آبشار چشم نواز بیشه

آبشار چشم نواز بیشه

بی تردید یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران، آبشار بیشه در استان لرستان است. آبشاری که از دل رشته کوه های زاگرس سرچشمه گرفته است.

کد خبر : ۱۳۷۴۸
بازدید : ۴۴۳۰
فرادید | بی تردید یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران، آبشار بیشه در استان لرستان است. آبشاری که از دل رشته کوه های زاگرس سرچشمه گرفته است.

آبشار بیشه در 60 کیلومتری شهرستان خرم آباد، بخش پاپی، دهستان سپیددشت و در مجاورت روستای بیشه واقع شده است. این آبشار که یكی از زیباترین آبشارهای كشور است در ایستگاه راه آهن بیشه قرار دارد.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار عبور کرده و آبشار بیشه را جاری می سازند.

آب و هوای مناسب وسرسبزی اطراف آبشار وچشم انداز كوههای اطراف سالیانه پذیرای مهمانان ومسافران زیادی از مناطق مختلف كشور شده واین منطقه دیدنی را به عنوان یكی از مناطق توریستی وگردشگری استان تبدیل کرده است.

به علت هم جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه از این آبشار و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دلنشین، بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌است.

در پائین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبائی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد و مسافران و علاقمندان می توانند در آنجا به استراحت بپردازند.

ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و تا وصل شدن به رودخانه سزار ۱۰متر است و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

مسیر دسترسی
مسیر دسترسی به آبشار بیشه از طریق راه آسفالته از خرم‌آباد بطول ۶۵ کیلومتر و کنار ایستگاه قطار زیر پل راه آهن می‌گذرد و برای رسیدن به آن باید حدود چند صد متری پیاده روی کرد تا به آبشار رسید و از شهرستان دورود تا بیشه با قطار در حدود ۳۰ دقیقه است.

اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید می توانید مطمئن باشید که امکانات اقامتی هم برایتان فراهم است و می توانید چند روزی را در کنار این آبشار سر کنید. 17 پلاژ، 7 چادر و حتی بازارچه محلی و خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی هم امکاناتی هستند که در مدت سفر می توانید از آنها استفاده کنید!


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید