لنز یک و نیم میلیارد تومانی!

لنز یک و نیم میلیارد تومانی!

دوربینی که پیشتر برای عکاسی در کره ماه مورد استفاده قرار گرفته بود، حالا با رقمی بسیار بالا به فروش رفته است.

کد خبر : ۱۵۸۳۵
بازدید : ۲۰۲۸
لنز یک و نیم میلیارد تومانی کره ماه!
دیوید اسکات در سال 1971 میلادی طی ماموریت آپولو 15 بر روی کره ماه گام نهاد

فرادید | دوربینی که پیشتر برای عکاسی در کره ماه مورد استفاده قرار گرفته بود، حالا با رقمی بسیار بالا به فروش رفته است.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، دیوید اسکات از جمله فضانوردانی است که طی ماموریت آپولو 15 بر روی کره ماه گام نهاد. وی در آن ماموریت از لنز دوربینی استفاده کرد که در یک حراجی در پنجشنبه شب گذشته معادل 453 هزار 281 دلار (حدود یک و نیم میلیارد تومان) فروخته شد.

لنز آن دوربین به رسم یادگار توسط ناسا به دیوید اهدا شده بود. دیوید اسکات از 26 ژوئیه تا 7 اوت 1971 در ماموریت آپولو 15 حضور داشت. حراجی RR که در دفتر مرکزی آن در بوستون دایر است، گزارش داده که دیوید از همان سال تاکنون از آن لنز محافظت کرده است.

اسکات در نامه‌ای به خریدار گفته که آن لنز بخشی از دوربین هاسلبلاد بوده که در چهار ماموریت سفر به کره ماه و همچنین یک ماموریت دو روزه در مدار ماه استفاده شده بود.

لنز یک و نیم میلیارد تومانی!
لنزی که حدود یک و نیم میلیارد تومان فروخته شد

این لنز ویژه شرایط محیطیِ کره ماه طراحی شده و حدود 300 عکس توسط آن گرفته شده است. گفتنی است دیوید اسکات سه مرتبه در ماموریت‌های فضایی ناسا شرکت داشت که در ماموریت اول خود همراه نیل آرمسترانگ بود. ناسا در گزارشی اعلام کرده که اسکات در مجموع 5600 ساعت در ماموریت‌های مختلف حضور داشته است.

در حراجی پنجشنبه شب گذشته، چندین قطعه از سخت‌افزارهای مورد استفاده در فضا به حراج گذاشته شده بود که لنز دوربین دیوید بزرگترین و ارزشمندترین قطعه آن بود.

منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید