دشت برم و جنگل بلوط کازرون

دشت برم و جنگل بلوط کازرون

کازرون فارس چهارمین مقصدی است که معرفی می‌کنیم؛ مقصدی که بیشتر به نرگس‌زار، دشت‌های وسیع، غار بیشاپور و دریاچه پریشانش شناخته می‌شود.

کد خبر : ۱۳۹۱۹
بازدید : ۸۱۰۶
فرادید | کازرون فارس چهارمین مقصدی است که معرفی می‌کنیم؛ مقصدی که بیشتر به نرگس‌زار، دشت‌های وسیع، غار بیشاپور و دریاچه پریشانش شناخته می‌شود.

این شهرستان که از نظر جغرافیایی به شیراز نزدیک است، به تنهایی قابلیت دارد که با حجم زیادی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش مقصد مجزایی برای گردشگران باشد.

نرگس‌زار روستاهای جره و بالاده کازرون تا نیمه‌های بهمن جذابیتی بی‌نظیر دارد و بی‌شباهت به تابلو نقاشی نیست. از اسفند تا اردیبهشت بهترین زمان برای گشت و گذار در این شهرستان است که در بخش گرمسیری استان فارس قرار دارد.

دشت برم و جنگل بلوط کازرون یکی از جاذبه‌های طبیعی دل‌انگیز است که می‌تواند با جاذبه‌های تاریخی - طبیعی اطرافش یک بسته کامل گردشگری برای نوروز شما باشد.

این دشت در 30 کیلومتری شرق کازرون و در مسیر کازرون به شیراز، در منطقه‌ای مرتفع و در ارتفاعی از 1500 تا 2400 متر از سطح دریا واقع شده و بخشی از رشته کوه‌های جنوب غربی زاگرس را با جنگل‌های متراکم بلوط پوشانده است.

علاوه بر درختان بلوط، گونه‌های دیگر از درختان همچون بادام کوهی،‌کیالک و ارژن نیز در این دشت وجود دارد که این پوشش متنوع و متراکم در خنکی و رطوبت هوای منطقه تاثیر بسزایی دارد.

نقش‌برجسته تیمور میرزا (یل آبگینه) در فاصله 18کیلومتری، غار بیشابور (مجسمه شاپور) در 60کیلومتری، غار بله‌زار در 76کیلومتری، روستای زیبای دوان در 43 کیلومتری و تنگ چوگان در 55 کیلومتری این دشت وسیع و زیبا قرار دارند که تمام آنها می‌توانند در برنامه سفر شما تعریف شوند.

دشت برم و جنگل بلوط کازرون

دشت برم و جنگل بلوط کازرون

دشت برم و جنگل بلوط کازرون

دشت برم و جنگل بلوط کازرون
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید