قهرمان لیگ‌برتر در آستانه فروپاشی

کد خبر : ۱۸۰۷۳
بازدید : ۲۶۶۹

تیمی که تا ١٠روز قبل همه از انسجام و اتحاد آن صحبت می‌کردند، حالا تقریبا از هم پاشیده و دیگر نشانه‌ای از یک تیم قهرمان در آن دیده نمی‌شود. خوشحالی مردم خوزستان با جدایی سرمربی تیم قهرمان و برخی از بازیکنانش به ناراحتی تبدیل شده و جایگزین نکردن یک مربی مطرح و باتجربه نیز باعث تشدید این ناراحتی شد. باید دید استقلال خوزستان می‌تواند از شوک از دست رفتن نیروهای یک تیم قهرمان بیرون بیاید یا تمام سرمایه‌هایش را از دست می‌دهد.

پورموسوی، سرمربی جدید
بعد از جدایی قطعی عبدالله ویسی از استقلال خوزستان و پیوستنش به سپاهان، چند روزی مسئولان تیم قهرمان لیگ پانزدهم در شوک بودند اما دیروز تصمیم گرفتند تا دستیار ویسی را به‌عنوان سرمربی جدید معرفی کنند. شاید مسئولان استقلال خوزستان همچنان تفکرات گذشته را در سر دارند اما هواداران این تیم انتظار داشتند وقتی تیمشان قهرمان شده، بعد از جدایی ویسی یک سرمربی نامدار روی نیمکت تیمشان بنشیند تا آنها را در آسیا با تجربیات خودش هدایت کند. پورموسوی بعد از انتخاب خود می‌گوید: «سرباز باشگاه استقلال خوزستان هستم و مسئولان باشگاه این وظیفه را به من محول کردند که امیدوارم بتوانیم سربلند از این وظیفه بیرون بیاییم. هیأت‌مدیره باشگاه ما تصمیم به بومی‌گرایی گرفت. امیدوارم بتوانیم اعتماد آنها را پاسخ دهیم و عملکرد خوبی داشته باشیم.»

سرنوشت فولاد در انتظار استقلال؟
یادمان نمی‌رود که قبلا قهرمان خوزستانی لیگ‌برتر سرنوشت تلخی پیدا کرد و بعد از بالابردن جام لیگ چهارم در دوره بعدی به‌ دلیل از هم‌پاشیدگی دسته پایین‌تر سقوط کرد. حالا هواداران خوزستانی نگران هستند که دقیقا همین اتفاق برای استقلال خوزستان هم تکرار شود و آنها که سرمربی خود را از دست داده‌اند، بازیکنان کلیدی‌شان را نیز به حراج بگذارند و با یک تیم کم‌تجربه که شدیدا زیر ذره‌بین است، به جایگاه نازلی برسند. شاید هم مسئولان باشگاه آبی‌پوش خوزستانی فکر اینجای کار را کرده‌اند و بتوانند سرمایه‌های خود را تاحدودی حفظ و حتی تقویت کنند تا به سرنوشت تلخ فولاد بعد از گذشت ١٢‌سال دچار نشوند.

قاسم‌پور: فکر بعد از قهرمانی را نکردند
ابراهیم قاسم‌پور، پیشکسوت فوتبال خوزستان درباره جدایی ویسی و احتمال از هم‌پاشیدگی قهرمان لیگ‌برتر به «شهروند» می‌گوید: «فوتبال حرفه‌ای شده و نمی‌توان به بازیکن یا مربی گفت که حتما باید در تیمی که قهرمان شده،‌ بمانی. این‌که یک نفر قرارداد داشته باشد، بحث متفاوتی است اما به بازیکنانی که قرارداد ندارند، نمی‌توان ایراد گرفت. این شرایط باید از قبل پیش‌بینی می‌شد اما به نظر می‌رسد مسئولان این تیم آن‌قدر درحال و هوای قهرمانی بودند یا اصلا این اتفاق را محتمل نمی‌دانستند که به روزهای بعد از آن فکر نمی‌کردند. بعد از قهرمانی، استقلال خوزستان فعالیت‌هایش متوقف شد و حالا باید هرچه سریع‌تر کارش را از سر بگیرد.» وی همچنین می‌افزاید: «اگر یک مدیر فوتبالی باشد، می‌داند بعد از این‌که نتیجه اینچنینی به‌ دست می‌آید، هزینه‌های باشگاه بیشتر هم می‌شود. به‌ هرحال این تیم باید به آسیا برود و ازسویی از حیثیت و اعتبارش در لیگ دفاع کند. آنها باید قوی‌تر می‌شدند اما به نظر می‌رسد ماجرا برعکس شده است. به‌ هرحال ویسی کار حرفه‌ای انجام داد و نمی‌توان به او به خاطر رفتن به سپاهان خرده گرفت. شما بگویید چه تضمینی بود که ویسی بازیکنان موردنظرش برای‌ سال آینده جذب شوند؟ به‌ هرحال امیدوارم این تیم در آسیا زنگ تفریح نشود.»

پایان عصر پدیده لیگ
قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بارها مورد تقدیر قرار گرفته و قطعا تمام اعضای این باشگاه هم در آن دخیل هستند اما مسئولان این باشگاه باید بدانند همیشه نمی‌توان با حداقل‌ها به موفقیت رسید. با شرایطی که در این باشگاه دیده می‌شود و اصل بر بومی‌گرایی و صرفه‌جویی استوار شده، به نظر می‌رسد عصر پدیده لیگ به پایان رسیده و این تیم بیشتر از این‌که برای قهرمانی بسته شود، باید به فکر حفظ اعتباری باشد که به منزله قهرمانی به دست آورده است. می‌توان از تجربه تلخ گذشته فولاد هم استفاده کرد، اگرچه فشرده شدن رقابت‌های آبی‌های خوزستان در نخستین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا قطعا آنها را وارد چالش جدیدی می‌کند که کنترلش سخت خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید