تصاویر/ غریبه ای در مترو پیونگ یانگ

تصاویر/ غریبه ای در مترو پیونگ یانگ

"الیوت دیویس" یکی از عکاسان و گردشگرانی که توانسته طی سال های اخیر از حصار کره شمالی عبور کند مجموعه ای منحصر به فرد از داخل این کشور اسرارآمیز عکاسی کرده است؛ عکاسی از فضا داخلی مترو پیونگ یانگ.

کد خبر : ۱۵۷۲۰
بازدید : ۱۵۱۷۰
فرادید | "الیوت دیویس" یکی از عکاسان و گردشگرانی که توانسته طی سال های اخیر از حصار کره شمالی عبور کند مجموعه ای منحصر به فرد از داخل این کشور اسرارآمیز عکاسی کرده است؛ عکاسی از فضا داخلی مترو پیونگ یانگ.

به گزارش فرادید، این عکاس و گردشگر که در اواخر سال 2014 میلادی به این کشور سفر کرده موفق شده از مترو پایتخت این کشور که یکی از امنیتی ترین نقاط شهر محسوب می شود برای مدت زمان طولانی عکاسی کند.

الیوت دیویس درواقع یکی از نخستین گروه گردشگران خارجی بود که موفق شد از کل این سیستم حمل و نقل در داخل کره شمالی بازدید کند چراکه این سیستم پس از آنکه دولت کره شمالی تصمیم گرفت از آن به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده کند مورد بازدید گردشگران خارجی قرار گرفت و تا پیش از سال 2014 خارجی ها نمی توانستند از همه جای مترو دیدن کنند.
مترو پیونگ‌یانگ که پیشتر یک پناهگاه بوده در دهه 70 میلادی توسط یک شرکت آلمانی و به سبک متروهای آلمان شرق سابق ساخته شد و به دلیل شیوه ویژه خاص معماری همواره مورد توجه معدود گردشگران اروپایی است که به کره‌شمالی سفر می‌کنند.

اولین خط مترو پیونگ‌یانگ در سال 1973 افتتاح شد. این خط مترو که عمیق‌ترین و ارزان‌ترین مترو جهان به شمار می‌رود، دارای یک موزه اختصاصی بوده و در آن بجای تابلوهای تبلیغاتی تصاویری از «کیم ایل سونگ» - رهبر سابق کره شمالی - و «کیم جونگ ایل» - رهبر کنونی این کشور - نصب شده است.

ایستگاه متروی پیونگ یانگ در برگیرنده دو خط و 16 ایستگاه است که همگی در زیر زمین مدفون شده اند. این سیستم عنوان عمیق ترین شبکه قطار زیرزمینی دنیا را هم در اختیار دارد و برخی بخش های آن 110 متر در زیر زمین احداث شده اند. همین فاصله زیاد باعث شده که حرکت مسافران با پله برقی از سطح به زیر زمین، زمان زیادی طول بکشد که در این فاصله موزیک های حماسی و ملی در تمام مدت با صدای بلند از بلندگوهای سالن پخش می شود.

نکته دیگر اینکه ایستگاه ها خالی از جاذبه های بصری و تجملات هم نیستند و برخی از آنها مملو از نقاشی های دیواری هستند که خانواده های شاد و مزارع مملو از محصول را به تصویر می کشند. خود قطارها هم مدت ها قبل از آلمان شرقی به اینجا آورده شده اند و طبق برخی گزارشات آثار گرافیتی مربوط به آن منطقه روی بدنه برخی از آنها مشهود بوده که البته این اواخر برداشته شده است.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید