سرکیسه کردن خارجی‌ها با پلیس‌بازی‌های یک مامور قلابی

١٨ فروردین‌ماه این پرونده سرقت پیش روی ماموران کلانتری ١١٣ قرار گرفت. شاکی تبعه هندی بود که ادعا می‌کرد مردی تحت عنوان مامور و به بهانه قاچاق کالا اقدام به سرقت اموالش کرده است.

کد خبر : ۱۸۰۴۳
بازدید : ۱۵۷۶
مرد تبهکار تحت پوشش مامور مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اتباع کشورهای خارجی سرقت می‌کرد.

١٨ فروردین‌ماه این پرونده سرقت پیش روی ماموران کلانتری ١١٣ قرار گرفت. شاکی تبعه هندی بود که ادعا می‌کرد مردی تحت عنوان مامور و به بهانه قاچاق کالا اقدام به سرقت اموالش کرده است.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مردی با مراجعه به هتل محل اقامتم در محدوده خیابان بهشت، خودش را مامور معرفی کرد و با طرح ادعای قاچاق کالا اقدام به بازرسی اتاق و در ادامه توقیف اموال همراهم شامل لپ‌تاپ، تبلت، ٨٠٠ دلار، ١٥٠٠ روپیه، یک رشته گردنبند طلا، دو حلقه انگشتر طلا و یک ساعت قدیمی کرد. او مرا به همراه مترجم شخصی‌ام که در تماس تلفنی در هتل حاضر شده بود، جهت رفتن به مرکز انتظامی سوار خودرو کرد و با دادن نشانی محل کارش در محدوده بازار تهران، خودش را سروان خدایی معرفی کرد و به همراه کیف حاوی تمامی اموالم از هتل خارج شد و از ما خواست تا به محل کارش مراجعه کنیم و منتظر او باشیم. پس از مراجعه به مرکز انتظامی مورد نظر در محدوده بازار، به ماموران اعلام کردیم که سروان خدایی قصد انجام تحقیقات از ما دارد اما آنها اظهار داشتند که چنین شخصی در آنجا وجود ندارد و در ادامه با راهنمایی آنها متوجه شدم که اموالم سرقت شده است».

در ادامه رسیدگی به پرونده، با شناسایی سرقت‌های مشابه مشخص شد که مردی پس از تاریکی هوا با مراجعه به برخی مراکز اقامتی و هتل‌های سطح شهر تهران به‌ویژه در محدوده بلوار کشاورز، خیابان جمهوری، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین و ... خودش را مامور مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی و به این بهانه اقدام به سرقت از اتباع کشورهای خارجی کرده است.
با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر سارق تحت عنوان مامور قاچاق کالا و ارز در کلیه مراکز اقامتی محل وقوع سرقت شدند.

وقتی تصویر متهم به دست آمد، با بهره‌گیری از اطلاعات موجود مجرمان سابقه‌دار در سامانه جامع پلیس آگاهی، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی مجرم سابقه‌دار به نام «محسن» ٣١ ساله شدند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری و جعل عناوین دولتی دستگیر و روانه زندان شده بود و به اتهام غصب عناوین تحت تعقیب استان قم قرار داشت.

همزمان با شناسایی هویت واقعی متهم، کارآگاهان در بررسی تصاویر به دست آمده از مراکز اقامتی و هتل‌ها موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پژو ٤٠٥ مشکی‌رنگ شدند که متهم در تمامی سرقت‌ها جهت تردد از آن استفاده کرده بود.

با شناسایی مالک خودرو در منطقه شهرری و انجام تحقیقات از این شخص، وی ضمن شناسایی تصویر «محسن» و معرفی متهم به نام سروان خدایی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «او هربار تلفنی با من تماس می‌گرفت و در میدان معلم شهرری قرار ملاقات می‌گذاشت و پس از بازگشت از تهران نیز بار دیگر در همان محدوده میدان معلم از من جدا می‌شد؛ طی این مدت به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که او اقدام به جعل عنوان مامور کرده است».

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و در شرایطی که به ظاهر هیچ‌گونه نشانی مشخصی از مخفیگاه متهم وجود نداشت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی توانستند مخفیگاه «محسن» را در ٢٤ متری شهرری شناسایی و او را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه او انواع ارز خارجی شامل دلار، یورو، روپیه، دینار و همچنین مقادیری طلا و جواهرات کشف شد. در ادامه تحقیقات، متهم به انجام سرقت‌های مشابه از اتباع کشورهای خارجی و همچنین تبدیل مقادیری از ارزهای سرقتی به پول رایج کشور و همچنین فروش قسمتی از طلا و جواهرات مسروقه اعتراف کرد. با توجه به ‌دلایل و شواهد به دست آمده در طول رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهم به انجام سرقت‌های مشابه و برای شناسایی سایر مالباختگان و جرایم ارتکابی متهم، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید