پشت پرده پارتی‌های شبانه تهران

کد خبر : ۱۸۴۹۹
بازدید : ۱۵۵۵
سخنگوی قوه قضائیه از جریان پشت پرده برخی پارتی‌ها از جمله پارتی سعادت‌آباد و پارتی‌های سایر استان‌ها پرده برداشت.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پس از بازدید 3 روزه رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی از حوزه قضایی استان تهران و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در این استان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت زمین‌خواری در استان تهران و 10 پرونده اقتصادی که روز گذشته دادستان تهران از آنها نام برد، اظهار کرد: مسئله زمین‌خواری در استان تهران به‌ویژه در سنوات گذشته و سال‌های 93 و 94 با هماهنگی سایر دستگاه‌ها با جدیت در حال پیگیری است و از قِبل همین پیگیری‌ها تصرفات غیرمجاز در استان تهران کاهش چشمگیری داشته است.

اژه‌ای در ادامه به پرونده رستمی صفا اشاره کرد و گفت: این پرونده با اصل و فرع مبلغی که متهم تحت عنوان تسهیلات وام از یکی از بانک‌ها دریافت کرده بود به مرز حدود 7 هزار میلیارد رسیده است، البته اصل رقم کمتر بود ولی تاخیر در بازپرداخت اصل رقم باعث شده بود مبلغ اضافه شود که دادستانی وارد شد و در حال حاضر نیز با وکالتی که از متهم گرفتند، اموال شناسایی و در اختیار بانک‌های طلبکار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: ما پرونده‌‌هایی داریم که ممکن است مبلغش کمتر باشد اما کاری که باید دادسرا و دادگاه انجام دهد بسیار زیاد است زیرا این افراد با روش‌های پیچیده اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه پرونده‌ نفتی را یکی از پرونده‌های پیچیده خواند و گفت: در این پرونده هم مبلغ رقم بسیار بالا بود و هم کارهای انجام شده بسیار پیچیده بود و متهم به صورت ساده کار نکرده بود بلکه از بانک‌های مختلف سوئیفت‌هایی را آورده بود که در ظاهر صحیح بودند اما در اصل جعلی بودند. در این پرونده از بازپرس وقت بسیار فوق‌العاده‌ای گرفته شد تا بخشی از این پول‌ها ردیابی شود.

اژه‌ای گفت: در پرونده 3 هزار میلیاردی که هنوز هم اجرای برخی احکامش تمام نشده وقت بسیار زیادی از دستگاه قضا گرفته شد و برخی متهمان اعاده دادرسی و تجدیدنظرهای فوق‌العاده کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارائه توضیحات بیشتری از هدایت پشت پرده پارتی‌ها توسط برخی افراد گفت: به عنوان مثال در پرونده پارتی سعادت‌آباد تهران که برخی افراد دستگیر شدند و هم‌اکنون نیز در حال رسیدگی است، فردی که میزبان بود و افراد مختلف را دعوت می‌کرد، افراد خاصی را دعوت کرده بود و این افراد به صرف یک شب‌نشینی یا پارتی نرفته بودند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برخی از افراد در این پارتی‌ها شرکت می‌کردند و با بعضی از افراد‌ که از سفارتخانه‌ها آمده بودند، صحبت می‌کردند و نشان‌هایی را گرفته و قرارهای خاصی را تحت عنوان پارتی می‌گذاشتند.

اژه‌ای ادامه داد: همچنین قواعد و قرائن نشان می‌دهد کسانی که در پارتی تهران بودند، در پارتی‌های دیگر در مشهد یا استان‌های دیگر حضور داشتند بنابراین معلوم می‌شود کسانی که به عنوان میزبان در این گونه پارتی‌ها افراد را دعوت می‌کردند، افراد خاصی را نشان کرده و از آنها دعوت به عمل می‌آوردند و نوع افرادی که دعوت می‌شدند نیز از یک قشر نیستند.

وی ادامه داد: براساس قواعد و شواهد موجود انسان‌ اینگونه احساس می‌کند که پشت قضیه این پارتی‌ها جریان دیگری وجود دارد و علاوه بر خلاف‌های معمول انجام شده که خود آنها جرم و گناه هستند، موضوع فراتری وجود دارد.

به گفته اژه‌ای در حال حاضر در پارتی سعادت‌آباد و سایر پارتی‌ها که افراد شرکت‌کننده در آن دستگیر شدند فقط به برخی شئون خلاف مانند شراب‌خواری و ارتباطات نامشروع رسیدگی می‌شود و در صورتیکه بررسی‌های سیستم اطلاعاتی و انتظامی در مورد جریان پشت پرده به نتیجه برسد به آن موضوع نیز رسیدگی خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید