دعوای مرگبار دزدها بر سر سهم سرقت

دزد سابقه‌دار زمانی‌که درحال تقسیم پول سرقتي بود، نمی‌دانست که قربانی طمع همکارش می‌شود. این مرد که سهمیه خود را از این سرقت می‌خواست، وقتی با پاسخ منفی همکارانش مواجه شد، دست به جنایت زد. او پس از گذشت ٣٠ ماه از جنایت در مخفیگاه خود از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد.

کد خبر : ۱۶۸۵۸
بازدید : ۹۲۸
دزد سابقه‌دار زمانی‌که درحال تقسیم پول سرقتي بود، نمی‌دانست که قربانی طمع همکارش می‌شود. این مرد که سهمیه خود را از این سرقت می‌خواست، وقتی با پاسخ منفی همکارانش مواجه شد، دست به جنایت زد. او پس از گذشت ٣٠ ماه از جنایت در مخفیگاه خود از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد.

ساعت ١٥ روز ٢٦ آبان‌ماه ٩٢ جسد پسری ٣٠ ساله در خیابان حصار کشف شد. بلافاصله ماموران کلانتری ١٧٣ قیامدشت در جریان ماجرا قرار گرفتند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران کلانتری در محل اعلام شده از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی و انجام تحقیقات نخست، مشخص شد که این جوان ٣٠ ساله به نام مسعود به علت اصابت ضربه جسم تیز به ناحیه گردنش به قتل رسیده است.

بنابراین با این اطلاعات، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل و به دستور رئیس دادگاه بخش خاوران، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، در نخستین گام از تجسس‌های پلیسی خود اطلاع پیدا کردند که مقتول از افراد سابقه‌دار در زمینه سرقت بوده که بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این پسر با مجرم سابقه‌دار دیگری به نام «یزدان» در رفت و آمد و ارتباط بوده است.

یزدان تحت تعقیب قرار گرفت و پس از شناسایی برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که یزدان در روز جنایت به همراه مقتول بوده اما با وجود این یزدان در اظهاراتش مدعی بود که در روز جنایت همراه با مقتول نبوده و هیچ اطلاعی از این‌که چه کسی او را به قتل رسانده است، ندارد.

اما سرانجام با ادامه تحقیقات پلیسی، یزدان لب به بیان حقیقت گشود و گفت که روز جنایت به همراه مقتول بوده اما جنایت را او مرتکب نشده است.

یزدان درباره معرفی عامل جنایت به کارآگاهان گفت: «مسعود با یکی از دوستانش به نام احد درگیر شد که احد با چاقو ضربه‌ای به گردن مسعود زد و به سرعت از محل متواری شد.»

یزدان درمورد علت درگیری مسعود و احـد به کارآگاهان گفت: «من و مسعود با هم دست به سرقت زده بودیم و می‌خواستیم پول حاصل از این سرقت را بین خودمان تقسیم کنیم. برای همین به پاتوق خودمان رفتیم و مشغول تقسیم پول به‌دست آمده از سرقت بودیم که ناگهان احد به محل پاتوق ما آمد و مدعی سهم خود از سرقت شد. درحالی‌که او هیچ نقشی در سرقت نداشت و می‌خواست به زور از ما پول بگیرد. به همین دلیل من و مسعود، هر دو نفر با احد مخالفت کردیم که پولی از سرقت به او تعلق نمی‌گیرد. در همین زمان احد شروع به تهدید کرد. این‌بار مسعود با او درگیر شد که ناگهان احد با چاقو، ضربه‌ای به گردنش وارد کرد. بعد از آن این ضربه منجر به مرگش شد و احد نیز به سرعت از محل متواری شد.»

با اعترافات این پسر، ماموران به بررسی سوابق «احد» متولد ١٣٥٧ پرداختند و پس از پیگیری‌های لازم مشخص شد که وی از مجرمان سابقه‌داری است که هشت بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده و در زمان ارتکاب جنایت نیز به مصرف شدید شیشه و کراک اعتیاد داشته است.

با توجه به متواری شدن و بلامکان بودن «احد»، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا درنهایت محل تردد وی در محدوده میدان میوه و تره بار مرکزی شهر تهران شناسایی و او روز ١٥ اردیبهشت‌ماه امسال دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. وی در بازجویی‌ها به این جنایت اعتراف کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید