زمین‌خواران به کدام استان‌ها علاقه‌مندند؟

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر برخورد بدون تبعیض با زمین‌خواران یقه‌سفید، معتقد است زمین خواران کشور به زمین‌ها و منابع طبیعی ۵ استان، بیش از دیگر مناطق کشور علاقه‌مندند.

کد خبر : ۱۴۵۷۵
بازدید : ۱۰۲۳
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر برخورد بدون تبعیض با زمین‌خواران یقه‌سفید، معتقد است زمین خواران کشور به زمین‌ها و منابع طبیعی ۵ استان، بیش از دیگر مناطق کشور علاقه‌مندند.

به گزارش تسنیم، سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به تلاش سازمان حفاظت جنگل‌ها در حفظ منابع ملی و برخورد با دست‌اندازی سودجویان و زمین‌خواران به این منابع اظهار کرد: در سال گذشته تاکیدات رهبر انقلاب و تعامل خوبی که با دستگاه قضایی انجام گرفت باعث شد تا پیگیری‌های ما در برخورد با زمین خواری، جنگل‌خواری و کوه‌خواری اثربخش‌تر شود.

لزوم بازنگری در قوانین؛ معرفی 5 استان هدف زمین‌خواران
وی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی‌تر با متخلفان و زمین‌خواران ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه قوانین باید از بازدارندگی لازم برخوردار باشند، نیازمند بازنگری جدی در قوانین و مقررات مربوطه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با معرفی استان‌های در معرض خطر زمین‌خواران گفت: در استان‌هایی که ارزش افزوده زمین‌ها بیش از دیگر مناطق است، طبعاً میزان تصرفات غیرقانونی نیز بیشتر است و آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران و گلستان بیش از سایر استان‌ها در معرض دست‌اندازی سودجویان و زمین‌خواران قرار دارند.

برخورد بدون تبعیض با زمین‌خواران «یقه‌سفید»
سبزعلی در پاسخ به اینکه چه میزان از این دست‌اندازی و زمین‌خواری‌ها توسط «یقه‌سفیدها» انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت از جنگل‌ها سعی دارد تا بدون هرگونه تبعیض با متخلفان برخورد کند و در حد توان خود نیز با متخلفان یقه‌سفید و سایر متخلفان برخورد می‌کند.

ارزش صدها میلیارد تومانی زمین‌های بازپس گرفته شده از زمین‌خواران
وی بیشترین تخلف رخ داده در حوزه وظایف سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را موضوع «زمین‌خواری» عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ارزش ریالی زمین‌های خلع ید شده از چنگال زمین‌خواران بالغ بر صدها میلیارد تومان بوده که خوشبختانه این زمین‌ها با تلاش‌های انجام شده به اراضی ملی بازگشت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید