"فریلنسرها" شغل‌ها را خواهند گرفت

زندگی شغلی بشر با گذشت زمان همواره دستخوش تغییر شرایط بوده است. با ظهور اینترنت و فضای آنلاین موقعیت‌های شغلی جدیدی ایجاد شد که به افراد این امکان را داد تا خارج از فضای بسته‌ی اداری به فعالیت بپردازند. فریلنسری از جمله سبک‌های شغلی جدید است که در جهان مورد توجه واقع شده است.

کد خبر : ۱۸۵۱۷
بازدید : ۱۰۵۲
زندگی شغلی بشر با گذشت زمان همواره دستخوش تغییر شرایط بوده است. با ظهور اینترنت و فضای آنلاین موقعیت‌های شغلی جدیدی ایجاد شد که به افراد این امکان را داد تا خارج از فضای بسته‌ی اداری به فعالیت بپردازند. فریلنسری از جمله سبک‌های شغلی جدید است که در جهان مورد توجه واقع شده است.

پیش‌بینی‌ می‌شود تا سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد نیروی کار تمام وقت‌ را فریلنسرها به عهده خواهند گرفت.

فرصت‌های کاری برای این گونه از افراد روند رو به رشد و سریعی را طی می‌کند. کارشناسان اقتصادی بر این عقیده‌ هستند که اکنون زمان آن رسیده است تا از مشاغل ثابت خود به سمت فریلنسری حرکت کنیم. آمارها نشان داده است که در پایان سال ۲۰۱۴ بیش از ۹۳۰ میلیون دلار توسط فریلنسرها دریافت شده است.

از این رو کسب و کارها به سمتی می‌روند که به جای استخدام افراد، از نیروی کاری استفاده شود که کار را در منزل خود انجام دهند. سوالات زیادی در این باره ایجاد می‌شود. یکی این که دستاورد این تغییر سبک چیست؟ دوم این که این نوع تغییر سبک کاری خواسته‌ی خود نیروی کار است؟ یا به این علت است که کارفرمایان دیگر نمی‌خواهند ریسک‌های مربوط به استخدام نیروی کار ثابت را برعهده گیرند؟

درآمد نیروی کار فریلنسر طی ۵ سال با ۵۰٪ رشد همراه بوده است. از طرفی افراد نه تنها مایل هستند که از فریلنسرها برای پیشبرد کارها استفاده کنند بلکه تمایل دارند تا دستمزد مناسب برای خدمات آن‌ها پرداخت کنند. "سارا هوروویتز" به عنوان یکی از اعضای اتحادیه‌ی فریلنسرها در مصاحبه با مجله‌ی Fortune اعلام کرده است: "افرادی که از فریلنسرها در انجام امور خود کمک می‌گیرند به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت ارزان همیشه بهتر نیست و گاهی باید بین کیفیت و ارزانی تنها یکی را انتخاب کنند."

مزایای نیروی کار فریلنسر نسبت به کارمند ثابت
گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که کارفرمایان استقبال رو به افزایشی نسبت به فریلنسرها از خود نشان داده‌اند. چرا که

۱. فریلنسرها بر خلاف کارمندان ثابت هزینه‌های زیادی به کارفرما تحمیل نمی‌کنند.
۲. کارفرمایان می‌توانند مدت قرارداد کوتاه و محدودی با یک فریلنسر تعیین کنند.
۳. با استفاده از نیروی فریلنسر کار با سرعت بالایی انجام می‌شود.

از این رو کارفرمایان با واگذاری کارها به فریلنسرها در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنند. ضمن این که فریلنسرها هم می‌توانند مهارت‌های خود را با هزینه و ریسک کمتری ارایه دهند. همچنین این موقعیت برای آن‌ها فراهم است که آزادانه کار خود را انجام دهند و بین کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنند.

استقبال از فریلنسری در دنیا
تنها ایالات متحده نیست که از فریلنسری استقبال گسترده‌ای کرده است. اروپایی‌ها هم اشتیاق شدیدی به این شیوه‌ی شغلی انعطاف‌پذیر از خود نشان داده‌اند. نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که استقبال اروپایی‌ها از کار فریلنسری بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ افزایش ۸۲ درصدی داشته است و کشورهای ایتالیا، آلمان و بریتانیا بیشترین آمار را در این عرصه داشته‌اند.

در استرالیا هم تغییرات بزرگی در بازار فریلنسری مشاهده می‌شود. به طوری که خیلی از کسب و کارها به نیروی کار آنلاین روی آورده‌اند. از این رو تقاضا برای مشاغلی چون برنامه نویسی CSS، PHP و HTML با روند رو به رشدی مواجه شده است. همچنین نتایج نظرسنجی از شرکت‌ها نشان داده است که قصد دارند در آینده از نیروی فریلنسر بیشتری استفاده کنند.

استقبال نسل Y از فریلنسری
این بار فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به دنبال شغلی متفاوت از آن چه پدر و مادران‌شان تجربه کردند، هستند. چرا که این نسل بیشتر از نسل‌های قبل به دنبال آزادی و انعطاف‌پذیری است و کار فریلنسری را به یک کار کارمندی ۸ ساعته ‌ترجیح می‌دهد. با گسترش فضاهای آنلاین، اینترنت به عنوان یک نقطه‌ی اتصال بین کارفرمایان و فریلنسرها شناخته شده است و به عنوان گام بعدی فارغ‌التحصیلان به حساب می‌آید. از این رو موقعیتی بزرگ برای آن دسته از افراد فراهم است که خواهان انعطاف‌پذیری، خلاقیت و تنوع در زندگی کاری خود هستند.

برای نسل Y کار محدود به مکان نیست
دیگر وقتی صحبت از کار می‌شود، نسل Y یک مکان به خصوص خارج از منزل را در ذهن خود تصور نمی‌کند.

وقتی تمام آن چیزی که نیاز دارید داخل رایانه است محل کار شما حالتی سیار پیدا می‌کند و هر کجا که می‌روید همراه شما است. هر جایی که امکان اتصال شما به اینترنت برقرا باشد می‌توانید با مشتری خود وارد ارتباط شوید. کارآیی برنامه‌های ارتباطی مانند اسکایپ، گوگل هنگ اوت یا IM به چیزی بیش از گذشته ارتقا پیدا کرده است و در کنار آن ابزارهایی مثل گوگل داک و InvisionApp کمک می‌کند تا با مشتریان و دیگر فریلنسرها در مورد پروژه وارد بحث و تبادل نظر شوید.

ظهور فریلنسرها، آغازی برای راه‌اندازی
با ظهور فریلنسرها، مدت زمانی که به جستجوی نیروی کار اختصاص داشته است، نصف می‌شود. ضمن این که ریسک‌های مالی در خصوص کار با فریلنسرها کمتر است. در مورد افرادی که یک کسب و کار جدید راه‌اندازی کرده‌اند، اهمیت این مسئله پر رنگ‌تر است چرا که ریسک شکست در کار آن‌ها بیشتر وجود دارد. فریلنسرها می‌توانند به رشد یک تجارت نوپا سرعت ببخشند و هزینه‌ها را برای صاحبان این تجارت کمتر کنند.

پیدا کردن فریلنسر از طریق اینترنت
با امکان جستجوی فریلنسر مورد نظر از طریق اینترنت، دیگر محدودیتی از نظر جغرافیایی وجود ندارد و می‌توان با هر فریلنسری وارد ارتباط کاری شد. از این رو شرکت‌ها با ارایه‌ی فرم‌های استخدام آنلاین می‌توانند افرادی را که مهارت دقیق و مورد نظر آن‌ها را دارند، شناسایی کرده و برای تکمیل پروژه‌های خود با آن‌ها وارد همکاری شوند.
روی کار آمدن نسل Y در کمتر از ۱۲ سال

به گزارش Millienial Branding حدود ۴۵٪ از کارجویان نسل Y به دنبال فضای کاری انعطاف پذیر هستند. به گفته‌ی یکی از کارشناسان، برون‌سپاری یکی از موارد مهمی است که در رویه‌ی کاری شرکت‌ها دیده می‌شود و نسل جدید به کار در فضای آنلاین گرایش زیادی دارد. از نظر آن‌ها کار کردن به صورت فریلنسری تنها یک سبک انتخابی زندگی نیست، بلکه حق اساسی یک انسان است.

جایگزینی نیروی متخصص
شرکت‌ها دیگر تمایلی ندارند که یک کار تخصصی را به نیروی کار ثابت خود واگذار کنند. چرا که متخصصان این عرصه می‌توانند از طریق اینترنت با آن‌ها وارد همکاری شوند.

امروزه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها دیگر به داشتن یک کار عادی و یک حقوق معمولی راضی نیستند. آن‌ها می‌خواهند به دنبال کاری باشند که در آن بهترین بوده و دارای فضایی انعطاف پذیر باشد. سبک کاری فریلنسری به آن‌ها کمک می‌کند تا خلاقیت بیشتری از خود بروز دهند و تنوع بیشتری را تجربه کنند.

اقتصاد در حال تغییر یا همان اقتصاد فریلنسری به متخصصان کمک می‌کند که مهارت‌های خود را در سطح جهانی ارایه دهند و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌آورد که جذب پروژه‌هایی شوند که به آن علاقه مند هستند.

منبع careerfoundry
ترجمه: زومیت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید