جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال 95 را اعلام کرد.

کد خبر : ۱۷۴۵۲
بازدید : ۱۴۷۷
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال 95 را اعلام کرد.

محمدحسن زدا در گفت‌و‌گو با ایران گفت: افزایش حقوق 2 میلیون و 800 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان همزمان با پرداخت حقوق خردادماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: همان‌گونه که پیش از این دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده بود قطعاً میزان افزایش حقوق این افراد بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود.

زدا در ادامه از آمادگی این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: منابع مالی مورد نیاز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین شده است و با ابلاغ میزان حقوق از سوی هیأت دولت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی خواهد شد.

زدا در ادامه درباره کمک هزینه‌های جنبی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال 95 اظهار داشت: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی در‌خصوص بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارتقا و بهبود وضعیت اقتصادی آنان است، لذا به منظور کمک به تأمین معیشت این قشر امسال مبلغ 38 هزار و 500 تومان سرانه ماهانه خانوار بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای تهیه خوار و بار (بن) درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین ماهانه مبلغ 16 هزار و 500 تومان بابت کمک‌هزینه مسکن به کلیه پرونده‌های مستمری در سال جاری پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شاخص‌های دیگری در فیش حقوقی بازنشستگان افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: بر‌اساس بند «و» تبصره یک امور بیمه‌ای سازمان در سال 95 حق سنوات مازاد بر 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه مستمری‌بگیران از ابتدای سال دوم برقراری مستمری به میزان 500 تومان با رعایت مفاد مندرج در بخشنامه 28 مستمری‌ها قابل پرداخت خواهد بود.

زدا در ادامه با اشاره به افزایش میزان کمک هزینه عائله‌مندی در سال 95 گفت: بر‌اساس محاسبات صورت گرفته کمک‌هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران و بازنشستگان به طور میانگین 34 هزار و 998 تومان تعیین شده که در فیش حقوقی آنان اعمال خواهد شد. البته این کمک‌هزینه با توجه به سنوات بیمه‌پردازی برای هر یک از مسمتری‌بگیران و بازنشستگان بین 38 تا 60 هزار تومان متغیر خواهد بود.

وی افزود: همچنین ماهانه کمک‌هزینه همسر متکفل فرزند به 17 هزار و 499 تومان و کمک هزینه‌های اولاد به 7 هزار و 68 تومان افزایش یافته است که این مبالغ در فیش جدید حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اعمال می‌شود. او اظهار داشت: همچنین به ازای هر فرزند مبلغ 2 هزار تومان نیز کمک‌هزینه اولاد افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی تمام پیگیری‌ها و تلاش‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه کارکنان این سازمان بر آن است که پس از تصویب میزان افزایش حقوق سالانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در هیأت دولت کلیه عملیات و آماده‌سازی نرم‌افزارهای حقوق در سریع‌ترین زمان انجام شود. وی افزود: حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر‌اساس جدول زمانی پرداخت حقوق، از 20 تا 27 خردادماه به حساب آنان واریز می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید