تجاوز آقای سفیر به منشی ۲۵ساله رومانیایی!

تجاوز آقای سفیر به منشی ۲۵ساله رومانیایی!
کد خبر : ۱۶۲۹۸
بازدید : ۱۱۹۷۳
تجاوز آقای سفیر به منشی ۲۵ساله رومانیایی!
سفیر عربستان در رومانی در رسوایی جدیدی یک دختر رومانیایی را پس از تجاوز به وی، به قتل رساند.

وزارت امورخارجه رومانی با فرا خواندن سفیر سعودی اتهامات تجاوز به این دختر رومانیایی ٢٥ساله را که ایوانا ویلسیکو نام داشت و در سفارت عربستان به‌عنوان منشی کار می‌کرد و همچنین قتل وی را به سفیر این کشور تفهیم کرد.

براساس گزارش‌های اولیه پزشکی قانونی، این دختر قربانی در معرض آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفته، سپس با کمربند خفه شده و به قتل رسیده است. جسد ایوانا که دانشجوی رشته پزشکی نیز بود، کنار برکه آبی نزدیک نیروگاه برق کروزاویستی که در ٢٤ مایلی جنوب بخارست قرار دارد، پیدا شده است.

این درحالی است که وزارت خارجه رومانی به دیپلمات‌های سعودی در این کشور ٤٨ساعت فرصت داد تا کشور را ترک کنند. یک مسئول رومانیایی گفت: این مقامات از عربستان می‌خواهند مصونیت قضائی را از این سفیر سعودی سلب کند تا زمینه برای محاکمه وی فراهم شود، اما مقامات سعودی با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک خدمتکار زن رومانیایی نیز که در سفارت عربستان در بخارست مشغول به کار بود در سال جاری مورد ضرب و جرح و همچنین تجاوز جنسی قرار گرفته بود. از سوی دیگر، پایگاه ترکیه ای awdnews.com این خبر را اعلام کرده بود و سپس پایگاه خبری العهد نیوز به تازگی به نقل از آن منبع این خبر را بازنشر داده است .برخی پایگاه‌های اینترنتی نزدیک به عربستان سعودی خبر اخراج سفیر این کشور از رومانی را در پی تجاوز به یک زن رومانیایی تکذیب کردند.

توضیح سایت‌های سعودی درباره سفیر متجاوز
این در حالی است که برخی سایت های سعودی خبر منتشر شده در رسانه های عربی درخصوص تجاوز عبدالرحمن الراسی سفیر عربستان در رومانی به یک دختر رمانیایی را تکذیب کردند.

سایت خبری «شجون عربیه» در ابتدای گزارش اختصاصی خود به نقل خبر تجاوز عبدالرحمن الراسی سفیر عربستان در بخارست به منشی رومانیایی خود و سپس کشتن وی به نقل از سایت های عرب زبان پرداخت. این سایت تلاش کرد که به دنبال این خبر در مطبوعات و خبرگزاری های جهانی بپردازد اما هیچ اثری این خبر حتی در مطبوعات رومانی پیدا نکرد و این خبر فقط در سایت انگلیسی زبان « awdnews.com» وجود دارد.

به نوشته شجون عربیه، روزنامه رومانیایی «Evenimentul Zilei» به عنوان یکی از مهمترین مطبوعات رومانی نیز این خبر را تکذیب کرد و گفت: اکثر رسانه های گروهی و اتاق های خبر درباره این اطلاعات تحقیق کرده و دریافتند که درست نیست.

شجون عربیه افزود: براساس گزارش های اولیه ای که این سایت انگلیسی مدعی آن شده است، «ایوانا ویلیسکو» قربانی ربوده شده مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و سپس با کمربند خفه شده و جسد او در یک دریاچه پیدا شده است. به نوشته سایت سعودی، مشکل در اینجاست که این سایت اصلا نمی داند که سفیر عربستان در رومانی از یکسال پیش این کشور را ترک کرده و رئیس هیئت دیپلماتیک عربستان در روسیه شده است.

به نوشته شجون عربیه، روزنامه رومانیایی یاد شده تصریح کرد: مسئولان هیچگونه درخواست خدمات اضطراری یا نظیر آن را برای بیرون کشیدن جسدی از دریاچه و انتقال آن دریافت نکرده‌اند.

این سایت سعودی نوشت: نمایندگان وزارت امور خارجه رومانی نیز به این روزنامه گفتند که چنین حادثه ای اتفاق نیفتاده و واقعیت ندارد. این سایت سعودی در عین حال نامی از این نمایندگان وزارت خارجه رومانی به نقل از روزنامه رومانیایی نبرده است و هنوز مسئولان رسمی عربستان نیز درباره این خبر واکنشی نشان نداده اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید