سرگیجه در استقلال

کد خبر : ۱۷۰۵۰
بازدید : ۱۳۰۵

شکست مقابل تراکتورسازی در بازی‌های این هفته لیگ‌برتر برای استقلال تهران گران تمام شده؛ تیمی که صدرنشین بود و بخت زیادی برای رسیدن به‌ عنوان قهرمانی داشت، به یکباره با یک شکست از کورس قهرمانی (تقریبا) خارج شد تا دوباره سناریویی‌ تکراری شکل بگیرد: اینکه پرویز مظلومی بار فنی ندارد و باید از استقلال برود. مشابه این سناریو چند هفته قبل و بعد از شکست سنگین آبی‌های پایتخت هم در داربی رخ داد و موضوعاتی مشابه مطرح شد؛ ولی درنهایت پرویز مظلومی به کارش در این تیم ادامه داد.

البته موضوعی که برای استقلالی‌ها گران‌تر از شکست در داربی تمام شده، این است که امیر قلعه‌نویی، یک استقلالی سابق، جام را از دستان پرویز مظلومی بیرون کشیده؛ پریدن جامی که شاید بی‌ارتباط با رفتارهای عجیب‌وغریب مهدی رحمتی، دروازه‌بان و کاپیتان استقلال هم نباشد. رحمتی که بارها در این فصل توانسته تیمش را از بحران نجات دهد، در بازی با تراکتورسازی حسابی اختلاف‌های شخصی‌اش با قلعه‌نویی را رو کرد و از همان دقیقه هشتم بازی تا دقایقی پس از دیدار هم به جروبحث با امیر قلعه‌نویی ادامه داد؛ موردی که به نظر اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال تمرکز بازیکنان استقلال را به هم زد. بااین‌حال این جنگ روانی که رحمتی به راه انداخت، درنهایت به ضرر پرویز مظلومی شد که روی خط اخراج مدام در حال رفت‌وبرگشت است.

اختلاف رئیس هیأت‌مدیره و اعضا بر سر مظلومی
ساعاتی پس از شکست مقابل تراکتورسازی و کم‌رنگ‌شدن قهرمانی استقلال در رقابت‌های این فصل، مقداد نجف‌نژاد، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه استقلال به صراحت از اخراج مظلومی حرف زد و گفت: «با همه احترامی که برای پرویز مظلومی به‌عنوان یک مربی خوب و اخلاق‌مدار قائلم؛ اما به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره در نشست اعضای هیأت‌مدیره استقلال پیشنهاد خواهم داد با توجه به حساسیتی که دو بازی آینده استقلال در لیگ و فینال جام حذفی دارد، مربی جدیدی جایگزین مظلومی شود؛ چراکه حتی ممکن است استقلال سهمیه کسب نکند».

بلافاصله بعد از این صحبت‌ها اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال نسبت به این پیشنهاد واکنش نشان دادند و پشت مظلومی درآمدند؛ شاهرخ سبک‌دست یکی از این اعضا می‌گوید: «این پیشنهاد (اخراج مظلومی) از طرف آقای نجف‌نژاد بوده است. شاید بهتر بود او به این صراحت این صحبت را نمی‌کرد و در جلسه هیأت‌مدیره آن را مطرح می‌کرد؛ اما نظر شخصی خود من این است که اولا تا جمعه فرصت کمی برای تصمیم به تغییر داریم و دوم اینکه تا روز جمعه تغییر کمکی به استقلال نمی‌کند و به نفع تیم نیست».

مسعود معینی، دیگر عضو هیأت‌مدیره، هم درباره صحبت‌های نجف‌نژاد گفت: «نباید فراموش کنیم ما دو بازی خوب قبل از بازی با تراکتورسازی داشتیم و آن موقع این صحبت‌ها مطرح نشد. پرسپولیس هم دو بازی قبل با همین مشکل مواجه شد. برای نجف‌نژاد احترام قائلم. او رئیس هیأت‌مدیره استقلال است و می‌تواند جلسه هیأت‌مدیره برگزار کند؛ اما نظر نهایی درباره انتخاب مربی را اعضای هیأت‌مدیره می‌دهند. نجف‌نژاد به‌واسطه سال‌ها حضور در استقلال علاقه زیادی به این تیم دارد؛ اما فکر می‌کنم او احساساتی شده و در شرایط فعلی تغییر مربی جایز نیست».

مرفاوی برمی‌گردد؟
در شرایطی که به نظر می‌رسد مدیریت باشگاه استقلال برای اخراج مظلومی دچار تردید شده‌، از گوشه و کنار باشگاه هم خبر می‌رسد نجف‌نژاد در نظر دارد مظلومی را از کار برکنار کند و صمد مرفاوی، مربی سابق این تیم را جایگزین او کند. استقلالی‌ها فعلا دو بازی به‌نسبت‌حساس دارند؛ اولی بازی آخرشان در لیگ است که اگر دو رقیب دیگر ببازند و استقلال با تفاضل گل خوب ببرد، می‌تواند قهرمان شود؛ ولی اگر این بازی (با صبا در قم) را ببازد؛ حتی ممکن است سهمیه لیگ‌قهرمانان آسیا برای فصل بعد را هم از دست بدهد. بازی دوم هم فینال جام حذفی و رقابت با ذوب‌آهن است؛ یکی دیگر از بازی‌هایی که علاوه بر به‌دست‌آوردن جام می‌تواند به آسیایی‌شدن استقلال هم کمک کند. حالا مدیریت باشگاه معتقد است با اخراج مظلومی و آوردن احتمالی مرفاوی می‌تواند از این دو بازی نهایت استفاده را کند؛ موردی که البته هنوز نهایی نشده و امروز ممکن است به‌طور قطع درباره‌اش تصمیم‌گیری شود. البته سبک‌دست طرح جایگزینی مرفاوی را شایعه می‌داند و می‌گوید: «اصلا چنین چیزی نیست. ما در هیأت‌مدیره اصلا بحثی دراین‌باره نداشته‌ایم. اگر قرار به این تصمیم بود، نباید ما مدیران تیم آگاه باشیم؟»

مظلومی: نگفتم قهرمانی ما دنبال کسب سهمیه بودیم
پرویز مظلومی، سرمربی استقلال، هم روز گذشته نسبت به شایعه اخراجش واکنش نشان داد. او گفت بحث اخراج و استعفا در کار نیست و با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. مظلومی که با سایت باشگاه صحبت کرده بود، درباره ازدست‌رفتن شانس قهرمانی استقلال هم گفت: «ما پیش از شروع فصل بارها اعلام کردیم هدفمان کسب سهمیه آسیایی است و هیچ قولی بابت قهرمانی ندادیم. در برنامه‌ای هم که من به باشگاه دادم، هدف‌گذاری سال اول را کسب سهمیه آسیایی اعلام کردم و حالا هم در آستانه رسیدن به این هدف هستیم. ضمن اینکه به فینال جام حذفی رسیده و در آستانه کسب یک جام قرار داریم. استقلال در فصل جاری جوان‌گرایی خوبی هم داشت و جوان‌هایی در تیم چهره شدند که شاید کسی انتظارش را نداشت و بدون‌تردید این جوان‌ها سرمایه‌های ارزشمندی برای استقلال در سال‌های آینده خواهند بود و خیلی به تیم کمک می‌کنند؛ اما نکته مهم این است که نباید از بدشانسی‌های بسیار ما هم غافل شد. استقلال هفته‌های طولانی صدرنشین بود؛ اما در میانه راه ریوالدو و کرار را از دست دادیم، چشمی مصدوم شد و عادل شیخی هم که برای تقویت تیم اضافه شد، در این چند بازی اخیر مصدوم بود. این خیلی برای ما بد بود و برایمان مشکل درست کرد. چنین مسائلی برای هر تیمی مشکلی اساسی محسوب می‌شود و به ما هم ضربه زد وگرنه برخلاف انتظارها، حتی توانایی قهرمانی هم داشتیم».

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید