مذاکرات ایرباس برای ساخت قطعات در ایران

کد خبر : ۱۳۹۶۹
بازدید : ۱۳۷۶

ایران می تواند طبق قرارداد منعقد شده در بهمن ماه که منجر به خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس شد، قطعات هواپیماهای سری SE را نیز تولید کند.

به گزارش بلومبرگ، رییس دفتر بخش خاورمیانه کمپانی ایرباس گفته است که این کمپانی در حال ارزیابی قرارداد است که امکان دارد باعث تولید قطعات یا تعمیر و سر هم کردن هواپیما در ایران شود.

ایران توانست در زمان تحریم ها به قدرت تولید قطعات هواپیمایی دست پیدا کند تا بتواند پروازهای خود را در آن زمان نیز داشته باشد.

امین سالاری، رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران در یک مصاحبه در تهران اعلام کرد که در زمان تحریم ها ایران توانایی تولید برخی قطعات را در زمینه هواپیمایی به دست آورده است که این پیشرفت ها به ایران کمک کرد هواپیماهای فرسوده خود را سر پا نگه دارد.

اگر این قرارداد به توافق برسد ایران می تواند وارد شرکت تاسیسات موبادالا که تولیدکننده قطعات ایرباس در خاورمیانه است شود. این شرکت کار خود را در سال ۲۰۱۰ شروع کرد و حدود ۷.۵ میلیارد دلار سفارشات از شرکت های اروپایی و آمریکایی دارد.

ایران که می خواهد صنعت هوای خود را پیشرفت دهد، پیش بینی می کند که در دهه آینده حدود ۴۰۰ فروند هواپیما نیاز داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران روی هم رفته 15 کمپانی تعمیر و سرهم بندی هواپیما دارد که در زمینه تولید کابین خلبان، صندلی ها و بخش های فایبرگلاس تخصص هایی دارند.

گفتنی است توافق ایران با ایرباس در پی سفر روحانی به پاریس و عقد قرارد 27 میلیارد دلاری انجام شد.

از طرفی بویینگ نیاز به مجوز جداگانه برای فروش فروند هواپیما به ایران دارد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید