؛ راننده 206 پس از سرقت کیف دستی، من را از خودرو به بیرون پرتاب کرد و از محل متواری شدند.

مالباخته‌ای دیگر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 15 روز نهم دی ماه در میدان رسالت به عنوان مسافر سوار یک دستگاه پژو پارس سفیدرنگ با دو سرنشین شدم؛ در خیابان فرجام ، سرنشین ماشین با تهدید چاقو مبلغ یک میلیون تومان پول نقد را به همراه گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی سرقت کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی متهمان از سوی تعداد دیگر از مالباختگان که توسط سرنشنیان خودروهای سواری به‌صورت پیاده مورد زورگیری قرار گرفته بودند، متهمان مجبور شدند تا به زورگیری از رهگذران و عابران پیاده نیز اعتراف کنند. یکی از این مالباختگان پس از شناسایی دقیق متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ 26 آذر ماه، در اتوبان شهید صیاد شیرازی - مسیر شمال به جنوب به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه خودرو ال 90 نقره‌ای رنگ با دو نفر سرنشین در مقابل من توقف کرد ؛ آنها با تهدید، قمه‌ای را زیر گلویم گذاشته و اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کردند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد در مناطق مختلف شرق تهران به‌ویژه در محدوده سه راه تهرانپارس، رسالت، حکیمیه، تهرانپارس و نارمک مورد زورگیری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید