سوال جنجالی در یک سایت همسریابی

سوال جنجالی در یک سایت همسریابی
کد خبر : ۱۶۸۴۶
بازدید : ۱۶۵۳۰
سوال جنجالی در یک

فرادید | پایگاه «اوکی‌کیوپید» در حوزه همسریابی اینترنتی فعالیت می‌کند و به تازگی به دلیل پرسشی اهانت آمیز زیر ذره‌بین رفته است.

به گزارش فرادید به نقل از بیزینس اینسایدر، این پایگاه (OKCupid) از کاربران خود خواسته بود تا به چند سوال پیرامون مسئله‌ی «آیا افراد دارای ضریب هوشیِ پایین باید تولید مثل کنند؟» پاسخ دهند. هدف آن‌ها نیز ظاهرا پیدا کردن افراد نزدیک از نظر شخصیتی بوده است. در همین رابطه، یک موسسه خیریه که در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کند، اقدام جنجالی پایگاه اوکی‌کیوپید را زیر سوال برده است.

گفتنی است کیوپید (یا همان کوپید)، الهه عشق در افسانه‌های رومی است. سیارا لارنس که کارزاری را علیه این پایگاه به راه انداخته، در یادداشتی نوشت: «نه به اوکی‌کیوپید» و اقدام آن‌ها را نفرت انگیز خواند.

لارنس در ادامه می‌گوید: «آیا جهان در صورت عدم وجود افراد با ضریب هوشی پایین، به جای بهتری تبدیل خواهد شد؟ من اصلا متوجه نمی‌‎شوم که چرا باید چنین سوالی مطرح شود!» سیارا خودش هم از مشکلات شنوایی رنج می‌برد و معتقد است که او هم روزی صاحب فرزند خواهد شد.

خانم سیارا لارنس خودش کارزار را علیه پایگاه اوکی‌کیوپید به راه انداخت و از دیگران خواست همراه او باشند. او حالا می‌گوید: «ناتوانی در یادگیری به معنای توانایی ذهنی پایین است و نه کاهش توانایی در سرپرستی و نگهداری از فرزندان.»

کارزار خانم سیارا تاکنون 2000 همراه داشته که از پایگاه همسریابی اوکی‌کیوپید خواسته «هر چه زودتر سوال را حذف و به دلیل اقدام ناپسندش عذرخواهی کند.»

این پایگاه علاوه بر سوالات راجع به افراد دارای ضریب هوشی پایین، سوالات جنجالی دیگری را نیز از کاربران خود پرسیده است. برای نمونه، چندی پیش از کاربران پرسیده شد که «آیا با جوک‌های نژادی مشکلی دارند یا خیر» که کاربران فقط باید پاسخ مثبت یا منفی می‌دادند. در سوالی دیگر نیز از کاربران پرسیده شد که «آیا آن‌ها تمایل دارند تا با فردی از رنگ و نژاد خود آشنا شوند؟»

فارغ از تمام سوالات نژادی مطرح شده از سوی این پایگاه، یک سوال جنجالی دیگر نیز از کاربران پرسیده شد: «کدام یک بدتر است: کودکانی که دارند از گرسنگی می‌میرند یا جانورانی که مورد سو استفاده قرار می‌گیرند؟» کاربران نیز چهار گزینه داشتند: اولی، دومی، هر دو خوب هستند و هر دو به یک اندازه بد هستند.

پایگاه اوکی‌کیوپید در جواب خانم لارنس گفت: «سیستم سوال پرسیدن ما به نحوه‌ای طراحی شده که افراد بتوانند دوستی با علائق و ارزش‌های شبیه به خودشان را بیابند. سوالات ما نیز کاملا متفاوت است و همه چیز را می‌تواند در برگیرد.»

منبع: businessInsider
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اتفاقا عالیه این سوالات. نباید به کسی بربخوره چون توهینی نشده به کسی!! فقط ادمهایی که مثل هم فکر میکنند بهتر همدیگرو پیدا میکنن.

  • رها ارسالی در

    هم سوال خوبیه و هم طرح مسئله ی درستی است اما از اون چیزایی هست که اگه اتفاق بیفته خوبه اما به شکل ایجابی امکان تحقق نداره یعنی نمیشه سازوکار انسان دوستانه ای برای این کار طراحی کرد.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید