بازداشت هشت‌ سارق بزرگ تهران

دوربین مداربسته یک مجتمع مسکونی در شمال تهران، دست اعضای یک شبکه بزرگ سرقت را رو کرد. اعضای هشت‌نفره این باند توانسته بودند از طریق دزدی، ٧‌میلیارد تومان پول، طلا و خودرو لوکس به دست آورند.

کد خبر : ۱۸۱۰۸
بازدید : ۱۸۵۶
دوربین مداربسته یک مجتمع مسکونی در شمال تهران، دست اعضای یک شبکه بزرگ سرقت را رو کرد. اعضای هشت‌نفره این باند توانسته بودند از طریق دزدی، ٧‌میلیارد تومان پول، طلا و خودرو لوکس به دست آورند.

ساعت ٣٠: ١٩ روز ١٢ بهمن‌ماه‌ سال گذشته، یکی از ساکنان یک مجتمع مسکونی در خیابان امیرآباد شمالی وقتی تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل پارکینگ مجتمع محل زندگی خود را مشاهده می‌کرد، متوجه شد که چهار سارق به شیوه تخریب قفل در ورودی قصد ورود به ساختمان را دارند. او بلافاصله موضوع را به سایر ساکنان مجتمع اطلاع داد.

درنهایت با حضور اهالی مجتمع و محل، یکی از سارقان دستگیر شد و سه نفر دیگر با خودرو سمند سفیدرنگ موفق به فرار از صحنه سرقت شدند.

با اعلام این موضوع به پلیس، پرونده‌ای با موضوع سرقت خانه در کلانتری ١٢٥ یوسف‌آباد تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران به همراه متهم به نام «حمیدرضا» متولد ١٣٥٨ برای رسیدگی، شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

اعتراف به ده‌ها سرقت
با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به برخی از محل‌های سرقت خانه‌ها به‌ویژه در مجتمع‌های مسکونی مشخص شد که حمیدرضا در چندین سرقت مشابه دیگر نیز شرکت داشته و به صورت گروهی با انواع خودروهای لوکس و مدل بالا، به همراه سایر اعضای گروه سارقان اقدام به سرقت خانه کرده است.

با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده، حمیدرضا که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، به مشارکت در ده‌ها سرقت در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد. او سایر اعضای گروه به نام‌های روح‌الله متولد ١٣٦٧، امیر متولد ١٣٦٩، حمیدرضا متولد ١٣٥٩، رضا متولد ١٣٦٢، جلال متولد ١٣٦٩، رضا متولد ١٣٦١ و محسن متولد ١٣٦١ را معرفی کرد. همچنین متهم در ادامه اعترافاتش گفت که بیش از ٥ کیلو طلای مسروقه را به خریدار اموال مسروقه به نام محسن متولد ١٣٦٣ فروخته است.
بررسی سوابق اعضای گروه
با شناسایی اعضای این شبکه بزرگ سرقت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همه آنها مجرمان سابقه‌دار هستند که با تشکیل گروهی جدید این‌بار به سرقت منازل به‌ویژه مجتمع‌های آپارتمانی پرداخته‌اند. بررسی‌های بیشتر سوابق متهمان نشان داد که برخی از آنها نیز با قرار وثیقه به مرخصی رفته و دیگر بازنگشته‌اند. همچنین مشخص شد که تعدادی از اعضای این گروه به اتهام ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب مقام قضائی قرار دارند.

دستگیری اعضای باند
با توجه به متواری شدن اعضای این باند، دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. سرانجام مخفیگاه همه اعضای این گروه در مناطق خانی‌آباد، خزانه و یاخچی‌آباد شناسایی شد و همه اعضای گروه در چند عملیات همزمان دستگیر شدند. همچنین یکی از خریداران اموال مسروقه به نام «محسن» و خریدار بیش از ٥ کیلوگرم از طلا و جواهرات مسروقه در خانی‌آباد دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

برآورد ٧میلیارد تومانی پرونده
با دستگیری متهمان و اعتراف آنها به ده‌ها سرقت در مناطق مختلف شهر تهران، بلافاصله شناسایی محل‌های سرقت در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با انجام تحقیقات مستمر از متهمان، ده‌ها محل سرقت در مناطق مختلف شهر تهران شناسایی شد و متهمان به انجام سرقت از محل‌های شناسایی‌شده اعتراف کردند.

با شناسایی ده‌ها مالباخته، آنها به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کردند و در جمع‌بندی به‌عمل آمده درباره میزان اموال سرقت شده مشخص شد که ارزش اموال سرقت شده از آنها بیش از ٧‌میلیارد تومان بوده است.

با توجه به برآورد مالی پرونده، اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی اموال و دارایی‌های متهمان آغاز شد که در ادامه بیش از ٦٥٠‌میلیون تومان موجود در حساب بانکی متعلق به یکی از متهمان، بیش از٣٥٠ گرم طلای خریداری شده از وجوه حاصل از سرقت، یک خودرو اپتیما، یک خودرو النترا و یک خودرو اسپرتیج و دو خانه مسکونی خریداری شده از پول حاصل از سرقت توقیف شد.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر شد و همه اعضای این گروه از سارقان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. تحقیقات از آنها به صورت مستمر در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید