لارک؛ تجربه ناب غواصی 

لارک؛ تجربه ناب غواصی 

نام لارک را کمتر شنیده‌ایم و به تنهایی هم مقصد سفر نبوده است، اما می‌توان آن را به عنوان یک پیشنهاد در کنار سفر به جزایر قشم یا هنگام در انتخاب‌های سفر نوروزی خود گنجاند. این جزیره سواحل شنی و مرجانی زیبایی دارد و سفر به این جزیره می‌تواند تجربه‌ای نو و متفاوت باشد.

کد خبر : ۱۳۹۱۴
بازدید : ۵۰۸۶
فرادید | نام لارک را کمتر شنیده‌ایم و به تنهایی هم مقصد سفر نبوده است، اما می‌توان آن را به عنوان یک پیشنهاد در کنار سفر به جزایر قشم یا هنگام در انتخاب‌های سفر نوروزی خود گنجاند. این جزیره سواحل شنی و مرجانی زیبایی دارد و سفر به این جزیره می‌تواند تجربه‌ای نو و متفاوت باشد.

لارک که بیشتر و پیش‌تر یک جزیره نظامی بوده، در تنگه هرمز قرار دارد و بخش مسکونی آن محدود به روستایی با جمعیت اندک است. از آبراهه بین لارک و هرمز روزانه ده‌ها کشتی و نفتکش عبور می‌کند. جزیره هرمز و کوه نمکی آن نیز از سواحل لارک دیده می‌شود.

غواصی در آب‌های ساحل لارک را می‌توانیم به عنوان تجربه‌ای ناب در سفرنامه‌های خود داشته باشیم که اغلب از سوی مدارس غواصی قشم و بندرعباس هماهنگ و اجرا می‌شود. این ساحل از عمق 2 تا 33 متری با شیب ملایم و با انواع موجودات زیبای دریایی همچون مرجان‌ها، ماهی‌های آکواریومی و شقایق دریایی پذیرای مشتاقان این زیبایی‌ها است.

قلعه پرتغالی‌های جزیره لارک از ساختمان‌های مهم این جزیره است که با سنگ ساخته شده و در گذشته جایگاه مهمی داشته است.

در کمتر از ۴ کیلومتری روستا نیز برج فانوس دریایی در کنار ساحل خودنمایی می‌کند. برای رفتن به لارک می‌توان از اسکله قشم و قایق‌های صیادی استفاده کرد.

فاصله آن تا قشم حدود 9 کیلومتر است و در جزیره امکان اقامت در شب و اسکان مسافر وجود ندارد مگر اینکه از خانه‌های ساکنان استفاده کنیم. اما بهترین گزینه گشت یک‌روزه در این جزیره آرام است.

لارک؛ تجربه ناب غواصی 

لارک؛ تجربه ناب غواصی 

لارک؛ تجربه ناب غواصی 

لارک؛ تجربه ناب غواصی 
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید