حاکم امارات کجاست؟

برخی منابع خبری اعلام کردند که به زودی اسناد موثق و خطرناکی از روند غیبت شیخ خلیفه حاکم امارات را علنی خواهند کرد.

کد خبر : ۱۵۹۶۷
بازدید : ۱۴۷۷
برخی منابع خبری اعلام کردند که به زودی اسناد موثق و خطرناکی از روند غیبت شیخ خلیفه حاکم امارات را علنی خواهند کرد.

پایگاه خبری شئون خلیجیه امروز یكشنبه در گزارشی اعلام كرد كه مخالفان دولت امارات تهدید كرده اند كه به زودی و ظرف روزهای آینده رازهای پشت پرده غیبت دوساله شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاكم امارات را فاش خواهند كرد.

این افراد با اعلام همبستگی در شبكه های اجتماعی با شیخ خلیفه حاكم قانونی امارات كه اكنون محمد بن زاید برادر وی و در مدت غیبت او بیشتر در راس امور قرار گرفته و در انظار ظاهر می شود، اعلام كردند كه به زودی اسناد موثق و خطرناكی از روند غیبت شیخ خلیفه حاكم امارات را علنی خواهند كرد.

این افراد در چند ماه گذشته كمپینی را برای همبستگی با رییس دولت امارات راه اندازی كرده و معتقدند كه محمد بن زاید ولیعهد این كشور و طرفداران او باعث غیبت او شده اند.

در این خبر آمده است: شیخ خلیفه در هیچیك از مناسبت های ملی امارات ظاهر نشده و حتی بیش از دو سال است كه از هیچ هیاتی خارجی كه به امارات وارد شده استقبال نكرده است و تنها برخی بیانیه ها و اظهار نظرها از سوی او بطور غیابی و بدون ارائه دلیل از غیبت او، قرائت شده است.

براساس این خبر، برخی پایگاه های خبری نیز مثل امارات 71 در ماه جاری گزارشی از سوال های مطرح شده در باره علت غیبت حاكم امارات از دو سال قبل تاكنون منتشر كرد كه شیخ خلیفه در بیشتر مناسبت ها و مراسم داخلی و ملی این كشور غایب بوده است و مثلا در نشست سران كشورهای عربی و حتی نشست های عادی كشورهای عربی خلیج فارس نیز حاضر نشده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) در ابتدای سال 2014 میلادی یك خبر از انجام عمل جراحی روی شیخ خلیفه حاكم این كشور پس از سكته مغزی وی منتشر كرد و از بهبودی حال وی خبر داد اما از آن زمان تاكنون هیچ فیلمی از وی منتشر نشده و شهروندان اماراتی نیز هیچ خبری از حال وی و سلامتی او ندارند.

درابتدای سال 2016 میلادی فعالان اماراتی در شبكه توییتر از حكومت ابوظبی خواستار روشن شدن وضعیت شیخ خلیفه و توضیح در باره علت غیبت او و اطلاع رسانی از وضعیت سلامتی او شدند كه پاسخی به آنها داده نشده است.

آنها در شبكه های اجتماعی شنیده هایی از بركناری او توسط شیخ محمد بن زاید برادر شیخ خلیفه كه سمت ولیعهدی را برعهده دارد منتشر كرده و نوشته اند كه محمد بن زاید زمام همه امور را برعهده گرفته است.

در این مدت خبرگزاری رسمی امارات هر از گاهی اخباری را از سوی شیخ خلیفه در زمینه صدور برخی قوانین و مقررات مهم ریاستی را منتشر كرده در حالی كه شیخ خلیفه هیچگاه در این مدت در انظار عمومی حاضر و ظاهر نشده است.

برخی پایگاه های خبری اخیراگمانه زنی های مردمی را منتشر كردند كه گفته می شود، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی (برادرشیخ خلیفه حاكم امارات) كودتایی مخفیانه علیه برادرش به راه انداخته و غیبت طولانی حاكم امارات از ظاهر شدن در میان مردم و مناسبت های سیاسی و خبری، دلیلی بر این مدعا است.

امارات متحده عربی كشوری در كنار خلیج فارس است كه از مجموعه هفت شیخ نشین در سال 1971 تشكیل شد.

این كشور از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران نیز از طریق خلیج فارس همسایه است. هفت شیخ نشین این كشور شامل ابوظبی، دوبی، شارجه، راس الخیمه، فجیره، ام القوین و عجمان است كه ابوظبی و دوبی دو شیخ نشین بزرگ این كشور محسوب می شوند. دو امیرنشین ابوظبی و دوبی معمولا از رابطه خوب و پایداری برخوردار نیستند و از نظر سیاسی اختلافاتی با یكدیگر دارند كه سعی در مخفی كردن آن دارند.

این كشور در سال 1971 از انگلیس استقلال یافت و اعلام موجودیت كرد؛ حكومت در این كشور بصورت فدرالی است، هر شیخ نشین دولت محلی مستقل خود را دارد و قوانین خود را بطور مستقل تصویب و اجرا می كند.

حكومت در هر شیخ نشین به صورت موروثی منتقل شده و سران در كنار هم بزرگترین قدرت دولت فدرال یعنی شورای عالی رهبری را تشكیل می دهند.

بیشتر جمعیت پنج میلیونی این كشور را مهاجرینی از كشورهای عربی، آسیایی و اروپایی تشكیل می دهند كه برای كار به این كشور سفر كرده اند.

امارات در سیاست منطقه ای خود به رغم اختلافات نهفته ای كه با هم دارند و برای حفظ مصالح عربی خود از عربستان تبعیت می كند و در این راستا بود كه در جنگ ظالمانه عربستان علیه مردم یمن نیز شركت كرد و اخیرا در تصمیمی همسو با قطع روابط عربستان با ایران، روابط دیپلماتیك خود با تهران را نیز كاهش داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید