۵تیپ همکار که می‌توانند زندگی کاری‌تان را بهتر کنند

کار کردن با بک همکار خوب می تواند بر کیفیت زندگی تان تأثیر بگذارد. گزارشی که جامعه‌ی مدیران منابع انسانی در ۲۰۱۵ از رضایت شغلی و تعهد کاری کارمند به سازمان ارائه کرد، نشان می‌دهد ۴۴درصد روابط با همکاران “خیلی مهم” هستند، انواع مختلفی از آدم‌ها هستند که می‌توانند به‌طور ویژه مفید باشند. توجه داشته باشید که همه در محل‌کار به این‌ ۵ نوع همکار نیاز دارند.

کد خبر : ۱۷۴۰۱
بازدید : ۲۰۲۱
کار کردن با بک همکار خوب می تواند بر کیفیت زندگی تان تأثیر بگذارد. گزارشی که جامعه‌ی مدیران منابع انسانی در ۲۰۱۵ از رضایت شغلی و تعهد کاری کارمند به سازمان ارائه کرد، نشان می‌دهد ۴۴درصد روابط با همکاران "خیلی مهم" هستند، انواع مختلفی از آدم‌ها هستند که می‌توانند به‌طور ویژه مفید باشند. توجه داشته باشید که همه در محل‌کار به این‌ ۵ نوع همکار نیاز دارند.

به قلدرها، احمق‌ها، و مغز خشک‌کن‌های محل کار توجه زیادی شده‌است. این‌ها آدم‌هایی هستند که بهره‌وری را از بین می‌برند و کاری می‌کنند برای رویارویی با معضل رفتن به محل کار سومین فنجان قهوه ضروری باشد. گاهی به نظر می‌رسد آنها همه جا هستند.

ولی به نظر می‌رسد این واقعیت نداشته‌باشد.

گزارشی که جامعه‌ی مدیران منابع انسانی در ۲۰۱۵ از رضایت شغلی و تعهد کاری کارمند به سازمان ارائه کرد، نشان می‌دهد ۴۴درصد روابط با همکاران "خیلی مهم" هستند، چیزی که شاید شگفت‌آور باشد این است این گزارش هم‌چنین نشان می‌دهد ۷۹درصد کارمندان از این روابط رضایت دارند.

بنابراین شاید همکار ما آن‌قدر که ما تصور می‌کنیم بد نباشد. انواع مختلفی از آدم‌ها هستند که می‌توانند به‌طور ویژه مفید باشند. مدیران استخدام توجه کنید: همه در محل‌کار به این‌ ۵ نوع همکار نیاز دارند.

همکار رویایی شماره‌ی ۱: انسجام‌بخش
انسجام‌بخش‌ها نوعی هستند که در چارچوب شیمی کسب‌وکار موسسه‌ی خدمات مشاوره‌ای و حساب‌رسی دیلویت، توصیف شده‌اند. این موسسه الگوهای شخصیتی را شناسایی می‌کند. انسجام‌بخش‌ها هر موضوعی را در بستری گسترده‌تر درک می‌کنند و می‌توانند آدم‌ها را کنار هم جمع کنند. انسجام‌بخش‌ها اغلب گزارش‌ها و نظرات متفاوت را گردآوری می‌کنند، سپس می‌توانند قبل از آغاز رویکردی جدید آن را با همه درمیان می‌گذارند.

آنها عموما می‌خواهند بخشی از گروه باشند، اما بعضی از آنها درون‌گراتر هستند و برای پردازش آن‌چه در اطراف‌شان می‌گذرد به کمی آرامش نیاز دارند. پیوند‌دهنده‌ها دوست دارند ارتباط‌ برقرار کنند و حس هم‌دلی بسیار قوی دارند و به جزییات ظریف توجه می‌کنند. بنابراین به خوبی می‌توانند به شخصیت آدم‌ها پی ببرند و نیازهای‌شان را بفهمند. این شخصی است که برای ساختن و انگیزه بخشیدن به تیم‌تان به او نیاز دارید.

همکار رویایی شماره‌ی ۲: نوآور
رابین مارکس، عضو هیات مدیره‌ی غیرمنخب سهام‌داران تیم مشاوره و برنامه‌ریزی مرکز خدمات شغلی دانشگاه دلاویر، می‌گوید نوآوران همیشه به دنبال راه‌های جدید برای انجام کارها هستند. او در این مرکز چند نوع از کارمندان کلیدی را که اغلب در محل‌کار خوب عمل می‌کنند، زیر نظر گرفته است. نوآوران کسانی هستند که به وضعیت‌های مختلف از چشم‌اندازی جدید نگاه می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای بهتر کردن و بالا بردن کارآیی آن وضعیت‌ها می‌گردند. این همان شخصی است که برای خودکار کردن کارهای تکراری، یا برطرف کردن مشکل سامانه‌ای که چندان خوب کار نمی‌کند، به او نیاز دارید.

همکار رویایی شماره‌ی ۳: مدافع
همه‌ی ما به کسی نیاز داریم که هوای ما را داشته‌باشد. مارکس می‌گوید مدافع‌ها از این‌که آشکارا از ایده‌ی خودشان یا ایده‌ی شما حمایت کنند، هیچ ابایی ندارند، و اگر فکر کنند شما به چیزی نیاز دارید و لیاقت آن را دارید اما آن را در اختیار ندارید از شما نیز حمایت می‌کنند. مدافع‌ها به خوبی تشخیص می‌دهند اعضای تیم‌شان برای این که خوب کار کنند و با کار‌شان انس بگیرند، به چه چیزی نیاز دارند. و بعد برای فراهم کردن آن منابع یا شرایط محیطی اقدام می‌کنند. او می‌گوید آنها می‌خواهند کار درست را برای آدم‌هایی که با آنها کار می‌کنند انجام دهند و عموما وقتی کاری که از آنها خواسته شده به رضایت کارمندان یا خدمات مشتری مربوط می‌شود بهترین عملکرد را دارند.

هم‌کار رویایی شماره‌ی ۴: پل
یکی دیگر از انواع هم‌کاران ارزشمند، پل است، یکی از "واسطه‌"هایی که در کتاب واسطه‌‌گر اقتصاد: چگونه کارگزاران، نماینده‌ها، تاجرها، و دلال‌های روزانه ارزش و سود ایجاد می‌کنند، اثر مارینا کراکووسکی، تصویر شده‌است. پل‌ها کانال اطلاعات و برقراری ارتباط هستند. آنها به دلیل شبکه‌های ارتباطی گوناگون‌شان، در جلب هم‌کاری فوق‌العاده هستند. کراکووسکی می‌گوید لازم نیست پل‌ها مدیران ارشد باشند- آنها می‌توانند در چارت سازمانی هر جایگاهی داشته‌باشند. ولی قابلیت متصل کردن شما به آدم‌ها و اطلاعاتی که نیاز دارید، در همه‌ی آنها مشترک است.

او می‌گوید: "می‌توانید این شخص را به عنوان یک دلال اطلاعات، یک تاجر اطلاعات در نظر بگیرید. اساسا همه‌ی آنها معتقدند فردی هستند که اطلاعات مفید را از جایی که در آن شناخته‌شده است و ارزش زیادی ندارد، می‌گیرند و آن را وارد محیطی می‌کنند که در آن جدید و ارزشمند است".

همکار رویایی شماره‌ی ۵: پیش‌گام
به ایده‌های جدید نیاز دارید؟ پس به یک پیش‌گام، نوع دیگری که دیلویت آن را شناسایی کرده‌است، نیاز دارید. این اندیشمندان خلاق خود را با محیط‌ چندگانه خیلی خوب وفق می‌دهند و چشم‌اندازهای مختلف را خیلی خوب می‌بینند. آنها می‌توانند جنبه‌های مختلف یک پروژه یا مشکل را در نظر بگیرند و راه‌های جدیدی برای بهبود دادن یا برطرف کردن آن پیدا کنند. فقط هیچ‌وقت نمی‌توان مطمئن بود یک پیش‌گام به خودش زحمت بدهد و کارها را با جزییات کامل انجام دهد. اما اگر عاشق هیجان در سطح وسیع هستید، آنها می‌توانند دوز زیادی از آن را به کارتان اضافه کنند.

کیم کریسفورت، مدیری که عضو هیات مدیره‌ی مرکز رهبری برای مراجعان شرکت دیلویت در داخل کشور است، می‌گوید: "اگر لازم است دیدتان را نسبت چیزی تغییر دهید و چیز کاملا جدیدی را امتحان کنید، آنها کسانی هستند که عاشق نوآوری‌های خلاقانه هستند".

اگر به نظرتان فوق‌العاده است آدم‌هایی اطراف‌تان باشند که ایده‌های بی‌نظیری به ذهن‌شان می‌رسد، و دوست دارید با آنها کار کنید و از هم حمایت کنید، شاید یافتن این نوع هم‌کار قدمی در این راستا باشد.

منبع: بیزینس اینسایدر
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید