انتقاد شدید کوچک زاده از لاریجانی و پاسخ لاریجانی

کد خبر : ۱۷۰۶۸
بازدید : ۱۰۱۵

مهدی کوچک زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه خطاب به لاریجانی ریاست مجلس گفت: همانطور که نمایندگان بر روی صفحه نمایشگر مشاهده می‌کنند نام بنده از زمان دستور کار قبلی درج شده بود تا به عنوان نفر اول تذکر بدهم.

وی تصریح کرد: در آن زمان نام فولادگر به عنوان نفر هشتم درج شده بود که به وی اجازه دادند تا تذکر خود را ارائه کند اما به بنده نه، اما اعتراضی هم ندارم.

کوچک زاده خطاب به لاریجانی تاکید کرد اعتراض بنده به این است که شما باید طبق ماده 18 که سوگند خورده‌اید بی‌طرفی را رعایت کنید و بنده هم مدعی نیستم که به عمد این کار را کرده‌اید.

نماینده تهران ری شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: شما رئیس یکی از قوا در کشور هستید و شان این جایگاه ایجاب می‌کند کسی را تحقیر نکنید.

وی بیان داشت: شما از تریبونی که در اختیارتان است امیدوارم ظلم نکنید زیرا به بنده اعلام کردید تذکر ضابطه و دکمه دارد.

کوچک زاده اظهار داشت: اکنون یک مشت فاسد و نفوذی در رسانه‌های می‌نویسند کوچک‌زاده فرق دکمه و تذکر را نمی‌داند.

نماینده تهران ری شمیرانات و اسلامشهر خطاب به لاریجانی تصریح کرد: شما یک آیت‌الله‌زاده و رئیس قوه هستید باید بدانید اداره مجلس نیز ضابطه دارد و ضابطه آن این است که تبعیض قائل نشوید حال که تبعیض قائل شدید ما گذشت کردیم حال چرا تحقیر می‌کنید.

وی با بیان اینکه یعنی بنده فرق اینکه تذکر دادن و یا ضابطه دارد را نمی‌دانم افزود: چرا از این تریبون کسانی را که فکر می‌کنید دستشان کوتاه است مورد ظلم و تحقیر قرار می‌دهید.

کوچک زاده ادامه داد: ای کسانی که به ما می‌گویید چرا در مجلس در مورد فلان مسئله حرف نزدی و یا سکوت کردی، یکی از دلایلش این است رئیس مجلس دوست ندارد ما حرف بزنیم و اگر زدیم هم تحقیرمان می‌کند.

در زمان اعلام تذکر کوچک‌زاده برخی نمایندگان با صدای بلند دو یا چهار می‌گفتند.

نماینده تهران ری شمیرانات و اسلامشهر خطاب به نمایندگان گفت: دو یا چهار بگویید واقعیتی است که آقای لاریجانی نمی‌تواند کاری بکند و بنده از علمایی وی را در قم نامزد کرده اند می‌پرسم آیا این رویه اسلامی است و چرا شما بنده را از این تریبون تحقیر می‌کنید.

وی تاکید کرد: اگر شهامت دارید عذرخواهی کنید، هیچ جوابی پذیرفته نیست.

لاریجانی: بنده برای شما متاسفم که تحمل شنیدن جواب را ندارید
لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده خطاب به وی گفت: خودتان فرمودید که جواب پذیرفته نیست، بنده متوجه نشدم کدام قسمت حرف من تحقیر بود.

وی تصریح کرد: البته شما که نمی‌گذارید حرف بزنم، بنده صبر کردم تا شما حرفتان بزنید حالا تحقیر کدام است؟(کوچک‌زاده در زمان ارائه پاسخ لاریجانی همچنان به طور ایستاده مشغول داد و فریاد بود).

وی در ادامه تاکید کرد: مچکرم از این مراحمی که شما دارید امروز شما چه مشکلی دارید که این قدر ناراحتید زیرا بنده به شما چیزی نگفتم.

لاریجانی در واکنش به فریادهای کوچک‌زاده که همچنان ادامه داشت گفت: عجب بابا خیلی جالب است که هر چه از دهنتان درمی‌آید می‌گوید اما اگر کسی جوابتان را بدهد می‌گویید تحقیر می‌کنید بفرمایید بنشینید بنده برای شما متاسفم که تحمل شنیدن جواب را ندارید.

رئیس مجلس خطاب به کوچک‌زاده اذعان داشت: بنده با صبوری حرف شما را گوش کردم، شما تقاضای تذکر داشتید و مسئول رسیدگی به تذکرها هم در هیئت رئیسه بذرپاش است.

وی بار دیگر در واکنش به فریادهای کوچک‌زاده اظهار داشت: انگار شما نمی‌خواهید گوش کنید ممکن است از آقای بذرپاش توضیحی در این رابطه داشته باشد به بنده چه ربطی دارد چرا مرتب داد و فریاد می‌کنید.

لاریجانی ادامه داد: بنده به شما گفتم تذکر روش دارد کدام قسمت این سخن ایراد دارد، بنده به همه 290 نماینده بگویم تذکر روش دارد و بلند نشوند و داد بزنند آیا این تحقیر است؟ زیرا اگر همه نمایندگان بخواهند برای ارائه تذکر بلند شده و فریاد بزنند کار درستی انجام نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به کوچک‌زاده که همچنان فریاد می‌زد گفت: حداقل در پایان این دوره از مجلس تصمیم بگیرید اصلاح شوید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید