آیت‌الله یزدی: به رهبری گفتم نگرانی عجیبی از آینده نظام دارم

رهبر معظم انقلاب تسلط خاصی بر روی مباحث فقهی دارند و به عینه این را بارها شاهد بوده ام. آیت الله محمد یزدی به مسئله تشکیل نظام اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: اصل موضوع ولایت فقیه از مسائلی است که مورد اتفاق همه فقها است.

کد خبر : ۱۵۴۵۷
بازدید : ۱۳۰۹
رهبر معظم انقلاب تسلط خاصی بر روی مباحث فقهی دارند و به عینه این را بارها شاهد بوده ام.
آیت الله محمد یزدی به مسئله تشکیل نظام اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: اصل موضوع ولایت فقیه از مسائلی است که مورد اتفاق همه فقها است.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به ریشه یابی حق ولایت فقیه در قرآن اشاره کرد و افزود: خدا در قرآن برای پیامبر(ص)سمت رسالت و مجری و حاکمیت را تعیین کرده و رسالت به معنای این است که پیامبر پیام و احکام دین را مستقیم و یا از طریق امین وحی دریافت کند و به جامعه اسلامی برساند و به خصوص در بحث عبادت که کسی حق کم کردن و زیاد کردن آن را ندارد حتی شخص رسول اکرم(ص)، چون از مباحث توقیفی به شمار می رود.

یزدی با بیان این که بیشتر احکام اسلام اجتماعی و سیاسی است، افزود: همه پیام های اسلام عبادی نیست، بلکه دستوراتی هم هست که در قرآن بیان شده وبه عنوان احکام سیاسی و اجتماعی و حدود از آن نام برده می شود و اجرای آن نیازمند مجری است و آن مجری شخص پیامبر(ص) است که عهده دار ولایت و امامت جامعه هستند و کسی حق ندارد از دستورات او تخلف کند، یعنی پیامبر(ص) حق امر و نهی را دارند.

وی با بیان این که هیچ کس جز خدا حق خالقیت ندارد،اضافه کرد: پیامبر(ص) بعد از رسالت، به حکم قرآن عهده دار ولایت و امامت هم بودند و اگر امامت نبود، رسالت ایشان ناقص می ماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامت بالاتر از رسالت است چون پایان ناپذیر و نامحدود است و به همین دلیل حضرت علی(ع) را به عنوان ولی امر و حاکم مسلمین در روز غدیر به اذن خدا منصوب کرده اند، عنوان کرد: ولی امر، حاکم الهی و مجری خدا در جامعه اسلامی است و کسی هم حق مخالفت با برگزیده الهی را ندارد.

یزدی اضافه کرد: اداره جامعه اسلامی در زمان غیبت کبری به نواب عام حضرت حجت(عج) که فقها هستند، گذاشته شده است و حتی می توانند حدود و امثال آن را در جامعه اجرا کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: فقها به عنوان حاکم شرعی به شمار می روند و حاکمیت در اسلام تعدد بردارنیست و تنها یک فقیه، باید توسط فقها به عنوان حاکم انتخاب شود تا قدرت او بیشتر شود.

وی ادامه داد: حاکمیت به معنای حق ولایت داشتن است و باید همه اطاعت و پیروی کنند و نمونه این حاکمیت در تاریخ انقلاب اسلامی به وسیله امام راحل مشهود و مشخص شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: چند روز پیش برای ارائه گزارش ازکمیسیون تحقیق مجلس خبرگان، خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، نگرانی عجیبی از آینده نظام و انقلاب داشتم که رهبری فرمودند: «عین همین نگرانی که شما دارید من در زمان امام راحل داشتم و ملاقاتی که با ایشان کردم، امام فرمودند، نگران نباشید برای این انقلاب و نظام تا مردم هستند هیچ اتفاقی نمی افتد.»

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه به درایت فقاهتی رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند و افزودند: رهبر معظم انقلاب تسلط خاصی بر روی مباحث فقهی دارند و به عینه این را بارها شاهد بوده ام.

وی با بیان این که اعلمیت در فقه، تنها در مباحث صلاة و طهارت نیست ادامه داد: اعلم کسی است که آنچه مردم نیاز دارند ومسائل روز است مطلع و آگاه باشد، شخص ولی فقیه، باید اعلم در همه موارد باشد چون قرار است به عنوان حاکم جامعه اسلامی امر و نهی کند.

یزدی در توصیه به طلاب گفت: طلاب باید آگاه به زمان، هوشیار و مطلع از معنا و تفسیر قانون اساسی و ولایت فقیه و حاکمیت دینی باشند و دنیا طلب نشوند این غیر از درس خواندن است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز کشور بر اساس قوانین اسلامی و حاکمیت ولی فقیه و کسی است که تارک دنیا بوده، در حال هدایت و اداره است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب باید زی طلبگی که همان ساده زیستی و دنیا گریزی است را در زندگی خود رعایت کنند، به پیام آیت الله العظمی سیستانی که گفته بود دنیا به شما در حال رو کردن است و شما نباید به دنیا رو کنید اشاره کرد و بیان داشت: اگر امروزبه شما گفتند یار امام خوش آمد، نباید گول بخورید، یار واقعی امام کسی است که امروز در سوریه از حرم اهل بیت(ع) دفاع می کند و کسی است که با تمام وجود در حال اداره کردن جامعه اسلامی است و او یک نفر بیشتر نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان، مهمترین وظیفه حوزویان را حفظ، حمایت و پشتیبانی از اسلام، نظام، رهبری و قوای سه گانه برشمرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید