خورموج؛ گنبدهای نمکی شگفت‌انگیز

در مسیر جاده خورموج به سمت کنگان از فاصله دور گنبدی سفيد، پوشيده از نمک را مي‌بينید که در نگاه اول به نظر می‌رسد کوهي پوشيده از برف است؛ چیزی که در این منطقه به هیچ عنوان نمی‌توان انتظار آن را داشت.

کد خبر : ۱۳۹۱۰
بازدید : ۲۳۳۴
فرادید | در مسیر جاده خورموج به سمت کنگان از فاصله دور گنبدی سفيد، پوشيده از نمک را مي‌بينید که در نگاه اول به نظر می‌رسد کوهي پوشيده از برف است؛ چیزی که در این منطقه به هیچ عنوان نمی‌توان انتظار آن را داشت.

وقتی وارد منطقه می‌شوید تنوع رنگ‌هایی که ناشی از وجود نمک‌های طبیعی و صنعتی و کانی‌های مختلف هستند، پديده‌اي شگفت‌انگيز و متحيرکننده در برابر چشمانتان قرار می‌دهد.

گنبد و کوه‌های نمکی دشتی در استان بوشهر، نزدیکی روستای گَنخَک در فاصله 64 کیلومتری جنوب شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و در 144 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است.

وسعت گنبد نمکی حدود سه هزار و 666 هکتار است که مجموعه‌ای متنوع از جذابیت‌های نمکی اعم از غارها، یخچال‌ها و کوه‌ها، بلورها، چشمه‌ها و آبشارها را در خود دارد. به یاد داشته باشید که برای دیدن آبشار و غارها حتما باید از کمک راهنماهای محلی روستاهای گَنخَک استفاده کنید.

راه دسترسی به گنبد نمکی از سمت غرب، سه کیلومتر بعد از روستای گَنخَک از طریق جاده خاکی معدن قدیمی سنگ نمک است و فاصله از راه اصلی تا ایستگاه خودرویی در پایه گنبد نمکی 6 کیلومتر است. از سمت شرقی گنبد نیز بعد از پل روستای کردلان جاده خاکی را به سمت گنبد پیش می‌گیریم تا به پای کوهپایه‌های آن برسیم.

در این منطقه امکانات اقامتی و رفاهی وجود ندارد و به دلیل نمکی بودن اکوسیستم، آب شیرین نیز یافت نمی‌شود. اما در روستاهای نزدیک آن می‌توان مواد مورد نیاز برای گشت یک روزه در این منطقه را فراهم کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید