آیا قلب شما به درستی کار می‌کند؟

آیا قلب شما به درستی کار می‌کند؟

مشکلات قلبی کاملا نهفته و پیچیده هستند؛ اما فارغ از اینکه در چه سنی و در چه موقعی سر برسند، می‌توانند شما را کاملا غافلگیر کنند! پیامد این اتفاق البته خوشایند نیست.

کد خبر : ۱۳۸۷۱
بازدید : ۱۷۷۳۵
آیا قلب شما به درستی کار می‌کند؟

فرادید | مشکلات قلبی کاملا نهفته و پیچیده هستند؛ اما فارغ از اینکه در چه سنی و در چه موقعی سر برسند، می‌توانند شما را کاملا غافلگیر کنند! پیامد این اتفاق البته خوشایند نیست.

به گزارش فرادید به نقل از پریونشن، مشکلات قلبی گاها علائمی دارند که در صورت تشخیص پیش از موعد می‌توانند به داد شما برسند.

کری هیلرث، دانشیار سلامت قلب و سالخوردگی در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو می‌گوید: «این نشانه‌ها یا علائم، به ویژه در زنان، همیشه از الگوهای شناخته شده پیروی نمی‌کنند.»

فارغ از جنسیت فرد، دانستن موارد اضطراری امری واجب است. اینکه فرد همواره مدام گوش به زنگ باشد، از اهمیت فراوانی برخوردار است. در گام اول همیشه باید از فشار خون و سطح کلسترول بدنتان آگاهی داشته باشید. پس از این کار، همیشه باید حواستان به پنج مورد زیر باشد.

درد قفسه سینه
فیلم‌های هالیوودی که در آن فرد پس از دردی مختصر در قفسه سینه نقش بر زمین می‌شود را فراموش کنید. پال ولتون، استاد دانشگاه تولان در لوئیزینا آمریکا می‌گوید: «فشار زیاد، یعنی شبیه زمانی که یک فیل پا بر روی قفسه سینه شما می‌گذارد.»

شاید فکر کنید که یکی از ماهیچه‌های داخلی‌تان گرفته، اما این اتفاق نشان از یک بیماری قلبی عروقی است. بنابراین در صورت مشاهده چنین موردی، فورا مراتب را به پزشک اطلاع دهید.

سیمونز می‌گوید: «نیازی نیست که حتما تیر بکشد. حتی همان دردهای خفیف شانه‌ها، بازوها، گردن و فک می‌توانند نشان دهنده مشکلات قلبی باشند. البته دردهایی که هنگام تمرین و استرس به شما وارد می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، زیرا ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در گردش خون باشند.

تنگی نفس
اگر قبلا می‌توانستید تعدادی زیادی پله را بدون نفس نفس زدن بالا بروید و حالا برای انجام کوچکترین کارها با تنگی نفس مواجه می‌شوید، باید مراقب باشید. سیمونز می‌گوید: «من از بیمارانم می‌پرسم که حالت فعالیت‌های امروزشان را با سال گذشته یا دو سال پیش مقایسه کنند. اگر آن‌ها متوجه تغییر مهمی شدند، بنابراین باید بدانند که اتفاقاتی در بدنشان رخ داده است.»

آیا قلب شما به درستی کار می‌کند؟
علائم مشکلات قلبی را جدی بگیرید

تنگی نفسی که هنگام دراز کشیدن به سراغ شما می‌آید نیز می‌تواند مشکل ساز باشد. این اتفاق می‌تواند یکی از علائم مشکلات قلبی باشد که باید آن را هم به پزشک معالج اطلاع دهید.

علائم شبیه آنفلوانزا
هیلدرث می‌گوید: «مدام احساس خستگی، حالت تهوع، سرما به سراغ شما می‌آید و حتی زیاد هم عرق می‌کنید؛ این موارد می‌توانند نشان دهنده گردش خون نامناسب باشد. این علائم می‌تواند برای هر کسی رخ دهد که بهتر است با پزشک در میان گذاشته شود.

یکی دیگر از علائم عدم گوارش مناسب و معده درد است. برخی پژوهش‌ها نشان داده که زن‌ها در روزهای پیش از حمله قلبی، مشکلات گوارشی را تجربه کرده‌اند. اما از آنجایی که آن را چیز مهمی نمی‌دانند، از آن صرفنظر می‌کنند.

سرگیجه
اگر اغلب اوقات سرگیجه دارید، احتمالا وجود مشکلات قلبی را به عنوان عاملی برای سرگیجه در نظر بگیرید. سرگیجه در کنار تپش تند قلب نشانه مناسبی نیستد. اگر همیشه پس از بلند شدن، سرگیجه دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

خستگی و بی‌خوابی
اغلب زنان در هفته منتهی به حمله قلبی به شدت احساس خستگی می‌کنند. در پژوهش انجام شده در دانشگاه آرکانزاس آمده که برخی از زن‌ها «اختلال خواب» را نیز در هفته منتهی به حمله قلبی تجربه می‌کنند.

منبع: Prevention
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید