تصاویر/ آلیس در سرزمین عجایب

تصاویر/ آلیس در سرزمین عجایب

"آلیس در سرزمین عجایب" اثر لوئیس کارول که در سال ۱۸۶۵ به رشته تحریر درآمده و با خلق دنیایی فانتزی و جذاب مخاطبان کودک و حتی بزرگسال را در این سال‌ها مجذوب خود کرده است با الهام از شخصیتی واقعی به نام "آلیس لیدل" نوشته شده است.

کد خبر : ۱۴۸۱۳
بازدید : ۱۰۰۹۲

فرادید | "آلیس در سرزمین عجایب" اثر لوئیس کارول که در سال ۱۸۶۵ به رشته تحریر درآمده و با خلق دنیایی فانتزی و جذاب مخاطبان کودک و حتی بزرگسال را در این سال‌ها مجذوب خود کرده است با الهام از شخصیتی واقعی به نام "آلیس لیدل" نوشته شده است.


به گزارش مجله تاریخ فرادید، آلیس نام دختر ۱۰ ساله "هنری لیدل" رئیس دانشکده "کرایست چرچ" دانشگاه آکسفورد بود که علاقه و پیوند عاطفی با "چارلز لاتویچ داچسون" معروف به لوئیس کارول نویسنده اثر مشهور "آلیس در سرزمین عجایب" داشت. آلیس در دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به آکسفورد رفت و در آنجا مستقر شدند و همین امر موجب شد خانواده لیدل با لوئیس کارول که استاد ریاضی آکسفورد بود آشنا شوند.

آلیس و خواهر کوچک‌ترش عاشق داستان‌ها و قصه‌های لوئیس بودند و اینطور در کتاب‌ها ثبت شده که لوئیس کارول طرح اولیه این داستان را ابتدا برای آلیس و خواهرش تعریف کرده و بعدها آن را برای او نوشته است.

اثر او در واقع داستان خيالي سفر دختري به نام آليس است كه به دنبال خرگوش سفيدي به سوراخي در زمين مي رود و آنجا با ماجراهاي عجيبي روبه رو مي شود. پس از مدتي لوئیس اين داستان را به صورت كتاب بازنويسي كرد و نقاشي هايي نيز براي داستان ها كشيد و به يكي ديگر از دوستانش به نام جرج مك دونالد كه قصه هاي كودكانه مي نوشت و فرزندان او نشان داد. آنها به كتاب بسيار علاقه مند شدند و با اشتياق تمام از او خواستند تا آن را به چاپ برساند. به اين ترتيب در سال ۱۸۶۵ «آليس در سرزمين عجايب» توسط انتشارات مك ميلان و با نقاشي هاي حرفه اي تر جان تنيل به چاپ رسيد و در مدت كوتاهي به يكي از پرفروش ترين كتابها تبديل شد.

در زمانیکه آلیس و خانواده اش در آکسفورد زندگی می کرد و دوستی خانوادگی آنها با نویسنده برقرار بود لوئیس کارول مدتی بود علاقمند به عکاسی شده و به صورت آماتور عکاسی می کرد؛ آلیس و خواهرانش یکی از سوژه های نویسنده برای عکاسی بودند. عکس هایی که لوئیس کارول از آلیس و خواهرانش برداشت بعدها و با شهرت یافتن اثرش بیشتر مورد توجه قرار گرفت. آلیس پس آن به شهرتی رسید که در جوانی "جولیا مارگارت کامرون" عکاس مشهور انگلیسی از او در آتلیه اش عکاسی کرد.

آلیس لیدل در کودکی. عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به
آلیس لیدل در کودکی. عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به "لوئیس کارول" نویسنده کتاب "آلیس در سرزمین عجایب". سال 1858
آلیس لیدل در کودکی. عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به
آلیس لیدل در کودکی. عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به "لوئیس کارول" نویسنده کتاب "آلیس در سرزمین عجایب". سال 1860
ادیث (چپ)، لورینا (وسط) و آلیس (راست) عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به
ادیث (چپ)، لورینا (وسط) و آلیس (راست) عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به "لوئیس کارول" نویسنده کتاب "آلیس در سرزمین عجایب". سال 1859
ادیث (چپ)، لورینا (وسط) و آلیس (راست) عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به
ادیث (چپ)، لورینا (وسط) و آلیس (راست) عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به "لوئیس کارول" نویسنده کتاب "آلیس در سرزمین عجایب". سال 1860
ادیث (چپ)، لورینا (وسط)، هری و آلیس (راست) عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به
ادیث (چپ)، لورینا (وسط)، هری و آلیس (راست) عکاس: چارلز لادویچ داچسون معروف به "لوئیس کارول" نویسنده کتاب "آلیس در سرزمین عجایب". سال 1860
آلیس در 20 سالگی. عکاس جولیا مارگارات کامرون. سال 1872
آلیس در 20 سالگی. عکاس جولیا مارگارات کامرون. سال 1872
آلیس در 20 سالگی. عکاس جولیا مارگارات کامرون. سال 1872
آلیس در 20 سالگی. عکاس جولیا مارگارات کامرون. سال 1872

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید