حریق دومین مجتمع تجاری در مشهد

حریق گسترده در مجتمع تجاری-اقامتی واقع در خیابان جنت مشهد با تلاش مستمر بیش از 30 آتش‌نشان مهار شد.

کد خبر : ۱۵۷۲۹
بازدید : ۹۷۸
حریق گسترده در مجتمع تجاری-اقامتی واقع در خیابان جنت مشهد با تلاش مستمر بیش از 30 آتش‌نشان مهار شد.

به گزارش ایسنا، حسن جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد عنوان کرد: این حادثه حوالی ساعت 4 بامداد امروز به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد اعلام و بلافاصله بیش از 30 آتش‌نشان از 5 ایستگاه به همراه 10 دستگاه خودرو اطفای حریق سبک و سنگین به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حریق در یک مجتمع تجاری-اقامتی 13 طبقه در خیابان جنت که سه طبقه منفی با کاربری پارکینگ، سه طبقه تجاری و حدودا هفت طبقه اقامتی داشت اتفاق افتاد، افزود: با توجه به اینکه این آتش‌سوزی با تاخیر زیاد به ستاد فرماندهی این سازمان اطلاع داده شده بود، هر لحظه امکان گسترش شعله‌های آتش به مجموع مغازه‌ها و مجموعه اقامتی وجود داشت.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل حریق ضمن شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی توانستند با انجام عملیات به موقع و اقدامات اطفایی از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند.

جعفری تصریح کرد: کانون آتش سقف کاذب در قسمت راهروی طبقه همکف این مجتمع تجاری اقامتی بود که با توجه به اینکه از جنس اقلام قابل اشتعال و سریع‌الاشتعال نظیر تایل، پنل و ام دی اف بود، آتش به سرعت به مجموع راهرو این طبقه سرایت و دود ناشی از آن سه طبقه تجاری را نیز فرا گرفته بود که پس از تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر آتش‌نشانان، آتش در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد، اما عملیات لکه‌گیری تا هم اکنون ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت، افزود: با سرعت عمل آتش‌نشانان خوشبختانه حریق و دود ناشی از آن به مجموعه اقامتی سرایت نکرد و با توجه به گستردگی حریق نزدیک به 20 درصد تعداد سه مغازه دچار آتش‌سوزی شد.

وی گفت: با توجه به گستردگی حریق، اعلام علت و میزان خسارت آن نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر است.

ساعاتی پیش نیز آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک مجتمع تجاری رنگ و ابزار در مشهد رخ داد که توسط 100 آتش‌نشان مهار شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید