هندورابی، جزیره‌ای بکر در دل خلیج‌فارس

بسیاری از ما برای دیدن سواحل زیبا و دستیابی به آرامش آن به ترکیه یا دبی سفر می‌کنیم، اما خوب است بدانیم در مرزهای کشور عزیزمان سواحل و جزایر بسیار زیباتر و حتی بکرتری وجود دارد.

کد خبر : ۱۳۹۱۶
بازدید : ۲۳۰۹
فرادید | بسیاری از ما برای دیدن سواحل زیبا و دستیابی به آرامش آن به ترکیه یا دبی سفر می‌کنیم، اما خوب است بدانیم در مرزهای کشور عزیزمان سواحل و جزایر بسیار زیباتر و حتی بکرتری وجود دارد.

هندورابی، به‌عنوان یکی از جزایر بکر خلیج‌فارس با 8. 22 کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۳۲۵ کیلومتری بندرعباس و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در ۲۸ کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته. فاصله این جزیره تا بندر لنگه نیز 133 کیلومتر است.

از کیش برای دسترسی به این جزیره، قایق موتوری وجود دارد. سفر به این جزیره بیش از آنکه جنبه دیدن آثار باستانی و تاریخی داشته باشد، جنبه طبیعت‌گردی دارد. با این حال آنچه به لحاظ تاریخی باستانی می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند، خرابه‌هایی از روستاهای تاریخی «الدورات» و «الصراه» و ویرانه‌های دهکده پرتغالی‌نشین و یک دژ امورزه در نزدیک روستای کنونی جزیره است.

برای گردشگران این نیز جالب است که پرتغالی‌ها از سال ۹۰۸ تا ۱۵۰۸ هجری شمسی در هندورابی حضور داشتند و در آن پایگاه‌های لشکری و بازرگانی و همچنین تاسیسات دفاعی و مسکونی ایجاد کرده بودند. بازدید از لاک‌پشت‌های دریایی که از اواسط اسفند و تا نیمه خرداد برای تخم‌گذاری به سواحل می‌آیند می‌تواند از جاذبه‌های طبیعی این جزیره باشد. ‏

ریف شمالی هندورابی بسیار کم‌عمق و برای غواصی در شب بسیار مناسب است. مرجان‌های مغزی، جراح ماهیان، تن ماهیان دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهیان آبزیانی هستند که علاقه‌مندان به طبیعت آبی می‌توانند در سواحل این جزیره مشاهده کنند. اگر به هندورابی می‌روید تجهیزات لازم برای طبیعت‌گردی را به همراه داشته باشید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید