۵ درمان خانگی برای تسکین دندان درد

دندان درد روش خاص خودش را برای آزردن شما دارد. درد شدید یا ناراحتی‌های نامحسوس ممکن است جان‌تان را به لب‌تان برساند. آنها هر کاری را که می‌کنید تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کد خبر : ۱۸۲۰۲
بازدید : ۲۴۲۶
دندان درد روش خاص خودش را برای آزردن شما دارد. درد شدید یا ناراحتی‌های نامحسوس ممکن است جان‌تان را به لب‌تان برساند. آنها هر کاری را که می‌کنید تحت تاثیر قرار می‌دهند.

با این حال، پیش از آن که گام‌های خطرناکی برای مقابله با دندان درد بردارید، ابتدا این درمان‌های خانگی را امتحان کنید.

دست‌تان را با یخ ماساژ دهید
در ناحیه‌ی شبکه‌ای دست، بین انگشت اشاره و شست، یک قطعه یخ بمالید. به عنوان نقطه‌ی طب فشاری که با تمام نقاط فشار بدن در ارتباط دانسته می‌شود، گفته می‌شود دردهای گوناگونی را با توجه به این نقطه می‌توان تسکین داد.

مراقب آن‌چه می‌خورید و می‌نوشید باشید
از استفاده‌ی نقاطی از دندان‌ها که درد را نشان می‌دهند خودداری کنید. از غذاها و نوشیدنی‌های به شدت سرد و داغ بپرهیزید. برخی دندان‌ها به شدت به دماهای شدید هستند. هم‌چنین باید از ذرت بوداده، آبنبات، و گاز زدن یخ خودداری کنید.

یک گلوله‌ کتانی آغشته به روغن میخک را گاز بگیرید
روغن حاصل از غنچه‌های میخک خواص مسکن طبیعی دارد، و جایگزینی برای مسکن‌های درد در بیش‌تر داروخانه‌ها است. یک گلوله کتان را به آن آغشته کنید و در جایی از دهان بگذارید که درد دارد. ممکن است کمی در لثه‌هایتان احساس سوزش کنید اما مطمئنا قورت دادنش بی‌خطر است.

دهان‌تان را با آب گرم و نمک آب بکشید
نمک بخاطر تمام تاثیرات منفی‌ بدن‌مان برچسب خورده است. با این حال، این ترکیب خواص درمانی بی‌شماری در خود نهفته است. یکی از مزایای بسیار آن رهایی از سوزش‌های دندان‌درد است. هرگز آب‌نمک را نبلعید. آن را در دهان‌تان قرقره کنید. محلول را تف کنید. این کار را دوباره تکرار کنید تا وقتی‌که تمام آب‌نمک تهیه شده را استفاده کنید.

یک مسکن بدون نسخه بگیرید
اگرچه یک درمان خانگی ارگانیک حساب نمی‌شود، این مسکن‌ها به نسخه نیازی ندارند و معمولا در قفسه‌ی داروهای خانه پیدا می‌شوند. پمدهای ضدعفونی‌کننده در موقعیت‌های خانگی مانند دندان درد بسیار مفید هستند. رایج‌ترین راه مقابله با این مشکل خوردن ایبوپروفن یا هر داروی ضدالتهاب دیگر است.

هرگز دندان درد را سبک نشمارید. اگر علائم ادامه یافت، هرچه سریع‌تر پزشک‌تان را ملاقات کنید.

منبع: هلث‌دایجزت
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید