بایدها و نبایدهای چهارشنبه‌سوری

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان به‌منظور جلوگیری از حوادث روز چهارشنبه‌سوری نکاتی را مطرح کرد که رعایت آن‌ها برای خانواده‌ها و جوانان الزامی است.

کد خبر : ۱۳۷۲۴
بازدید : ۱۱۲۱
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان به‌منظور جلوگیری از حوادث روز چهارشنبه‌سوری نکاتی را مطرح کرد که رعایت آن‌ها برای خانواده‌ها و جوانان الزامی است.

«سعدالله اسماعیلی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، در رابطه با تمهیدات لازم برای چهارشنبه پایان سال، اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حادثه و امدادرسانی، از ساعت 12 ظهر 25 اسفندماه تا 12 ظهر 26 اسفندماه، آمبولانس‌های 115 در میادین اصلی شهر مستقر هستند.

وی افزود: بالغ بر 60 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 دستگاه موتورلانس(موتور آمبولانس) هم‌چنین یک دستگاه موتور چهار چرخ ویژه‌ی بحران به‌منظور امدادرسانی در صورت بروز حادثه در شب چهارشنبه‌سوری و شب نوروز، آماده امدادرسانی می‌باشند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: پارسال بر اثر حوادث چهارشنبه پایان سال در استان شاهد فوت یک نفر و مصدومیت 110 نفر از ناحیه دست، سر، چشم در استان بودیم که امسال با آمادگی کامل این مرکز، امیدواریم از تکرار حوادث تا حد امکان جلوگیری شود.

اسماعیلی با اشاره به این‌که بیشترین آسیب‌دیدگی‌ها در سال‌های گذشته از ناحیه صورت، چشم و دست بوده است، خاطرنشان کرد: اغلب آسیب‌دیدگی‌ها حین آتش‌بازی و در کوچه و خیابان رخ داده است.

وی با اشاره به عرضه وسایل غیراستاندارد آتش‌بازی چهارشنبه‌سوری و نوروز در کردستان، به خانواده‌ها توصیه کرد تا حد امکان از خرید مواد محترقه برای فرزندان خودداری کنند و در صورت خرید نیز از استاندارد بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرحوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در صورت آتش‌افروزی، خانواده‌ها باید توجه داشته باشند شیلنگ آب را در نزدیکی آتش قرار دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکل به‌راحتی به آب دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز مشکل افراد باید به نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کنند و در صورت ناتوانی در مراجعه به بیمارستان با برقراری تماس با شماره 115، نیروهای این مرکز در اسرع وقت در محل حادثه حضور پیدا خواهند کرد.

اسماعیلی ادامه داد: در صورت سوختگی افراد نباید خوددرمانی کرده و از هیچ گونه موادی تا زمان حضور نیروهای این مرکز جهت مداوا استفاده نکنند.

وی در رابطه با امدادرسانی این مرکز در ایام نوروز نیز، خاطرنشان کرد: 43 پایگاه 115 شامل 28 پایگاه جاده‌ای و 16 پایگاه شهری در ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به مسافران است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان یادآور شد: از ساعت 8 صبح 26 اسفندماه تا 8 صبح 15 فروردین‌ماه آمبولانس‌های این مرکز در جاده‌های استان مستقر هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید