کفاشیان برگ جدیدش برای ماندن را رو کرد

کفاشیان می گوید نگران اساسنامه است و وزارت ورزش قول داده تا ابتدا اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کند.

کد خبر : ۱۳۶۷۲
بازدید : ۱۶۹۳
کفاشیان می گوید نگران اساسنامه است و وزارت ورزش قول داده تا ابتدا اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کند.

به گزارش خبرآنلاین، بازی جدید علی کفاشیان با مسئولان وزارت ورزش کلید خورد. او سرانجام در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام نکرد. دلیل هم خیلی ساده بود. اینکه سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش صراحتا گفته بدند اساسنامه ای که 8 سال است مبنای فوتبال ایران ده و در فیفا به تائید رسیده، مصبه هیات دولت را ندارد.

این چیزی شبیه به شوخی معروف مهران مدیری در پاورچین بود که مدیری با داشتن کارشناسی ارشد، دوم ابتدایی را نگذارنده بود! در دولت محمود احمدی نژاد اعلام شده بود اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیات دولت تصویب شده است. اساسنامه ای که اصلا نیازی به تائید هیات دولت نداشت اما به اصرار کیومرث هاشمی و دوستانش در کمیته انتقالی چون یک سوی میز مذاکرات، محسن صفایی فراهانی بود، برای اینکه بعدا برای شان گران تمام نشود ف گفتند اساسنامه را به هیات دولت می برند. اساسنامه به هیات دولت رفت و اعلام شد تصویب شده.

در همان دولت این اساسنامه شد مبنای کار فدراسیون و حتی وزرای ورزش بعدی با اینکه با کفاشیان مشکل داشتند، به این دلیل که می دانستند لو دادن ماجرا از یک سو برای خودشان خوب نیست و از سوی دیگر دردسر بزرگ برخورد جدی فیفا را به همراه می آورد، اصلا حرفی نزدند و تنها مدارا کردند تا دوباره تعلیق نشویم. چون فیفا تنها همان اساسنامه ای را از ایران به رسمیت می شناسد که در سال 1387 به تصویب رسانده است.

حالا اما سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش می گویند اساسنامه به تائید دولت نرسیده و اصلا وجاهت قانونی ندارد. این اساسنامه اگر روی هوا برود یعنی فوتبال باید با همان قوانینی پیش برود که وزیر ورزش مثل دوره مهرعلیزاده می توانست رئیسش را برکنار کند. همان قانونی که بر اساسش ، علی آبادی دادکان را برکنار کرده بود و تعلیق را در پی داشت.

بر همین اساس هم بود که کفاشیان حالا از سوی محمود گودرزی متهم است که در سفر یک روزه اش به مالزی، هشدار داده تا فوتبال ایران را تعلیق کنند. از سوی دیگر هم می گوید حق عزل رئیس فدراسیون را دارد.

از سوی دیگر کفاشیان که زیر فشارها ، در انتخابات ثبت نام نکرده است، می داند برگزاری انتخابات با شرایط فعلی و تعیین نشدن تکلیف اساسنامه امکان پذیر نیست، پس می گوید: «آنها قول داده اند ابتدا اساسنامه را تصویب کنند. بعد انتخابات برگزار شود و درستش هم همین است.»

او می داند که این تعویق و این تصویب یعنی برگشتن اساسنامه و تغییراتش به فیفا و نظر کارشناسی آنها. این پروسه یعنی برگزاری مجدد پروسه انتخابات. اتفاقی که مجددا اجازه ثبت نام به کفاشیان رامی دهد. هرچند اگر خیلی متواضعانه بگوید:«امروز فکر کردم بودنم به فوتبال ضربه می زند و ثبت نام نکردم اما بعدا به این نگاه می کنم که اگر حمایت همه جانبه باشد ، بیایم و کاندیدا شوم.»

او همچنان مهره هایش را بهتر از وزارت ورزش و سازمان های دیگر در صفحه شطرنجش حرکت می دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید