"معجزه‌ای" در آمریکا

"معجزه‌ای" در آمریکا
کد خبر : ۱۶۸۷۷
بازدید : ۴۰۱۲
زن آمریکایی که بر اثر

فرادید | «ماری آن فرانکو» در سال 1993 میلادی و بر اثر یک تصادف بینایی‌اش را از دست داد. او 20 سال بعد در حالی که داشت در خانه‌اش قدم می‌زد، زمین خورد و مجدد بینایی‌اش را به دست آورد. این اتفاق معجزه مانند ذهن پزشکان را به شدت درگیر خود کرده است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، ماری آن فرانکو، 70 ساله و ساکن فلوریدای آمریکا است. در سال 1993 میلادی و بر اثر یک تصادف وحشتناک اتومبیل، به طناب نخاعی ماری آسیب جدی وارد شد و باعث شد تا او به تدریج بینایی خود را از دست بدهد.

بیست سال از آن ماجرا می‌گذرد و حالا یک زمین خوردن ساده و عمل جراحی پس از آن موجب شد تا ماری مجددا بتواند ببیند. پزشکان هنوز بر سر مورد عجیب ماری به بررسی می‌پردازند تا ببینند چگونه ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد.

ماری در گفتگو با ایندیپندنت گفت: «من کاملا کور بودم. تنها چیزی که می‌دیدم سیاهی بود و بس... در اتاق نشیمن بودم و می‌خواستم سمت در بروم. پایم را روی یک کاشی سرامیکی گذاشتم و لیز خوردم. با پشت سر به چیزی خوردم؛ فکر کنم که شومینه بود.»

پس از این اتفاق که در اوت 2015 رخ داد، خانم فرانکو بستری و سپس مجبور به بستن گردنبند طبی شد تا اینکه موعد عملش در چند هفته پیش فرا رسید.

او پس از عمل جراحی روی گردنش در بیمارستان بستری شده تا کاملا به هوش آید. همین موقع بود که ماری متوجه شد مجددا بینایی‌اش را به دست آورده است. او اما همچنان از آثار مواد بیهوشی رنج می‌برد و نمی‌توانست با دقت در مورد این اتفاق تصمیم بگیرد.

ماری می‌گوید: «به پایین تختم نگاه کردم و گفتم "خانومی که بنفش پوشیدی، یک مسکن برای دردم بیاور." خیلی درد می‌کشیدم اما آن روز اصلا حالم خوب نبود. روزهای دیگر ولی کاملا خوبم. دختر خواهرم گفت: "تو چی گفتی؟" همان موقع بود که متوجه بازگشت بینایی‌ام شدم. تا روز بعد تحت مداوا قرار گرفتم. صبح روز بعد وقتی از خواب بیدار شدم، می‌توانستم تمام درختان و خانه‌های سفید زیر پنجره اتاقم در بیمارستان را ببینم... من در آن لحظه خوشبخت‌ترین زن جهان بودم. همه پیش من آمدند و گفتند: تو یک معجزه هستی.»

زن آمریکایی که بر اثر

دکتر جان افشار، جراح مغز و اعصاب، که این عمل جراحی را انجام داد در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت که انتظارش را نداشت که بینایی خانم فرانکو در این عمل تحت تاثیر قرار گرفته باشد. وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «بازگشت بینایی خانم ماری آن فرانکو یک معجزه واقعی است. من واقعا هیچ توجیه علمی برای این اتفاق ندارم.»

دکتر جان افشار می‌گوید که یک تئوری برای توجیه این مسئله می‌تواند این باشد که تصادف چند سال پیش ایشان باعث مسدود شدن رگ‌هایی شده که خون را به قسمت‌های مرتبط با بیناییِ مغز می‌رساند و در طول این عمل، احتمالا رفع انسداد صورت گرفته است.

گفتنی است خانم فرانکو ایمان قلبی به خدا دارد و این اتفاق را ناشی از لطف خدا می‌داند. او از اینکه مجدد توانسته اعضای خانواده‌اش را ببیند در پوست خود نمی‌گنجد. ماری می‌گوید که بازگشت بینایی او باعث تغییر نگاهش به جهان شده است.

او می‌گوید: «دیگر همه چیز برایم کوچکتر جلوه می‌کند، چرا که می‌توانم ببینم. من فکر می‌کردم که اتاقم بزرگ باشد، اما حالا که می‌توانم ببینم می‌دانم که کوچکتر از چیزی است که فکر می‌کردم... بینایی‌ام الآن در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. البته من پیش یک چشم پزشک رفتم و او به من گفت که باید عمل آب مروارید را روی هر دو چشمم انجام دهد. اما من گفتم که نه؛ چون تازه بینایی‌ام را به دست آورده‌ام و نمی‌خواهم دوباره آن را عمل کنم.»

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید