تصاویر/ حوادثی که برف بهاری در تبریز آفرید

تصاویر/ حوادثی که برف بهاری در تبریز آفرید
کد خبر : ۱۴۶۴۰
بازدید : ۲۵۶۰
بارش سنگین برف موجب شکسته شدن برخی از درختان تبریز در معابر و مناطق مختلف این شهر و وارد آمدن خسارت به تعدادی خودرو و تیرهای برق شد.

به گزارش مهر، بارش برفی که از شامگاه روز گذشته و بامداد امروز در بسیاری از نقاط آذربایجان شرقی رخ داده است، علاوه بر غافلگیری مردم در نخستین روزهای بهار، موجب وارد آمدن برخی صدمات و خسارت ها به باغات و فضای سبز استان شده است.

در همین راستا شهروندان تبریزی نیز در ساعات اولیه صبح امروز و هنگام تردد در اماکن و معابر مختلف این شهر با صحنه شکسته شدن شاخه درختان تنومند در اثر سنگینی برف رو به رو شدند.

در این میان حتی درختان محوطه استانداری آذربایجان شرقی نیز با وجود تلاش نیروهای خدماتی این ارگان برای برفروبی آنان با ابراز و شیوه های جالب توجه! به سرنوشت همتایان خود در مسیرهایی چون منطقه چایکنار ، میرداماد و باغمیشه دچار شده و شاخه های تنومند شکسته آنان در برخی معابر و خیابان ها ایجاد خسارت نیز کرده است.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد سقوط درخت به سازمان آتش نشانی گزارش شده است که از این تعداد ۱۶ مورد سقوط بر روی خودرو بوده و در دو مورد نیز سقوط درخت بر روی خطوط برق منجر به قطعی شده است.

حسن مطلبی به اقدامات سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدت نیروهای آتش نشانی اعم از شیفت و فراخوان شده بیش از یکصد عملیات برف زدایی درختان را انجام دادند و علاوه بر آن نیروهای بسیجی سازمان نیز در اقدامی خودجوش و با روش های ابتکاری در کاهش خسارت این حوادث مشارکت کردند.

فرماندار شهرستان هوراند نیز از خسارت میلیاردی به درختان هسته دار این شهرستان خبر داده و گفت: بارش برف شب گذشته خسارت بیش از ۱۳۰ میلیارد ریالی به باغات هوراند وارد کرده است و با بارش سنگین برف و کاهش دمای هوا در برخی از نقاط محورهای مواصلاتی یخبندان وجود دارد.

ابراهیم فریادخواه با اشاره به آغاز بارش برف از بامداد امروز در شهرستان هوراند خاطرنشان کرد: به همین دلیل درختان شکوفه دار با بارش برف سنگین متحمل خسارت شده‌اند و هنوز خسارت سرمازدگی به درختان میوه‌دار این شهرستان به طور دقیق برآورد نشده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید