تصاویر/ با "بلندترین‌های جهان" آشنا شوید!

تصاویر/ با "بلندترین‌های جهان" آشنا شوید!

کتاب رکورد گینس همواره طرفداران خاص خود را دارد. این بار قصد داریم برخی از رکوردهای مربوط به «بلندترین‌های جهان» را به شما معرفی کنیم که خالی از هیجان نیستند.

کد خبر : ۱۷۸۹۴
بازدید : ۵۲۳۶

فرادید | کتاب رکورد گینس همواره طرفداران خاص خود را دارد. این بار قصد داریم برخی از رکوردهای مربوط به «بلندترین‌های جهان» را به شما معرفی کنیم که خالی از هیجان نیستند.


بلندترین ترن هوایی جهان - اوهایو
به گزارش فرادید*، اگر از طرفداران ترن هوایی هستید، پس به احتمال فراوان شیفته‌ای ترن هوایی تازه تاسیس «والراون» در اوهایو آمریکا خواهید شد. این ترن هوایی در شهربازی سدار پوینت در سانسداسکی اویاهو تاسیس شد و به «ترن شیرجه‌ای» معروف شده است.

ترن فولادی مجموعه که هیجان و ترس را با هم می‌آمیزد، صاحب چندین ویژگی خاص است: مرتفع‌ترین ترن هوایی جهان (68 متر)؛ سریع‌ترین ترن هوایی جهان (120 کیلومتر بر ساعت) و طولانی‌ترین مسیر ترن هوایی (1040 متر).

با

این ترن در جایی از مسیر با زاویه 90 درجه به پایین می‌رود که نوعی حس سقوط را به مسافران خود القا می‌کند. از جمله ویژگی‌های دیگر این ترن حرکت حلقه‌ای شکل آن است که در حقیقت مسافران خود را روی هوا وارونه می‌کند. طول ترن هوایی 2 دقیقه و 35 ثانیه طول می‌کشد. چشم‌انداز اطراف نیز هنگام سوار شدن بر این ترن بی‌نظیر است.

بلندترین درخت استوایی جهان - مالزی
فارستور ماتئوسِ 28 ساله از کوه‌ها و جنگل‌‎های زیادی عبور کرد تا مرتفع‌ترین درخت جهان را از نزدیک ببیند. او سرانجام موفق شد دو درخت شوریه را با ارتفاع 90.6 و 89.5 متر پیدا کند. این اکتشاف توانست از رکورد ثبت شده در سال 2007 پیشی بگیرد، چرا که در آن سال درختی در دیگر در مالزی با ارتفاع 88 متر ثبت شده بود.

بلندترین آسانسور جهان - چین
افرادی که دائم سرگیجه دارند، به راحتی نمی‌توانند سوار آسانسور شوند. این آسانسور اما حتی برای افراد هم کار ساده‌ای نیست. آسانسور شیشه‌ای بایلونگ در کناره یک پرتگاه ساخته شده و از این رو لقب بلندترین آسانسور در فضای بیرونی را به خود گرفته است.



مسافران آسانسور تنها در عرض دو دقیقه می‌توانند از پایین به بالا برسند. در ضمن، همزمان 50 نفر می‌توانند سوار این آسانسور شوند.

بلندقدترین زوج جهان - انگلستان
قد این زوج در مجموع نزدیک به چهار متر است، اما احتمالا با بزرگ‌تر شدن دو فرزند این خانواده و قد کشیدن آن‌ها باید منتظر ثبت قدبلندترین خانواده جهان نیز ماند. البته این مسئله رنگ واقعیت را به خود خواهد گرفت، زیرا پسر خانواده در سن چهارسالگی اندازه یک پسر 7 ساله قد کشیده است.

با

این زوج هنگام ازدواج به یکدیگر تصمیم گرفتند تا ارتفاع چارچوب ورودی‌های خانه را بالاتر ببرند تا مجبور نباشند هر بار سرشان را خم کنند. تخت‌های کوچک نیز از جمله مشکلات آن‌ها بود.

مرتفع‌ترین قفسه بایگانی جهان - آمریکا
برن آلوارس، از هنرمندان ساکن ورمانت، در سال 2002 قفسه بایگانی را ساخت که متشکل از 38 کشو بود. هر کدام از کشوهای این قفسه حاوی تمام پرونده‌های یک سال مشخص بود و مجموع آن‌ها با تمام سال‌های کاری آقای آلوارس برابر بود. او البته به ارتفاع این قفسه‌های می‌بالد، اما احتمالا مشابه آن در جهان وجود داشته باشد.

با

قدبلندترین زرافه جهان در باغ وحش
قدبلندترین زرافه جهان زولو نام داشته و در باغ وحش فولی فارم در «پمبروکشایر» نگهداری می‌شود. این زرافه 18 ساله 5.4 متر قد دارد، در حالی میانگین قد زرافه‌ها 4.5 متر است.

مرتفع‌ترین تاجک مخروطی جهان - آلمان
بر اساس کتاب گینس، مرتفع‌تری تاجک مخروطی جهان متعلق به کلیسای جامع «اولم مونستر» در آلمان است. این کلیسا در دوران معماری گوتیک ساخته شد اما در اواخر قرن نوزدهم میلادی تکمیل شد.

کلیسای اولم مونتسر در واقع مرتفع‌ترین کلیسای جهان محسوب می‌شود و تا پیش از شروع قرن بیستم، به عنوان چهارمین بنای بلند جهان به شمار می‌رفت.

بلندقدترین کوتوله جهان - اتریش
کوتوله‌ها یا همان دورف‌ها موجودات عجیبی هستند! متاسفانه اطلاعات زیادی از زندگی «ادم رینر» در دست نیست اما او در تاریخ پزشکی کارنامه عجیبی از خود به جای گذاشته است، زیرا همزمان یک دورف و هم یک غول (جاینت) به حساب می‌آید.

با

اَدم رینر در سال 1899 میلادی در اتریش به دنیا آمد و قدش کاملا از میانگین قد انسان‌ها کوتاه‌تر بود. او در 21 سالگی تنها یک متر و 18 سانتی‌متر قد داشت و به همین دلیل، پزشک‌ها او را به عنوان کوتوله دسته‌بندی کردند.

پس از آن اما رینر با رشدی عجیب مواجه شد. قد او در 32 سالگی دو متر و 18 سانتی‌متر شده بود! همین افزایش ناگهانی قدش باعث شد تا بدن او توان سازش‌پذیری زیستی خود را از دست بدهد و او زمین‌گیر شد. بعدها مشخص شد که دلیل رشد ناگهانی قد رینر، وجود یک تومور خوش‌خیم در بدنش بوده است. او در سن 54 سالگی و با قد 2 متر و 34 سانتی‌متر، یعنی دو برابر قدش در سن 21 سالگی، از دنیا رفت.

منبع: Oddee
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید