نحوه برخورد با مدل‌ها از زبان پلیس

کد خبر : ۱۷۸۶۴
بازدید : ۳۹۶۷
خودنمایی مدل‌ها در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی کار را تا آنجا کشاند که دستگاه قضایی هم به موضوع ورود پیدا کرد، افرادی که دامنه فعالیت اکثرشان تنها در حد همان چند عکس با نور و رنگ ویرایش شده در حساب کاربریشان است و حرفه‌ای که با آن خود را معرفی کرده‌اند. ریالی برایشان درآمد ندارد، اما انگار هرچه لایک‌ها و کامنتهای زیر عکسشان بیشتر باشد، افتخار بزرگتری کسب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بعضی از این مدل‌ها که به شیوه‌های مختلف، فالوئرهای میلیونی در اینستاگرام کسب کرده‌اند، علاوه بر نوع رفتار و پوششی که از خود به نمایش می‌گذارند، حواشی دیگری هم دارند که آخرین نمونه آن ماجرای شکست عشقی دختری به نام «د» از خواننده زیر زمینی بود که به خارج از کشور سفر کرده است. مدل‌هایی که عمده مخاطبانشان نوجوانان و جوانان ایرانی است خواسته یا ناخواسته سبکی از زندگی را ترویج می‌کنند که با ارزش‌های جامعه ایرانی در تضاد است. درباره فعالیت این افراد و نحوه نظارت پلیس با سخنگوی نیروی انتظامی گفت ‌وگو کرده‌ایم.

سردار سعید منتظرالمهدی درباره فعالیت برخی افراد با فالوئر‌های چند هزارتایی و حتی میلیونی تحت عنوان عنوان مدل در فضای مجازی و عدم رعایت هنجارهای اجتماعی در این صفحات گفت: درباره آنچه که در فضای مجازی رخ می‌دهد وظیفه پلیس رصد و شناسایی تخلفات و موارد غیرقانونی است. ما گزارش‌های مربوطه را جمع‌آوری کرده و به مراجعه قضایی می‌دهیم و اگر حکمی مبنی بر برخورد با این افراد صادر شود، قطعا با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

سخنگوی ناجا درباره نحوه ورود پلیس به این موضوع اظهارکرد: این کار مربوط به حوزه ارشاد است و پلیس نیز در حد توانش با تخلفات برخورد می‌کند اما نباید فراموش کرد که دستگا‌های دیگری هم در این زمینه مسئولیت دارند و باید وارد عمل شوند.

منتظرالمهدی با طرح این پرسش که پلیس به تنهایی تا چه حد می‌تواند چنین فضاهایی را رصد کند، گفت: پلیس به وظایف قانونی خود عمل می‌کند؛ اما دیگر دستگاه‌ها هم مسئولیت‌هایی دارند که باید به آن عمل کنند، ما آنچه را که در حد توانمان باشد انجام می‌دهیم و اتفاقا نسبت به آن حساسیت هم داریم و همانطور که گفتم در صورتی که مقام قضایی دستوری در این زمینه بدهد حتما مطابق آن عمل خواهیم کرد.

وی درباره فیلترینگ هوشمند نیزگفت: این موضوع بر می‌گردد به مصوبات و تصمیمات شورای عالی فضای مجازی و ناجا نیز به عنوان عضو این شورا هر تصمیمی که در آنجا اتخاذ شود را اجرا خواهد کرد و البته نظراتمان را هم بیان می‌کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید