رازگشایی از جنایت پیچیده در مرکز خریدوفروش مواد مخدر

راز جنایت پیچیده در مرکز خریدوفروش مواد مخدر با تحقیقات گسترده پلیسی فاش و مردی افغان بعد از مدت‌ها فرار به اتهام این قتل بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد.

کد خبر : ۱۷۵۶۷
بازدید : ۲۴۲۰
راز جنایت پیچیده در مرکز خریدوفروش مواد مخدر با تحقیقات گسترده پلیسی فاش و مردی افغان بعد از مدت‌ها فرار به اتهام این قتل بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش شرق، کشف پیکر یک زن و مرد در خانه‌ای سه طبقه، در خیابان کارون ساعت ١٨ روز پنجم مهر سال گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری نواب اعلام و با حضور مأموران کلانتری و تیم اورژانس در محل مشخص شد فردی به‌نام «کمال» (٤٥ساله) بر اثر اصابت ضربات جسم سخت به ناحیه پشت‌سر به قتل رسیده و جسدش توسط همسایه طبقه دوم در پلکان طبقه اول کشف شده است.

هم‌زمان پیکر نیمه‌جان متعلق به زنی ٤٢ساله نیز به‌نام «مریم» در خانه طبقه اول این ساختمان کشف شد که او نیز مانند مقتول از پشت‌سر مورد اصابت ضربات جسم سخت قرار گرفته اما همچنان زنده مانده بود. هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده قتل کمال، «مریم» نیز در شرایطی که در حالت بیهوشی به سر می‌برد، به بیمارستان منتقل شد و تحت اقدامات درمانی قرار گرفت. با انجام اقدامات درمانی، مریم از مرگ نجات پیدا کرد و پس از چند روز به هوش آمد. وی در اظهاراتش بیان کرد حافظه‌اش را از دست داده و هیچ خاطره‌ای از زمان وقوع جنایت ندارد.

کارآگاهان ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی با مراجعه به محل وقوع جنایت، به تحقیق از اهالی ساختمان پرداختند و اطلاع پیدا کردند مقتول و مریم ضمن معرفی خود به‌عنوان زن‌وشوهر، طبقه اول این ساختمان را با عنوان دفتر کاریابی اجاره کرده بودند. هم‌زمان، فردی با مراجعه به کلانتری نواب اعلام کرد همسرش به‌نام «مریم» چند روز پیش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. بلافاصله همسر وی در بیمارستان مورد شناسایی قرار گرفت.

با توجه به پیچیده‌شدن پرونده و احراز دروغ‌بودن ادعای زن‌وشوهری مریم و مقتول، کارآگاهان برای پیداکردن مدارک و شواهد جدید، به محل وقوع جنایت رفتند و در بازرسی دقیق از آنجا موفق به کشف دفترچه‌ای شدند که در آن مشخصات افراد به‌همراه مبالغ دریافتی و پرداختی به آنها ثبت شده بود. در شرایطی که مریم در همه مراحل رسیدگی به پرونده با طرح ادعای فراموشی سعی در پوشاندن واقعیت داشت، وی با هماهنگی مقام قضائی و پس از پایان اقدامات درمانی برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مریم پس از گذشت پنج ماه، سرانجام لب به اعتراف گشود و بیان کرد همراه مقتول در پوشش «دفتر کاریابی» محلی را برای فروش مواد به فروشندگان مواد مخدر اجاره کرده بودند و در مدت فعالیتشان نیز خریداران مواد مخدر با عنوان کاریابی به محل مراجعه می‌کردند. اعتراف به تشکیل دفتر کاریابی برای فروش مواد مخدر در حالی بود که بنا بر اظهارات همسرش، وی به‌دروغ مدعی پیداکردن شغلی با عنوان پرستار سالمندان برای خود شده بود و هر روز به این بهانه از خانه خارج می‌شد. کارآگاهان با اعتراف مریم به فعالیت در امر خریدوفروش مواد مخدر و بررسی اطلاعات به دست‌آمده از دفترچه حساب خریداران مواد مخدر، موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از توزیع‌کنندگان مواد مخدر شدند و پس از تکمیل تحقیقات درباره پرونده قتل خیابان کارون و نداشتن ارتباط با پرونده جنایت، همه آنها در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی جوانی افغان به‌عنوان یکی از فروشندگان مواد مخدر به مقتول و مریم شدند که هم‌زمان با وقوع جنایت از مخفیگاهش در شهرستان کرج متواری شده بود.

تحقیقات برای دستگیری «وکیل. ت» (٢٢ساله) در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه آنها اطلاع پیدا کردند او به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به افغانستان متواری شده است. مأموران بعد از گذشت هشت ماه از زمان وقوع جنایت و با به‌دست‌آمدن دلایل و شواهد ارتکاب جنایت توسط وکیل ازجمله کشف گوشی تلفن همراه متعلق به مریم از مخفیگاه این مرد، اطلاع پیدا کردند وکیل به‌تازگی و مجددا به شیوه غیرقانونی وارد ایران شده و درحال‌حاضر با هویت جعلی و با عنوان کارگر ساختمانی در منطقه سعادت‌آباد مشغول به کار شده است. کارآگاهان با شناسایی

مخفیگاه «وکیل» در منطقه سعادت‌آباد و اطمینان از حضور وی در محل، روز جمعه گذشته او را در زمان استراحت دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهم به ارتکاب جنایت اعتراف و بیان کرد: «روز جنایت برای گرفتن پول خود به محل جنایت رفتم. مریم داخل ساختمان بود. زمانی‌که از وی درخواست پول کردم، وی گفت فعلا قادر به پرداخت پول من نیست درحالی‌که از طریق دوستانم اطلاع داشتم آنها هر روز چند صد‌هزار تومان مواد خریدوفروش می‌کنند. مجددا درخواست پول کردم که مریم این بار بیان کرد اصلا پولی به من نخواهد داد. قصد خارج‌شدن از داخل اتاق را داشتم که به یاد آوردم یک چکش داخل کوله‌پشتی خود دارم. چکش را از داخل کوله خارج کردم و چند ضربه محکم به پشت‌سر مریم زدم که او روی زمین افتاد. در همین زمان چشمم به گوشی تلفن همراه مریم افتاد و آن را در ازای قسمتی از طلب خود برداشتم. قصد خارج‌شدن از ساختمان را داشتم که مقتول را مقابل خود مشاهده کردم. چند ضربه محکم چکش نیز به سر او زدم به‌گونه‌ای که بی‌هوش شد و در راه پله افتاد و من نیز به‌سرعت از محل خارج شدم».

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید