۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

با این که بعضی همکاران تان ممکن است واهمه‌ای نداشته باشند از اینکه شما بفهمید آن‌ها از شما نفرت دارند، ولی بعضی دیگر سعی می‌کنند سیاسی و حرفه‌ای رفتار کنند. و آن احساسات تند و تنفرآمیز را پنهان کنند.

کد خبر : ۱۶۵۹۰
بازدید : ۱۹۴۲
با این که بعضی همکاران تان ممکن است واهمه‌ای نداشته باشند از اینکه شما بفهمید آن‌ها از شما نفرت دارند، ولی بعضی دیگر سعی می‌کنند سیاسی و حرفه‌ای رفتار کنند. و آن احساسات تند و تنفرآمیز را پنهان کنند.

در این جا ۱۷ نشانه‌ی دقیق آورده شده که حاکی است همکاران‌تان در خفا از شما متنفر هستند.

در نظر داشته باشید که فقط باید زبان بدن و لحن آن‌ها را جور دیگری بخوانید- محیط کار یقینا از سوءتفاهم‌های انسانی ایمن و به دور نیست و هیچ‌احدی نمی‌تواند ذهن‌خوانی کند. ولی اگر متوجه می‌شوید تنها قربانی این رفتارها هستید، احتمالا به این معنی است که شما را دوست ندارند.

نشانه های تنفر همکاران تان از شما
با این که بعضی همکاران تان ممکن است واهمه‌ای نداشته باشند که اجازه دهند بدانید آن‌ها از شما نفرت دارند، ولی بعضی دیگر سعی می‌کنند سیاسی و حرفه‌ای رفتار کنند. و آن احساسات تند و تنفرآمیز را پنهان کنند.

لین تیلور، کارشناس محیط‌های کار ملی و نویسنده‌ی کتاب رام کردن ستمگر اداره‌ی وحشتناک‌تان، چگونه رفتار بچه‌گانه‌ی رئیس‌ را مدیریت کنید و در شغل‌تان پیشرفت کنید می‌گوید، "اکثر همکاران آشکارا تنفرشان را به شما نشان نمی‌دهند چون نمی‌خواهند شغل‌شان را به خطر بیندازند یا به دردسر بیفتند.

آن‌ها ممکن است زندگی و کار را برای‌تان سخت کنند، ولی احتمالا سعی می‌کنند تحت کنترل باشند. با این حال نشانه‌های دقیق و زیرکانه‌ای وجود دارند که آن‌ها در جهت منافع شما عمل نمی‌کنند."

تیلور می‌گوید اگر می‌خواهید آن نشانه‌ها را بشناسید، می‌توانید تا وقتی حضور دارند آن نشانه‌ها را کشف‌کنید، و پیش از آن که دیر شود اوضاع را تغییر و سامان دهید.

او توضیح می‌دهد "البته در اداره‌تان امکان‌پذیر نیست که همه دوست‌تان داشته باشند." ولی باید همیشه تقلا کنید به نیازهای همکاران صمیمی حساس و دقیق باشید؛ خوش‌بین و دوستانه باقی بمانید؛ با ذهن باز و پذیرا ارتباط برقرار کنید؛ و به همکاران‌تان حق بدهید که تردید داشته باشند. تیلور می‌گوید، " آن‌ها که این کار را انجام دهند آینده‌ی شغلی بسیار روشنی دارند. به علاوه ، وقتی روابط‌تان در محیط کار قوی و سالم باشد در شغل‌تان اثربخش‌تر و موفق‌تر هستید."

مایکل کِر، یک سخنران کسب و کار بین‌المللی، و نویسنده‌ی کتاب "مزیت‌های شوخ طبعی" با این نظر موافق است. وی می‌گوید، "وقتی همکاران‌تان شما را دوست دارند، همه چیز آسان‌تر می شود. آدم‌ها از شما حمایت می‌کنند وقتی به حمایت نیاز دارید، می‌توانید از آن ها درخواست کنید و به خواسته‌های‌تان آسان‌تر برسید، در زمان‌هایی که نیاز داریدآدم‌ها برای کمک به شما داوطلب خواهند بود، و می‌توانید با همه در کل شرکت رابطه‌ی دوستانه داشته باشید."

او می‌گوید، دوست داشته‌شدن در هر کاری که انجام می‌دهید خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند که به نوبه‌ی خود شما را بهره‌ورتر، متمرکزتر، خلاق‌تر، و موفق‌تر می‌کند.

در این جا ۱۷ نشانه‌ی دقیق آورده شده است که حاکی است همکاران تان در خفا از شما متنفر هستند. در نظر داشته باشید که فقط باید زبان بدن و لحن آن‌ها را جور دیگری بخوانید- محیط کار یقینا از سوءتفاهم‌های انسانی ایمن و به دور نیست و هیچ‌احدی نمی‌تواند ذهن‌خوانی کند. ولی اگر متوجه می‌شوید تنها قربانی این رفتارها هستید، احتمالا به این معنی است که شما را دوست ندارند.

۱.ندای درون‌تان می‌گوید آن‌ها شما را دوست ندارند.
اگر احساس می‌کنید همکاران‌تان دوست‌تان ندارند. ممکن است فقط برداشت ذهنی‌تان باشد. اگر آن‌ها با شما متفاوت از بقیه رفتار می‌کنند، احتمالا شخص مورد علاقه و دوست داشتنی آن‌ها نیستید. به ندای درون‌تان اعتماد کنید و اگر احساس قوی نسبت به این موضوع دارید، باز هم دنبال نشانه‌های دیگر بگردید.

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۲.آن‌ها وقتی حضور دارید لبخند نمی‌زنند.
درباره‌ی یک روز بد که هرازگاه تجربه می‌کنیم، یا نوسان حالات روحی حرف نمی‌زنیم. اگر همکاران‌تان تلاش هوشیارانه دارند وقتی در اتاق هستید نخندند، یک چیزی درست نیست.

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۳.آن‌ها نمی‌توانند تماس چشمی با شما برقرار کنند.
تیلور می‌گوید، وقتی برای کسی احترام قائل نباشید به سختی می‌توانید مستقیم به چشمانش نگاه کنید. اگر متوجه می‌شوید وقتی همکاران‌تان با شما صحبت می‌کنند از تماس چشمی اجتناب می‌کنند، آن‌ها احتمالا دلایلی را دارند.

تیلور حدس می‌زند، "آن‌ها می‌ترسند شما بتوانید خصومت را کشف کنید، بنابراین مسیری را با کم‌ترین مقاومت انتخاب می‌کنند و می‌کوشند تا حد ممکن جای دیگری را نگاه کنند یا در اطراف‌تان نباشند."

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۴.آن‌ها از شما دوری می‌کنند.
اگر متوجه می‌شوید همکاران‌تان وقتی می‌بینند منتظر آسانسور هستید راه‌پله را در پیش می‌گیرند، یا برای این که با شما در اطاق استراحت رو به رو نشوند منتظر می مانند تا از آن جا برگردید، این‌ها نشانه‌های خوبی هستند که از شما دوری می‌کنند.

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۵.آن‌ها به شایعات دامن می‌زنند.
این یک رفتار بچه‌گانه و غیرحرفه‌ای است، ولی همیشه در محل‌های کار اتفاق می‌افتد. بعضی شما را دوست ندارند و بنابراین شایعات را می‌پراکنند.

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۶.آن‌ها حضورتان را به رسمیت نمی‌شناسند.
تیلور می‌گوید، "اگر همکاران‌تان وقتی شما از راه می‌رسید نمی‌گویند 'صبح بخیر' یا وقتی دارند می‌روند نمی‌گویند 'شب خوبی داشته باشی' شاید دارند می‌گویند دوست‌تان ندارند."

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۷.آن‌ها به شما جواب سر بالا و کوتاه می دهند.
اگر وقتی می‌پرسید "اوضاع چطور است" و آن‌ها همیشه با "خوبه" یا "عالیه" جواب می‌دهند - یا اگر ایمیل‌شان به شما همیشه فقط مستقیم به موضوع می‌پردازد و هرگز با "سلام" یا "عصربه‌خیر" دوستانه شروع نمی‌شود، شاید نشانه‌ی این باشد که آن‌ها طرفدار شما نیستند.

کر می‌گوید، "اگر آن‌ها مثل نوجوانان بدخلق و ترشرو هستند، پس نشانه‌ای نسبتا بزرگ از تنفر است."

۸.آن‌ها با زبان بدن منفی حرف می‌زنند.
کر می‌گوید، چه همکاران‌تان با چشم‌های گردکرده‌ی زیرکانه نگاه تان کنند، و دائما در یک موضع بسته با حالت دست به سینه باشند، و چه وقتی در دفترشان هستید سرشان را از رایانه‌شان بالا نیاورند، این زبان بدن همکاران تان اغلب احساساتی را برای شما فاش می‌کند.

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۹.آن‌ها هرگز شما را به گردهمایی و مجالس اجتماعی دعوت نمی‌کنند.

اگر هرگز برای همراهی ناهار، یا در ساعات شادی مثل جشن تولد، یا جلسات قهوه در محل پروژه از شما دعوت نمی‌شود شاید همکاران‌تان سعی می‌کنند به شما یک پیام بدهند.

۱۰.تماس‌های اصلی آن‌ها با شما از طریق ایمیل است حتی وقتی نزدیک آن‌ها نشسته‌اید.
اگر همکاران‌تان دوست‌تان نداشته باشند سعی می‌کنند ارتباطات حضوری شخصی‌شان را با شما محدود کنند. اگر متوجه‌ی تغییری در جهت مکاتبات دیجیتالی‌تر می‌شوید، خودش یک نشانه است.

۱۱.آن‌ها دائما با شما مخالفت می‌کنند.
اگر دائما با ایده‌های شما مخالفت می‌شود نشانه‌ای است که آن‌ها دوست‌تان ندارند. کِر می‌گوید، "اگر پیش از این که صحبت‌تان تمام شود احساس می‌کنید یک نفر وسط حرف‌تان می‌دود اغلب به این خاطر است که انزجار آن‌ها به قدری قوی است که درباره‌ی هرچیزی که مطرح کنید سوگیری دارند، حتی اگر ایده‌ای عالی باشد."

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۱۲.آن‌ها هرگز از زندگی خصوصی‌تان نمی‌پرسند.
اگر متوجه می‌شوید همکاران‌تان با یکدیگر درباره‌ی بچه‌های‌شان یا علایق‌شان حرف می‌زنند ولی هرگز این موضوعات را با شما مطرح نمی‌کنند، آن ها احتمالا فقط نمی‌خواهند از زندگی شما بدانند.

۱۳.آن ها هرگز شما را به شوخی‌های کنایه‌دار یا مزاح‌های اداری راه نمی‌دهند.
کر می‌گوید،"شوخی در محل کار روشی مهم برای استحکام روالط است، و اگر همکاران تان شما را به حلقه‌ی درونی شوخی‌ها راه نمی‌دهند، نشانه‌ای است از این که وقتی اطراف همکاران‌تان هستید احساس راحتی کافی نمی‌کنند چون فکر نمی‌کنند یکی از اعضای تیم" هستید.

۱۴.آن‌ها اعتبار ایده‌های‌تان را می‌دزدند.
تیلور می‌گوید این همکاران فقط می‌توانند "خوک‌های بزرگ" باشند. ولی اگر از مسیر خودشان خارج می‌شوند تا توجه عمومی را از شما و فقط شما بدزدند، شاید تلاش می‌کنند شما را از صحنه بیرون برانند.

۱۵.آن‌ها قدرت بدون اختیار را برای خود فرض می‌کنند.
تیلور می‌گوید گاهی اوقات همکارانی که می خواهند برای‌تان عرض اندام کنند نقش رئیس را بازی می‌کنند حتی وقتی اختیار ندارند.

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

۱۶.آن‌ها دارودسته درست می‌کنند که یادآور دبیرستان است.
اگر احساس می‌کنید در صحنه‌ای از فیلم "دختران عادی" قرار دارید، و از شما دعوت نشده است با دارودسته‌ی اداره محشور شوید یا هم‌نشین باشید، همکاران تان احتمالا شما را زیاد دوست ندارند.

۱۷.یک بی اعتمادی اساسی حاکم است.
تیلور می‌گوید اگر از شما به وفور درباره‌ی انگیزه‌های‌تان سوال می‌شود یا همکاران تان فقط اطلاعات را در چارچوب‌های زمانی لازم و مشخص در اختیارتان می‌گذارند، شاید سعی می‌کنند شغل‌تان را تخریب کنند.

۱۷نشانه که همکاران تان در خفا از شما متنفرند

نویسنده: ژاکلین یان اسمیت/ منبع: بیزینس اینسایدر
ترجمه: بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید