سانسور حرف‌های پوراحمد در خندوانه

کد خبر : ۱۴۶۹۳
بازدید : ۴۱۴۸
کیومرث پوراحمد در برنامه خندوانه صحبت های زیادی مطرح کرده بود که بسیاری از آنها سانسور شده اند!

کیومرث پوراحمد کارگردان «کفشهایم کو» در نشستی همزمان با اکران فیلمش در خبرگزاری دانشجویان ایران حاضر شد و از شرایط اکران سخن گفت و در عین حال گلایه کرد از سانسور اخیری که در برنامه‌ی «خندوانه» با حضور کیومرث پوراحمد اتفاق افتاد.

کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم «کفشهایم کو؟» درباره‌ی وضعیت اکران این فیلم که در نوروز و در شرایط به نمایش درآمده که در مقایسه با برخی فیلم‌ها، سالنهای خیلی کمتری دارد، گفت: این فیلم در حال حاضر 16 سالن در تهران دارد که 10 تا از این سالن‌ها به درد نمی‌خورند و تنها شش سالن خوب داریم که آنها هم در دو سانس که یکی هم صبح است، فیلم را نمایش می‌دهند!

این کارگردان با بیان اینکه مردم با توجه به شرایط اقتصادی که در آن به سر می‌برند، علاقه‌مند هستند، بخندند ادامه داد: بنابراین سینماداران ترجیح می‌دهند، دو فیلم کمدی را اکران کنند تا سالن‌شان پُر باشد اما من هم حق دارم، فیلم دلخواهم را بسازم که نتیجه‌ی آن هم اینطور می‌شود.
پوراحمد همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا در برنامه‌ی اخیر «خندوانه» درباره‌ی فیلم‌تان که روی پرده است، کمتر صحبتی شد؟ پاسخ داد: اتفاقا قدری راجع به فیلم صحبت شد و رامبد جوان هم با حاضران درباره‌ی فیلم حرف زد اما متأسفانه برخی نکات از برنامه حذف شد و اسم فیلم مطرح شد!

کارگردان «شب یلدا» با اشاره به این اتفاق و حمایت تلویزیون از آثار سینمایی گفت: تلویزیون ایران خیلی بی‌ظرفیت و خسیس شده است، در شبکه‌ی ماهواره‌ای که مال دولت آمریکاست هرشب درباره‌ی فیلم‌های روی پرده، بحث، نقد و نظر مطرح می‌شود و فیلم‌هایشان را تبلیغ می‌کنند اما اینجا متأسفانه اینطور نیست.

اعتراض‌ به‌ سانسور خندوانه
او ادامه داد: به همین دلیل است که همه می‌روند تبلیغ فیلم‌هایشان را به «جم تی وی» می‌دهند، پولی که برای چندین بار پخش در یک مدت طولانی به این شبکه می‌دهند با پولی که برای یک بار پخش باید به تلویزیون خودمان بدهیم تقریباً برابر است و تازه کسی تلویزیون نمی‌بیند! جز «خندوانه» و «نود» و یکی دو برنامه‌ی دیگر کسی برنامه‌های تلویزیون را نمی‌بیند و همه پای ماهواره نشسته‌اند و سریال‌های ترکیه‌ای می‌بینند.

حرف‌های پوراحمد که در "خندوانه" حذف شد
پوراحمد با بیان اینکه حرف‌هایش درباره‌ی عدم همکاری با تلویزیون در برنامه‌ی «خندوانه» حذف شده است، درباره‌ی اینکه چه صحبت‌هایی را مطرح کرده است، گفت: در تلویزیون یک لابیرنت باج وجود دارد که قبلاً زیر میز بود اما الان رو آمده و به وضوح و با کمال بی‌شرمی درصد می‌گیرند! به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای ساخته نمی‌شود مگر اینکه درصدش را پرداخته باشد. نمی‌خواهم همه‌ی مدیران تلویزیون را متهم کنم؛ آدم‌های سلامت هم حتماً بین آنها هست ولی این روش از قبل بوده و آقای ضرغامی هم می‌خواست این مسائل را از بین ببرد اما زورش نرسید. از طرفی تلویزیون دیگر اعتبار ندارد که من برایش کار کنم و آنها هم مایل نیستند من برایشان کار کنم.

آرزوی سلامتی برای شجریان و کیارستمی حذف شد
کارگردان «شب یلدا» و «اتوبوس شب» درباره‌ی بخش دیگر صحبت‌هایش که از برنامه‌ی «خندوانه» حذف شده است اظهار کرد: در این برنامه درباره‌ی شجریان و کیارستمی هم صحبت و برایشان آرزوی سلامتی شد که آنها هم حذف شد. خودم در اخبار دیدم که از شجریان چند عکس پخش شد اما چطور چند عکس از کیارستمی در آرشیو صدا و سیما نبود که پخش شود!؟

رضا کیانیان هم که در برنامه‌ی «خندوانه» درباره‌ی کیومرث پور‌احمد صحبت‌هایی را مطرح کرده بود در این‌باره گفت: در این برنامه صحبت‌های زیادی را درخصوص ویژگی‌های کیومرث پوراحمد و اینکه چرا او آدم مهمی است، مطرح کردم و با توجه به حال و هوای برنامه یک جوک هم گفتم که بخش اعظم حرف‌هایم درباره‌ی این کارگردان حذف شد اما آن جوک پخش شد!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید