درگذشت اندی گروو، مدیر عامل پیشین اینتل

شرکت اینتل امروز اعلام کرد که مدیر عامل سابق این شرکت، اندور اس گروو در سن 79 سالگی درگذشته است.

کد خبر : ۱۴۱۵۵
بازدید : ۹۲۶
شرکت اینتل امروز اعلام کرد که مدیر عامل سابق این شرکت، اندور اس گروو در سن 79 سالگی درگذشته است.

مدیر عامل سابق اینتل، یکی از معظم‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت های حوزۀ فناوری، در اصل مجارستانی بوده است و پس از ورود به ایالات متحده و اقامت در این کشور، در سال 1979 به عنوان سرپرست شرکت منصوب شد و در کنار بنیان‌گذار این شرکت، رابرت نویس که در سال 1990 درگذشت، به کار مشغول شد. او کمتر از ده سال بعد در 1987 به سمت مدیر عاملی و از 1997 تا 2005 نیز به عنوان رئیس هیأت مدیره برگزیده شد.

گروو یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین مردان این حوزه به شمار می‌رفت؛ این پیرمرد سرسخت مجار که با روش‌های سفت و سخت مدیریتی خود شناخته می‌شد، نویسندۀ برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این حوزه نیز هست و چکیدۀ سیستم مدیریتی او نیز در این جمله منعکس شده است که «این حوزه ای است که تنها افراد پارانوئید در آن دوام می‌آورند». او کتابی نیز با همین عنوان منتشر کرده است.

در هر حال، شرکت اینتل در دوران او و با اتکا به همین سیستم مدیریتی توانست به یکی از بزرگترین تولیدکنند‌گان این حوزه تبدیل شود و بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین تجهیزات رایانه‌ای را که مبنای هر دستگاه هوشمندی هستند، تولید کنند و این همه را تنها با استفاده از عنصر «سیلیکون»ی انجام دهد که تا قبل از آن به عنوان شن‌های بی‌ارزشی با آن ها برخورد می‌شد.

برایان کرانزیچ، که در حال حاضر مدیر عامل شرکت اینتل است در بیانیه‌ای این ضایعه را تسلیت گفته و نوشته است: «ما عمیقا از درگذشت رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل اینتل، اندی گروو متأثر هستیم. اندی غیرممکن را ممکن کرد، بارها و بارها، و الهام بخش چند نسل از فن‌آوران، کارآفرینان و رهبران کسب و کار شد.»

مرگ اندی گروو، واکنش بسیاری دیگر از افراد این حوزه را هم بر انگیخته است. تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز نوشته است که اندی گروو یکی از غول‌های دنیای فناوری است و برای او آرزوی آرامش کرده است. بیل گیتس هم گفته است که از شنیدن خبر درگذشت اندی گروو اندوهگین شده است و او را یکی از بزرگترین رهبران کسب و کار قرن بیستم توصیف کرده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید