«دید در شب» تعطیل شد

کد خبر : ۱۴۸۵۳
بازدید : ۸۴۷۶
برنامه تاک‌شوی اینترنتی «دید در شب» که در نیمه دوم سال پیشین منجر به درخشش مجدد رضا رشیدپور شد، با بازگشت این مجری به تلویزیون تعطیل شد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد در شرایط کنونی، اساساً حضور همزمان بر روی آنتن تلویزیون و فضای وب ممکن نیست و ظاهراً رشیدپور نیز تلویزیون را ترجیح می‌دهد.

به گزارش تابناک پس از میدان ندادن به رضا رشیدپور در رسانه ملی ـ حتی با روی کار آمدن دولت جدید ـ این مجری در پی عرضه تخصصش یعنی گفت‌وگو با چهره‌ها در بستری تازه بود و این امکان را در فضای آنلاین یافت تا در این بستر اقدام با جذب اسپانسرهایی، اقدام به تولید و انتشار گفت و گویی با چهره‌های مطرح و جنجالی‌های حوزه‌های مختلف داشته باشد.

رشیدپور که از دشواری جذب مخاطب در فضای آنلاین با خبر بود، سبک گفت وگوهایش را با تغییر جدی مواجه کرد و به همان میزان که بر انتخاب میهمانان تمرکز داشت، به روند گفت وگو نیز شکل تازه‌ای بخشید و یک گفت و گوی سخت و صریح را با چهره‌هایی که در مقابلش می‌نشستند، پی گرفت تا به عنوان نمونه‌ای ایرانی از «HARDtalk»، مورد توجه مخاطبان کم حوصله فضای آنلاین قرار گیرد.

هرچند تصور می‌شد این رویه برای برخی میهمانان باشد، مجری برنامه آنلاین «دید در شب» تقریباً نوع گفتار و برندگیِ نهفته در صراحت پرسش‌هایش را تا بدین جا در تمامی برنامه‌ها ـ کم و بیش ـ حفظ کرده و با رویه‌ای که در انتخاب و افزایش صراحت گفتارش در مقابل میهمانان در پیش گرفته، روند جذب مخاطب برنامه «دید در شب» رو به شتاب گذاشت.

در همان زمان تابناک با همین برشمردن ویژگی‌های برنامه «دید در شب» و فضایی که قبلاً رشیدپور در «مثلث شیشه‌ای» به وجود آورده بود، این پرسش را پیش آورد که چرا تلویزیون با رشیدپور نساخته و از او در شبکه‌های اصلی استفاده نمی‌کند. همزمان با فرارسیدن نوروز، تلویزیون به این نقد توجه نشان داد و پس از برخی تغییر و تحولاتی که در مدیریت‌های میانی شبکه سوم سیما رخ داد، زمینه حضور مجدد رشیدپور روی آنتن شبکه سه، این بار برنامه «صفر:صفر» فراهم شد.

رشیدپور که به خوبی نبض مخاطب را در دست دارد و همچنین به شدت موج‌های ایجاد شده در فضای مجازی را شناخته، به سرعت توانست اقبال نسبتی را برای برنامه «صفر:صفر» که نیمه‌های هر شب پخش می‌شود، به دست بیاورد و حرکت‌های جالبی در این برنامه انجام داد؛ از جمله اینکه در یکی از برنامه‌های اخیرش بعد از طرح برخی نقدها در فضای مجازی، ایستاد و به مردم تعظیم کرد و عنوان کرد کارمند مردم است و برای آنها برنامه می‌‌سازد.

با این حال بازگشت رشیدپور به تلویزیون، ظاهراً با خداحافظی‌اش از فضای مجازی همراه شده و شنیده‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از آن دارد که برنامه «دید در شب» دیگر با اجرای رضا رشیدپور تولید و عرضه نمی‌شود و اساساً رشیدپور در بستر اینترنت -خارج از حوزه صداوسیما- برنامه‌ای تولید نمی‌کند و بر برنامه‌اش در شبکه سوم سیما متمرکز شده است.

ظاهراً رسانه ملی در این زمینه حساسیت فراوانی دارد و محمدرضا حسینیان نیز به واسطه آنکه مدیریت تی وی پلاس را در اختیار دارد، با دو گزینه تعطیلی رسانه ویدیویی آنلاینش و ممنوع التصویری روبرو شد که حسینیان به واسطه سرمایه گذاری وسیعی که در این بخش کرده بود و همچنین عدم مالکیت کامل تی وی پلاس و عدم امکان تعطیلی این رسانه، مجبور شد با آنتن تلویزیون خداحافظی کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید